Gå til innhold

FU hvilken bunad har du?


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

*lol* HELT enig..Jeg synes menn ser corny ut i bunad jeg også;-)

Nå er ikke jeg kjempefor damer i bunad heller jeg da, dvs noen er jo fine, men jeg ville nå MYE heller kjøpt andre pene ting hvis jeg først skulle bruke en sånn sum på klær. Jeg nektet å få bunad til konf, av samme bevegrunner, dessuten så er jeg blandt de som nok vil se mer enn nødvendig tullete ut i bunad..Jeg har liksom ikke den looken..

Men bestemutter begynner å bli gammel, og vil vel helst slippe å måtte styres inn i bunaden ved enhver anledning, og da tror jeg det ikke er noen vei utenom , vi er jevnhøye etc og gamle arvestykker osv..Så på et punkt MÅ jeg nok bare baile! :-) (Men det blir ikke i år!)

Men han her er da bare skjønn, synes du ikke? *S*

http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/05/08/465624.html?i=4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 212
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    20

  • morsan

    16

  • MsSophie

    9

  • Mary Poppins

    8

Gjest Ulvinnen

"En kompis klinte til og kjøpte en for 30-40 lapper. Herregud noe så upraktisk. I et bryllup vi var i kunne han jo faen ikke drekke mer en noen sipper til middag, for når han skulle på dass måtte han av med hele stasen, overdeler og alt. Det var et prosjekt ut av en annen verden."

Hehe kan tenke meg at det er litt av et prosjekt ja. Jeg synes en del bunad til menn er kjempe flotte, f.eks http://www.dbas.no/bunad/images/side_189.jpg

men den typen her:

http://www.almankas.no/image/aust_t_herre3.jpg synes jeg ikke noe om.

Jeg liker begge de bunadene.

Men den nederste syns jeg er mye finere når jakka er hvit, det er kortbukse og mannen inni er flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

"En kompis klinte til og kjøpte en for 30-40 lapper. Herregud noe så upraktisk. I et bryllup vi var i kunne han jo faen ikke drekke mer en noen sipper til middag, for når han skulle på dass måtte han av med hele stasen, overdeler og alt. Det var et prosjekt ut av en annen verden."

Hehe kan tenke meg at det er litt av et prosjekt ja. Jeg synes en del bunad til menn er kjempe flotte, f.eks http://www.dbas.no/bunad/images/side_189.jpg

men den typen her:

http://www.almankas.no/image/aust_t_herre3.jpg synes jeg ikke noe om.

Jeg liker begge de bunadene.

Men den nederste syns jeg er mye finere når jakka er hvit, det er kortbukse og mannen inni er flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var bra, ja:)

Men jeg likte enda bedre han på bilde nr 7 (Både mann og bunad).

Og jeg mener motsatt, selv om han var skjønn han der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker begge de bunadene.

Men den nederste syns jeg er mye finere når jakka er hvit, det er kortbukse og mannen inni er flott.

*he he* Veldig enig i alt du sier her!

umulig å sammenligne et bilde med en skjønn modell og et bilde med en ...eh.... ikke fullt så skjønn! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

*he he* Veldig enig i alt du sier her!

umulig å sammenligne et bilde med en skjønn modell og et bilde med en ...eh.... ikke fullt så skjønn! ;-)

Så flott at du er enig med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joompa

Han var bra, ja:)

Men jeg likte enda bedre han på bilde nr 7 (Både mann og bunad).

Kan man bruke skaller til bunad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Kan man bruke skaller til bunad?

Nei, skaller passer bare sammen med samedrakt.

Til bunad hører det egne bunadssko.

Du er nok innflytter i Norge som ikke vet dette, men ta deg en tur ut 17.mai, så kan du nyte synet av flotte bunader og ta en ekstra titt på fottøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"(for ordens skyld: Jeg tenker uavhengig av mennesket inni)"

He he, men klarer du med hånden på hjertet å si at du ikke lar deg påvirke av det? ;-)

F eks de bildene tatt av Lasse Berre i forbindelse med det nye bunadsleksikonet: Der var det mange godtbiter, gitt! ;-) Og da synes jeg jo lettere at selve bunaden er fin også, enn om det er en mindre lekker kar inni den!

Vel - det kan jo ikke underslåes at karen totalt kan ta fokus bort fra enkelte klesdrakter. ;-)

Men akkurat den jeg viste til, hadde det ikke hjulpet det spøtt med Trond Espen Seim inni engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Vel - det kan jo ikke underslåes at karen totalt kan ta fokus bort fra enkelte klesdrakter. ;-)

Men akkurat den jeg viste til, hadde det ikke hjulpet det spøtt med Trond Espen Seim inni engang.

Jeg likte ikke helt at du støttet MP så totalt i hennes syn på de to mannsbunadene :(

Men du må jo få lov til å ha det synet du vil på bunader, under sterk tvil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke helt at du støttet MP så totalt i hennes syn på de to mannsbunadene :(

Men du må jo få lov til å ha det synet du vil på bunader, under sterk tvil ;-)

Hm. Jeg må hjem og bla i bilder ... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"artig å se hvilken bunad som er mest populær på dol"

Nå velger man jo ikke bunad etter hva som er mest populært, da - men etter hvor man kommer fra eller har familie fra. Det er vel ingen her som gjør "kunststykket" å bare plukke seg en bunad ut fra hvordan det ser ut?

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen. Synes enkelte bunader er pent på jenter, men på gutter ser det ofte ikke ut. Det finnes dog unntak.

En kompis klinte til og kjøpte en for 30-40 lapper. Herregud noe så upraktisk. I et bryllup vi var i kunne han jo faen ikke drekke mer en noen sipper til middag, for når han skulle på dass måtte han av med hele stasen, overdeler og alt. Det var et prosjekt ut av en annen verden.

Men mange jenter kler det, og det finnes enkelte pene guttebunader, men jeg synes stort sett gutter bør holde seg til dress, for det er langt mellom bunadskledde hannkjønn som ser ut som noe annet enn practical jokes hvor skredderen har ledd hele veien til banken.

Denne mannsbunaden syns jeg er veldig fin, enkel og ikke alt rælet med tusen farger, nikkers rare luer og annet fjas. Mulig jeg er litt innhabil siden mannen har den, men den er en litt oppstaset dress på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"artig å se hvilken bunad som er mest populær på dol"

Nå velger man jo ikke bunad etter hva som er mest populært, da - men etter hvor man kommer fra eller har familie fra. Det er vel ingen her som gjør "kunststykket" å bare plukke seg en bunad ut fra hvordan det ser ut?

".............................................."

Skal ikke se bort fra at det er endel folk i Noregs land som velger bunad ut fra kun utseende.

Men om disse også frekventerer dol aner jeg ikke! ;-)

Selv er jeg oppflaska med at man må ha en viss tilhørighet til stedet for å kunne velge bunad derfra, så da holder jeg meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...