Gå til innhold

FU hvilken bunad har du?


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Pøh! *fornærmet* ;-)

Jeg har den nye stripestakken til Vest-Agder bunaden, og jeg syntes at den er skikkelig fint, jeg!

Unnskyld Fuji!!!! Mente ikke å tråkke deg på teane :-)

Har ei venninne som fikk seg stripestakken i fjor, og hun argumenterte nå så veldig for hvorfor hun valgte den... Jeg er veldig konservativ når det gjelder sånne ting, og vil ha det slik som mamma har og farmor hadde!

Du er sikkert kjempefin i stripestakken!

*ro, ro til fiskeskjær*

Var det forresten ikke du som anbefalte meg turen opp langs Akerselva? Jeg fant frem og hadde en koselig tur for meg selv på nye steder! Fant ut etterpå at jeg og Laguna var på samme sted samtidig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 212
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    20

  • morsan

    16

  • MsSophie

    9

  • Mary Poppins

    8

Annonse

Ok. Syntes bare den røde lignet på Frostadrakten, serru. Mora til en eks av meg drev og sydde tre slike mens jeg vanket i huset der :)

Det spørs om den bare var lik sånn i full fart da, den er i alle fall kjempefin når de har den på!

Det er denne du mener da:

http://www.bunadsaum.no/images/burg_svart_stor.jpg

ja, jeg vurderte den også - for det er "mine farger" :)

og gubben hadde vært fin i den mannsbunaden - men han er jo ikke trønder selv om han er gift med meg - han er fra Akershus -og det er ikke noe fint derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne du mener da:

http://www.bunadsaum.no/images/burg_svart_stor.jpg

ja, jeg vurderte den også - for det er "mine farger" :)

og gubben hadde vært fin i den mannsbunaden - men han er jo ikke trønder selv om han er gift med meg - han er fra Akershus -og det er ikke noe fint derfra.

Synes du ikke romeriksbunaden til menn er fin? :-)

http://www.lailas.net/bunads/images/rommann.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå Nordlandsbunad på meg, Gudbrandsdalsbunad på samboer. Poden på 1,5 år har fått gudbrandsdalsbunad han også, men den er fremdeles for stor så i år blir det Cubus-bunad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er denne du mener da:

http://www.bunadsaum.no/images/burg_svart_stor.jpg

ja, jeg vurderte den også - for det er "mine farger" :)

og gubben hadde vært fin i den mannsbunaden - men han er jo ikke trønder selv om han er gift med meg - han er fra Akershus -og det er ikke noe fint derfra.

Ja! Akkurat den der. Den er knallfin, synes jeg! Synd jeg ikke har slekt fra Frosta selv ;)

Jeg har egentlig akkurat samme bunad som Mette Marit, men låner søstra mi sin som har mer lilla vest. Min har helt rød vest egentlig.

Jølsabunad, tror jeg den heter. Fra Nordaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min er veldig flott i den, synes jeg da.

Ja, man ser jo for seg "sine menn" i dem da - min hadde IKKE passet i slike bukser -hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den ikke hatt tørkleet i halsen, så hadde jeg trodd det var en dress.

Hvor kommer den bunaden fra?

Vest Telemark.

Skjorta er meget pen også, med fine mansjetter og krage, men alt mønsteret er oftest i hvitt, så den er ren og pen syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...