Gå til innhold

selge vogn eller ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Hva hadde du gjort?

Jeg kjøpte en simo kombi vogn(svart/grå) i 2001 når jeg fikk sønnen min.Tenkte åspare den til den neste ungen kommer men siden det tat lang tid å bli gravid denne gangen er jeg usikker på om jeg skal selge vognen å kjøpe ny når/vist jeg blir gravid igjen.Er litt redd at vognen vognen er umoderne når jeg får et barn til.Det kan jo ta både 1 eller 2 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230345-selge-vogn-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er vel allerede umoderne, så hvis du ellers er fornøyd med den er det vel bare å beholde den? Hvis det ikke er avgjørende for deg å ha siste skrik i barnevogn, da. Har inntrykk av at barnevogner synker omtrent like kjapt i pris som datamaskiner, så jeg tviler på at du får stort for en såpass gammel vogn. Sånn er det i alle fall her hvor jeg bor. Alle har så god råd at de kjøper nytt. Eller får mamma og pappa til å kjøpe nytt for seg;-)

Unnskyld meg - umoderne vogn???? Er ikke det viktigste at vogna er brukbar da?

Lillebror som er 7 mnd bruker vogna vi kjøpte til storesøster som er 6,5 år gammel. Det er ei Simo kombivogn uten lufthjul som fungerer som bare det. Jeg synes til og med den er fin!!!

Det kunne ikke ramlet meg inn å selge ei brukbar vogn før jeg har fått de barna jeg skulle ha.

Har støtt på en del som har blitt gravide hver gang de har kvittet seg med babyutstyret. Nå tørr de nesten ikke kvitte seg med det igjen... ;-)

Du vil ikke få mange hundrelappene for vogna, så økonomisk sett er det dårlig butikk om dere skulle få flere.

Ønsker du derimot å frigjøre plass, i huset og/eller tankene, kan du jo bare selge den. Også om du ønsker en unnskyldning for å kunne kjøpe en nye en gang. Gyldig grunn for meg.

Noen blir helt sikkert glad for å få tak i en rimelig vogn i god stand, moderne eller ikke.

mvh

Annonse

Umoderne? Tuller du nå, eller? Så lenge vogna er praktisk og i god stand, spiller det vel ingen rolle om den ikke er av årets modell.

Og joda!

Jeg må innrømme at om lommeboka tillot det kunne jeg funnet på å kvitte meg med en vogn for å eventuelt få noe nyere, mer praktisk og fancy siden. Forutsatt at vogna kom til nytte og ikke gikk på dynga.

Men jeg kunne også funnet på å bli sentimental i forhold til at en evtuelle nestemann skulle få ligge i samme vogna som sine eldre søsken...

;-)

mvh

Og joda!

Jeg må innrømme at om lommeboka tillot det kunne jeg funnet på å kvitte meg med en vogn for å eventuelt få noe nyere, mer praktisk og fancy siden. Forutsatt at vogna kom til nytte og ikke gikk på dynga.

Men jeg kunne også funnet på å bli sentimental i forhold til at en evtuelle nestemann skulle få ligge i samme vogna som sine eldre søsken...

;-)

mvh

"Men jeg kunne også funnet på å bli sentimental i forhold til at en evtuelle nestemann skulle få ligge i samme vogna som sine eldre søsken..."

Der har du meg..! :o)

1998-modell simo-bagvogn, brukt masse av 3 søte små..

Blir ikke flere små her i huset, men vogna klarer jeg ikke å kvitte meg med :o)

"Men jeg kunne også funnet på å bli sentimental i forhold til at en evtuelle nestemann skulle få ligge i samme vogna som sine eldre søsken..."

Det kan jo komme barnebarn en dag...

;-)

God natt!

Ja, det er virkelig krise med en vognsom ikke har årets farger!.. ;-(

Ærlig talt! Du vilikke få såmye for denne vogna du allerede har, at det lønner seg å selge den! Kanskje kan du få 1500,-, og en ny, "moderne" vogn koster kanskje 6-7000,-, med tilbehør (myggnetting, vindtrekk, stellebag osv.)

Siden vogna er fint brukt, (vil jeg tro?), like hel, og praktisk, ville jeg ikke funnet på å selge den, hvis du vet med deg selv at det skal bli flere barn!

Snakk om tullball!

Sønnen min lå i en kombivogn fra 1990. Han ble født 8 1/2 år etter søsteren.

