Gå til innhold

FU hvilken bunad har du?


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

*vask ørene* ;)

Hva er kuben? - den limegrønne regnet jeg med var den kjolen jeg sydde i fjor?

Men jeg SKAL ha den blå bunaden - de andre jentene i familien har så da så,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 212
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    20

  • morsan

    16

  • MsSophie

    9

  • Mary Poppins

    8

Gjest Shira12

Jeg har nok bare Grünerløkkabunad, dvs blå dongeribukse og blå dongerijakke :o)

Jeg skjønner ikke at dere har råd til å kjøpe bunad, det er jo dødsdyrt.

Jeg fikk min til konfirmasjonen, men har fått diverse til den helt fra jeg var liten. Noe av sølvet har jeg arvet.

Og så skal jeg arve en Bergensdrakt med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene fikk jeg i konfirmasjonsgave, og den andre har jeg arvet.

Jeg har ingen å arve etter da mora mi aldri har hatt bunad. Og jeg aner ikke hvor mormora min sin ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min til konfirmasjonen, da var vi ca 75 konfirmanter og kun to som hadde beltestakk. Nå er det vel omvendt, 75 konfirmanter og kun to som ikke har det..:-)

Det er ikke så vanlig i Oslo å få bunad til konfirmasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en snill svigermor som akkurat har laget en til meg som takk for at jeg har gitt henne sånne fantastiske barnebarn!

Hihi, jeg har ingen svigermor nå og hun jeg hadde, hadde heller ikke bunad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min til konfirmasjon, men senere omsyinger har jeg måttet koste på selv! ;-)

Det var aldri snakk om det. Alle jentene her fikk vanlige kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min til konfirmasjonen, men har fått diverse til den helt fra jeg var liten. Noe av sølvet har jeg arvet.

Og så skal jeg arve en Bergensdrakt med tid og stunder.

Ingen i familien som har noen å arve gitt :o)

Jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg har ingen. Synes enkelte bunader er pent på jenter, men på gutter ser det ofte ikke ut. Det finnes dog unntak.

En kompis klinte til og kjøpte en for 30-40 lapper. Herregud noe så upraktisk. I et bryllup vi var i kunne han jo faen ikke drekke mer en noen sipper til middag, for når han skulle på dass måtte han av med hele stasen, overdeler og alt. Det var et prosjekt ut av en annen verden.

Men mange jenter kler det, og det finnes enkelte pene guttebunader, men jeg synes stort sett gutter bør holde seg til dress, for det er langt mellom bunadskledde hannkjønn som ser ut som noe annet enn practical jokes hvor skredderen har ledd hele veien til banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

Jeg har ingen. Synes enkelte bunader er pent på jenter, men på gutter ser det ofte ikke ut. Det finnes dog unntak.

En kompis klinte til og kjøpte en for 30-40 lapper. Herregud noe så upraktisk. I et bryllup vi var i kunne han jo faen ikke drekke mer en noen sipper til middag, for når han skulle på dass måtte han av med hele stasen, overdeler og alt. Det var et prosjekt ut av en annen verden.

Men mange jenter kler det, og det finnes enkelte pene guttebunader, men jeg synes stort sett gutter bør holde seg til dress, for det er langt mellom bunadskledde hannkjønn som ser ut som noe annet enn practical jokes hvor skredderen har ledd hele veien til banken.

Kunne ikke vært mer uenig!

Gutter i bunad er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Kunne ikke vært mer uenig!

Gutter i bunad er flott!

Men du er enig med meg i at det finnes jævla mange snodige mannfolkbunader der ute?

Jeg skriver jo ikke at samtlige ser latterlige ut. Det finnes fine. Helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest liede

Men du er enig med meg i at det finnes jævla mange snodige mannfolkbunader der ute?

Jeg skriver jo ikke at samtlige ser latterlige ut. Det finnes fine. Helt klart.

Joda. Det er noen snodige bunader ute og går. De med rare jakkelengder og forskjellig farge på alle delene kan bli litt gjøgleraktige. Og disse hattene er ikke alltid like kledelige...

Men de aller fleste herrebunadene som er ute og går på 17. mai er finere enn en kjedelig dress synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har ingen. Synes enkelte bunader er pent på jenter, men på gutter ser det ofte ikke ut. Det finnes dog unntak.

En kompis klinte til og kjøpte en for 30-40 lapper. Herregud noe så upraktisk. I et bryllup vi var i kunne han jo faen ikke drekke mer en noen sipper til middag, for når han skulle på dass måtte han av med hele stasen, overdeler og alt. Det var et prosjekt ut av en annen verden.

Men mange jenter kler det, og det finnes enkelte pene guttebunader, men jeg synes stort sett gutter bør holde seg til dress, for det er langt mellom bunadskledde hannkjønn som ser ut som noe annet enn practical jokes hvor skredderen har ledd hele veien til banken.

Mannfolk i bunad er noe av det flotteste jeg vet :-)

Det er også et fantastisk sjekketriks, siden jentene flokker seg rundt dem.

Jeg husker godt da jeg var student. Veldig mange jenter stilte i bunad til 17.mai og en gutt. Jentene formelig kastet seg over han. Til vanlig var han under gjenomsnittet tiltrekkende, men i denne settingen ble jeg også interessert.

Jeg er enig med deg i at det finnes mange stygge herrebunader, men de ses bare i bunadsbøker. Menn som skaffer seg bunad sørger for å velge en av de lekre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...