isbe Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Vi skal dra dit - er en familie på 4. Det yngste barnet på 4,5 år har autistiske trekk slik at vi må planlegge ting svært, svært godt, og vite om ting i god tid i forveien. Vi skal dra 7. august og har satt av 3 dager i parken - er det svært mye folk i parken på det tidspunktet, eller dabber det av etter juli er slutt (håper det...)? Ser at det er et jubileumsshow kl 18 - hvor er det i parken - hvor lang tid i forveien bør man være på plass, og hva inneholder showet? Noen som vet? Kl 12 er kardemommefesten - bør man være der lang,lang tid i forveien, elelr? Er den inni selve kardemommeby eller på den lille scenen jeg ser er markert utenfor byen? Vi skal ha med vogn - hva gjør man med vogna når man tar båttur? Kommer båten tilbake til samme sted? Er det sånn at kaptein sabeltann er i kapteinsabeltanns verden og med på båtturene? I kardemommeby - går innbyggerne rundt omkring hele tiden? Er det noen tidspunkt som er lurere enn andre til kardemommeby, båttur m.m.? 0 Siter
....AV Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Det er nok fortsatt mye folk i parken den første uken i august, men muligens mindre enn i juli. Generelt er det en fordel å være tidlig ute, dvs. komme omtrent når parken åpner. Kardemommefesten er på den lille scenen utenfor byen og hvis dere vil ha sitteplass er det nok lurt å være ute litt før, men jeg tror ikke man trenger å være der lenge før. Man kommer ikke tilbake når man tar båten, og vogna må stå. Vi har enten latt en voksen ta båten med barna og den andre har tatt vogna, eller vi har sendt en voksen tilbake etter vogna etter båtturen. Husk å få tak i båtbilletter med en gang dere kommer inn i parken, for det blir fort fullt. Kapten Sabeltann og hans menn går rundt i Kaptein Sabeltans verden og spiller små stykker ganske ofte. Kapteinen er med båten noen gange. I Kardemommeby går innbyggerne rundt og her er det også små skuespill relativt ofte, men jeg tror ikke det finnes en offesiell tidsplan for dette. Det er ofte litt kø for å ta trikken, men det er moro for de minste. 0 Siter
laban Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det er nok fortsatt mye folk i parken den første uken i august, men muligens mindre enn i juli. Generelt er det en fordel å være tidlig ute, dvs. komme omtrent når parken åpner. Kardemommefesten er på den lille scenen utenfor byen og hvis dere vil ha sitteplass er det nok lurt å være ute litt før, men jeg tror ikke man trenger å være der lenge før. Man kommer ikke tilbake når man tar båten, og vogna må stå. Vi har enten latt en voksen ta båten med barna og den andre har tatt vogna, eller vi har sendt en voksen tilbake etter vogna etter båtturen. Husk å få tak i båtbilletter med en gang dere kommer inn i parken, for det blir fort fullt. Kapten Sabeltann og hans menn går rundt i Kaptein Sabeltans verden og spiller små stykker ganske ofte. Kapteinen er med båten noen gange. I Kardemommeby går innbyggerne rundt og her er det også små skuespill relativt ofte, men jeg tror ikke det finnes en offesiell tidsplan for dette. Det er ofte litt kø for å ta trikken, men det er moro for de minste. Kan du si litt mer om hva den båten går ut på? Den var ikke der da vi var i dyreparken med den eldste. Vi skal på ny runde i sommer med minstemann. Hvor går den fra (og til), og hvor får man billetter? 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Kan du si litt mer om hva den båten går ut på? Den var ikke der da vi var i dyreparken med den eldste. Vi skal på ny runde i sommer med minstemann. Hvor går den fra (og til), og hvor får man billetter? Billettene til båten ble delt ut i en av butikkene i kapteins sabeltanns verden, de er gratis. Det går båter jevnt hele dagen, men pågangen til billettene er stor, så det lønner seg å være tidlig ute. Det er både båten 'Klara' og 'Den sorte dame' som går. De går fra en brygge like ved sommerøya og sirkuset og til brygga ved kaptein sabeltanns verden, og så de også motsatt vei. Du får bare være med en av veiene. Vi var med den sorte dame fra brygga ved sommerøya og til kaptein sabeltanns verden i fjor. Med sønnen vår på 3 1/2 år. Det var Pelle som styrte båten, flere av piratene var også med på turen. Under veis møtte vi båten Klara, og da var det 'krig' og buing til hvernandre. Når vi kom mot kaptein sabeltanns verden stod selveste kapteinen og tok oss i mot. Vi ble da en del av skuespillet som foregår der store deler av dagen. Når vi kom mot land kom Langemann om bord i båten også. Sønnen min snakker om den båtturen hver uke ennå, så tydlig en stor opplevelse for han. Anbefales på det sterkeste. (var nok litt klønete skrevet, men håper du forstod allikevel ) 0 Siter
....AV Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Kan du si litt mer om hva den båten går ut på? Den var ikke der da vi var i dyreparken med den eldste. Vi skal på ny runde i sommer med minstemann. Hvor går den fra (og til), og hvor får man billetter? Du har fått et bra svar under, men jeg vil bare tilføye et par ting. Det er generelt lettere å få billetter på Klara enn Den Sorte Dame. Krigen som skjer mellom båtene går ut på at begge båtene avfyrer et kanonskudd og at den som styrer båten prøver å oppildne de ombord til å bue og rope. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.