Han fikk riktignok ny sportsvogn senere, men det var fordi vogna var helt utslitt og hjulene sang på siste verset.

Jeg synes ikke du skal kvitte meg med vogna hvis dere har plass til å lagre den.

Vi har også vogna. Barna er 9 år og 6 1/2 år. Flere barn skal vi ikke ha...

Dessuten er vogna godt brukt. Skulle egentlig vært kastet for lenge siden.

Annonse

Gjest Mom33

Hm, jeg tror jeg mangler deler av følelsesregistret, jeg...

Da ungene var ferdig med vogner, sendte jeg glatt alle vi hadde til Latvia med hjelpesending. Sammen med babyleker og klær og gudene vet hva. Kunne ikke ha ramlet meg inn i halvsøvne engang å spart på vognene - barnebarn ligger uhyggelig langt fram i tid, og det tar plass. Dessuten regner jeg ikke med at de har godt av å bli lagret i 20 år?

Det var forresten rørende å se hvor glade disse innsamlerne var, de kunne fortelle at barnehjemmet de skulle til aldri hadde eid en vogn før. Nå har de 3!

Gjest hos oss

Det kommer an på økonomi, plass og hvor (lite) godt dere liker vognen.

Har dere grei / god økonomi, liten plass og kunne tenke dere en annen vogn neste gang, ville jeg solgt den.

Har dere litt trangere økonomi, grei lagringsplass, og synes vognen er helt grei, ville jeg beholdt den.

Jeg nekter å tro at dolmødrene er så lite opptatt av fine ting som det lates til å menes under her.

Nå har ikke jeg barn fra før, men det kommer et i november. Om vognen er i nøytrale farger og har gode hjul og dere var fornøyd forrige gang, så ville jeg absolutt vurdere å ikke selge den nå.

Men har dere lyst og råd til å kjøpe en flott, fin, ny vogn når nestemann kommer - ja da gjør dere det.

Nå for tiden er en nesten gammeldags om en ikke har en trehjuling, men akkurat det blåser jeg i. Jeg vil definitivt ha en firehjuling det første året - så kjøper vi markedets aller beste sportsvogn innen et år etter småen har kommet ut av magen. Jeg syns det er gøy med fine ting jeg, da.

c",)

Gjest Mom33

Jeg nekter å tro at dolmødrene er så lite opptatt av fine ting som det lates til å menes under her.

Nå har ikke jeg barn fra før, men det kommer et i november. Om vognen er i nøytrale farger og har gode hjul og dere var fornøyd forrige gang, så ville jeg absolutt vurdere å ikke selge den nå.

Men har dere lyst og råd til å kjøpe en flott, fin, ny vogn når nestemann kommer - ja da gjør dere det.

Nå for tiden er en nesten gammeldags om en ikke har en trehjuling, men akkurat det blåser jeg i. Jeg vil definitivt ha en firehjuling det første året - så kjøper vi markedets aller beste sportsvogn innen et år etter småen har kommet ut av magen. Jeg syns det er gøy med fine ting jeg, da.

c",)

"Jeg nekter å tro at dolmødrene er så lite opptatt av fine ting som det lates til å menes under her."

Jeg tror kanskje at man kjøper ei vogn man synes er fin sånn i første omgang, jeg, og smaken forandrer seg ikke nødvendigvis så mye på få år.

Og kanskje mange DOL-mødre er fornuftige og bruker en såvidt stor sum på andre ting?

Jeg synes nok det er helt sprøtt å tenke tanken engang, jeg da, men jeg er virkelig svært lite opptatt av moter og slikt. Kjøpte i sin tid en vogn som defintivt ikke var i motefarger da heller, men ei vogn som jeg synes hadde fine farger og som ikke minst var svært praktisk.

Kos deg med innkjøpene, det er jo veldig morsomt når man venter for første gang!

Om du har råd og lyst er det jo bare å selge vogna.

Jeg hadde nok beholdt den, om jeg var fornøyd med den, og heller lagt pengene i en skikkelig sportsvogn.

Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg ikke bryr meg om vognmoter, bare vogna er hel, lett og god å trille så er jeg happy.

c",)

"Jeg nekter å tro at dolmødrene er så lite opptatt av fine ting som det lates til å menes under her."

Den tanken streifet meg også i denne tråden...

;-)

Jeg synes at så lenge brukbare ting kommer til nytte og ikke ender på søpla, har man vært fornuftig. Såfremt økonomien tillater det.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...