Gå til innhold

Hva gjør dere og hva spiser dere 17.mai???

Anbefalte innlegg

Sofies mamma
Skrevet

Flagg på terrassen, felles frokost (har alltid det på fridager) med litt mer pålegg og gode ting enn vanlig. Så dusjer vi og tar på bunader. Går til fellesarr på skolen. Gå i tog, se film, pølser, is, ballonger osv. Så slapper vi av et par timer hjemme og leker. Deretter er det 3-4 timer grillfest med venner og familie.

Gjest primus
Skrevet

Vi ser toget enten på TV eller nede i byen. Så kjører vi en tur og ser på livet. Vi går ut og spiser middag på restaurant. Og så er det slutt for oss. Som regel. Har ikke festet den dagen siden jeg var ung. Har aldri bedt noen på middag den dagen, av og til på kaffe og kake. Har ingen familie her og venner har sine faste ting den dagen.

Skrevet

Går i tog, er på skolen og drikker kaffe og brus, spiser pølser og is. Barna deltar i aktiviteter og kjøper lodd.

Når vi er lei av dette drar vi til min mor og drikker enda mer kaffe og spiser kaker.

Så drar vi for å se på nytt tog, og etter dette er det duket for koldtbord hos min søster.

Relativt mye eting den dagen;o)

Gjest labolina
Skrevet

Felles 17.mai frokost på skolen, deretter barnetog + arrangement med leker / is og kaffe etc. Deretter heim for å lage middag (har invitert to andre barnefamilier). Vi spiser sodd (som er festmat her i Trøndelag og ikke minst ENKELT å lage + at ungene liker det), iskake til dessert. Deretter er det borgertog i sentrum av byen, sokm vi kikker på.

Skrevet

Jeg har ingen tradisjon, helst vil jeg bare unngå hele dagen. Så mye styr og alt for mange mennesker. Derfor planlegger vi å samle sammen noen venner og rømme inn i skogen, hvor vi skal ha piknik.

Gjest neofix
Skrevet

Vi gjør i grunnen minst mulig ut av dagen. Vi blir oftest vekket tidlig av korpset som rusler i nabolaget. Spiser frokost, og drar og ser på toget som går mellom de nærmeste skolene. I tillegg går det felles barnetog i sentrum litt senere, men det pleier vi å droppe. Alt for mye folk, og håpløst med trafikk og parkering.

Etter det toget på de nærmeste skolene drar vi derfor hjem og koser oss hjemme resten av dagen. Hvis været er bra er grilling tradisjon hos oss på 17. mai. Sjelden vi har besøk eller drar på besøk på 17. mai.

hare1365380455
Skrevet

Vi er ute litt om formiddagen, og så går vi hjem og spiser pølse i brød og is. Så slapper jeg litt av før jeg går på jobb.

Skrevet

Jeg jobber i korps, så formiddagen er jeg opptatt med marsjering og konsertering, ferdig med det ca 13:00, da er vi på skolen til guttungen. Leiker etc der, så drar vi innom oldemor og på kvelden er det folkemusikkarrangement på museet, og lillesøster på 4 år skal synge, spille seljefløyte og lur der.

Skrevet

Koser oss hjemme frem til ca kl 12. Drar så til arrangement på barneskole, deretter til et grendehus og spiser kake, pølser og is.

På kvelden griller vi gjerne med familie/venner.

Skrevet

Lang og rolig(?) morgen, før vi går bort til skolen hvor toget går fra kl.10

Følger toget så langt det er moro, og ungene orker. Blir sikkert en is, hvis været er bra.

Deretter tusler vi hjemover, hvor vi skal ha svigers på enkel frokost/lunsj.

Senest kl.14 skal vi være hos mine foreldre hvor gubben skal diske opp med en bedre middag (~kl.16) Sikkert masse is til ungene, både før og etter middag:-D

Kl.19 er vi tilbake hjemme hvor 2stk slitne, men fornøyde, unger slukner momentant:-)

Føles litt rart, første (og eneste?) året hverken mannen min eller jeg spiller en eller annen gang på dagen..:-(

Men håper på en deilig og avslappende dag.

Gjest togli
Skrevet

Familiefrokost hos foreldrene mine er fast tradisjon hver 17.mai.

Vi alle drar så til skolen for å gå i 17.maitog, spise pølser/brus/is/rømmegrøt/kaker etc.. På skoleplassen er det korps, tale, leker, fotballkamp mellom elever og foreldre.

Utpå ettermiddagen drar vi til døvesenteret og spiser enda mer mat der...

Ved leggetid er vi hjemme, mette og slitne :-)

Skrevet

Det blir nok tivoli på formiddagen i år som i fjor. (Ungene er skikkelige tog-vegrere.) Deretter opp på skolen for å være med på arrangementene der.

Skrevet

I år vet jeg ikke helt. Vi har brukt å gå i tog med barnehagen, men i år er det meldt så kaldt og surt at jeg vet ikke helt om jeg gidder. Har ikke helt bestemt meg. Etter toget har vi grillet og spist kake. I år blir det grilling i stekeovnen og kake. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...