Gå til innhold

FU hvilken bunad har du?


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Inspirert av tråden om bunadsreglene, så er det artig å se hvilken bunad som er mest populær på dol, så - hvilken bunad har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 212
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    20

  • morsan

    16

  • MsSophie

    9

  • Mary Poppins

    8

Annonse

Ups glemte å si hvilken jeg har, jeg har telemark øst

Den stemte jeg på i går som norges vakreste bunad. Den er så flott!

Selv har jeg ingen bunad, men satser på å få sydd meg en sognebunad innen få år. Den er også flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min kjære trønderbunad, som jeg fikk av foreldrene mine til konfirmasjonen. Sølja har jeg fått av min avdøde bror, så den betyr utrolig mye for meg. Før bodde jeg i Sør-Trøndelag, så det er sørtrønderen jeg har. Men egentlig kunne jeg hatt nord-trønderen, for jeg er gift med en nordtrønder, bor der selv, og far var fra N--T.

Så har jeg arvet min mord Finnmarksbunad. Ikke like staselig og fin, synes jeg, men riktig gøy å ha!

Ulempen er at jeg har lagt på meg så mye at ingen av dem passer.

Men i sommerferien skal jeg colaavvennes, så da er det kanskje håp *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Ups glemte å si hvilken jeg har, jeg har telemark øst

Å, telemarksbunadene er såååå fine! Hadde jeg kunnet velge om igjen, hadde jeg nok tatt en av dem, selv om jeg har null tilknytning til Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Å, telemarksbunadene er såååå fine! Hadde jeg kunnet velge om igjen, hadde jeg nok tatt en av dem, selv om jeg har null tilknytning til Telemark.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Den stemte jeg på i går som norges vakreste bunad. Den er så flott!

Selv har jeg ingen bunad, men satser på å få sydd meg en sognebunad innen få år. Den er også flott!

Sognebunaden er også veldig flott ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husfliden sin Rogalandsbunad.

Liker best Nordaker sin, men fikk dessverre ikke valgt da jeg fikk bunaden.

Men jeg liker godt den jeg har og da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min kjære trønderbunad, som jeg fikk av foreldrene mine til konfirmasjonen. Sølja har jeg fått av min avdøde bror, så den betyr utrolig mye for meg. Før bodde jeg i Sør-Trøndelag, så det er sørtrønderen jeg har. Men egentlig kunne jeg hatt nord-trønderen, for jeg er gift med en nordtrønder, bor der selv, og far var fra N--T.

Så har jeg arvet min mord Finnmarksbunad. Ikke like staselig og fin, synes jeg, men riktig gøy å ha!

Ulempen er at jeg har lagt på meg så mye at ingen av dem passer.

Men i sommerferien skal jeg colaavvennes, så da er det kanskje håp *S*

Hvilken farge har du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min kjære trønderbunad, som jeg fikk av foreldrene mine til konfirmasjonen. Sølja har jeg fått av min avdøde bror, så den betyr utrolig mye for meg. Før bodde jeg i Sør-Trøndelag, så det er sørtrønderen jeg har. Men egentlig kunne jeg hatt nord-trønderen, for jeg er gift med en nordtrønder, bor der selv, og far var fra N--T.

Så har jeg arvet min mord Finnmarksbunad. Ikke like staselig og fin, synes jeg, men riktig gøy å ha!

Ulempen er at jeg har lagt på meg så mye at ingen av dem passer.

Men i sommerferien skal jeg colaavvennes, så da er det kanskje håp *S*

...min mors finnmarksbunad... skulle det altså stå (ikke noe mord her i gården)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...