Gå til innhold

Mitt barn, en mobber?

Anbefalte innlegg

oppptimisten
Skrevet

Uff... har hatt litt av en dag i dag...

For å gjøre historien kort, så har min unge på 6,5 år vært med på å holde at annet barn HELT på utsiden av leken.. De var 4 jenter som lekte sammen, og ei ble holdt på utsiden hele tiden.. Hun kom inn til meg og ga beskjed om at hun følte seg på utsiden og jeg tok det opp med ungene... De sa ja, og skjønte alt... Så gikk det 10 minutter og da hadde de løpt fra henne. Unnskyldningene deres var temmelig tynne...

Vi har hatt en runde her i ettermiddag, tok med meg min egen unge og et av de andre barna og dro ned til "offeret". De ba pent om unnskyldning rundt kjøkkenbordet i morens og mitt påhør og alt var egentlig greit. Mitt barn hadde "heldigvis" problemer med å sovne i kveld.. Det hadde skjedd så mye som det ikke gikk an å ikke tenke på... Så jeg velger å tro og håpe på at hun har lært...

Ingen har vært sinte eller kjeftet, men vi var 2 mødre som var nokså alvorlige i både stemme og utseende... Håper virkelig det har gått skikkelig inn på dem... Det er en av mine største frykter, at mitt barn skal bli mobbet eller selv bli en mobber...

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men kanskje noen råd om videre oppfølging hadde vært fint... Har heldigvis en god dialog med alle foreldrene til de andre barna også, og hun de ikke var noe snille mot ville gjerne komme hjem til oss etter skolen i morgen, så det er jo ikke helt elendig i så måte, men jeg aksepterer ikke den slags oppførsel fra min datter. Har sagt at om dette skulle skje igjen blir det en reaksjon.. Ingen barn med hjem etter skoletid, ikke lov å ringe til noen, samt at ukelønn og lørdagsgodteri forsvinner ved en eventuell neste gang...

Er jeg helt på viddene med mine reaksjoner, eller jeg på rett kurs etter deres verdier og tanker rundt dette med mobbing??..

Gjest morentilfire
Skrevet

Stilig. Tøft gjort, det å dra til 'offeret' og snakke med moren'. Flott! Vi skulle hatt flere som deg.

Unger liker voksne som samarbeider.

oppptimisten
Skrevet

Stilig. Tøft gjort, det å dra til 'offeret' og snakke med moren'. Flott! Vi skulle hatt flere som deg.

Unger liker voksne som samarbeider.

Takk..

Glad for å høre at jeg ikke var helt på viddene når det gjelder dømmekraft..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ditt innlegg bør gi nytt håp til foreldre som opplever at deres barn blir mobbet.

Du er på rett kurs.

Skrevet

Ditt innlegg bør gi nytt håp til foreldre som opplever at deres barn blir mobbet.

Du er på rett kurs.

Enig!

Sofies mamma
Skrevet

Kjempebra reaksjon av deg, synes jeg. Jeg vil også klare å være like tøff som deg hvis/når jeg kommer oppi dette en gang. Dere slike foreldre barn trenger.

Skrevet

Jeg syntes dere tok det bra jeg.

Man skal ikke akseptere mobbing, og det er like greit å si i fra om det med en gang.

Det er også viktig å forklare hvorfor.

Har selv ei på samme alder. Ho fortalte at det var en gutt som hadde blitt stående helt alene og var veldig lei seg. Ho hadde da gått bort og snakket med han, og da hadde han blitt såååå glad. Så det eksempelet har blitt brukt noen ganger:-)

De fokuserer heldigvis også mye på dette på skolen hvor de har et prosjekt gående hele tiden mot mobbing. (Plakater, samtaler, sanger osv.)

tobarns_fario
Skrevet

Kjempeflott. Jeg kunne ønske at dem som mobbet meg hadde foreldre som deg da hadde hele verden blitt mye bedre. kjempeflott mobbing er som å dresere en hunn det går en grense og over den grensen eksisterer det ingen ting, gjør det alikavel det så må det slås ned med alle mulige midler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...