Gjest Klassekontakt Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg og en person til (klassekontakter) har i oppgave å arrangere sommeravslutningen for klassen til sønnen min. Vi har ansvar for planlegging og gjennomføring, utsendelse av invitasjoner, bestemme tid og sted, hva slags servering, pynting av lokalet osv. Er det noen som har noen gode forslag til hva man kan servere på en slik dag? Tenkte å unngå pizza og pølser, det blir det nok av ellers i året selv om det hadde vært svært lettvint! Det må være noe som også muslimske barn kan spise. På forhånd tusen takk for mange tips! 0 Siter
edlih Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg har vært klassekontakt i 3 år, og skal i gang igjen til høsten. Våre sommeravslutninger pleier vi å ha ute. Vi har noen forskjellige steder ved vannet som er vanlig å ha slik aktivitet på. Alle har med det de vil spise og drikke selv. Av leker så blir det fotball, volleyball, badminton, boccia og ellers frilek. En natursti som passer barnas alder med små premier til alle er også moro. Dette er kjenpelettvint og veldig koselig. 0 Siter
Gjest Klassekontakt Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Vafler, rundstykker, boller, kaker... Men så er det den praktiske gjennomføringa av all den vaffelstekinga da.... Men rundstykker er en god idé, og kaker! Takker! 0 Siter
Gjest Klassekontakt Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg har vært klassekontakt i 3 år, og skal i gang igjen til høsten. Våre sommeravslutninger pleier vi å ha ute. Vi har noen forskjellige steder ved vannet som er vanlig å ha slik aktivitet på. Alle har med det de vil spise og drikke selv. Av leker så blir det fotball, volleyball, badminton, boccia og ellers frilek. En natursti som passer barnas alder med små premier til alle er også moro. Dette er kjenpelettvint og veldig koselig. "Alle har med det de vil spise og drikke selv." Den var jo lettvinn! 0 Siter
Torv Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Vi har alltid arrangert grilling ved vannet eller annen koselig plass. Grillmat har alle tatt med selv og så har FAU stått for grillene og kull.Utdeling av is til barna etter mat. Ellers vanlige sommeraktiviteter, men som regel liker de best (på barnehagenivå) å aktivisere seg selv er vår erfaring. Ved skolealder er arrangerte aktiviteter mer morsomt. Lykke til! 0 Siter
Lurveline Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jenteforeldre har med kaker og/eller oppsmurt og gutteforeldre har med kaffe og saft, event. omvendt. 0 Siter
Gjest tryllekunstneren Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Be om at foreldrene selv tar med det de vil ha - salater og grillmat - så unngår du problemene med dietter/halal og andre lignende problemstillinger. Fisk kan de fleste spise. Tunfisksalat, mettende salater uten kjøtt går greit. Kaker. Lykke til! 0 Siter
nitni Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Ifjor var jeg med i sommerfest-komiteen. Vi leide 4-H gården, lånte stor-grill, kokte kaffe og fikk alle i sommerfest-gruppa til å bake en kake. Vi hadde en fantastisk dag med nydelig vær. Ungene fikk være med på kveldsstellet av dyra/fjøsen, vi grillet, lekte og spiste kake. Alle var visst kjempefornøyd og ingen ville gå hjem ) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Alle har med hver sin rett til koldtbord? 0 Siter
nitni Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Men så er det den praktiske gjennomføringa av all den vaffelstekinga da.... Men rundstykker er en god idé, og kaker! Takker! Sett fram vaffeljern og røre, så kan alle steke til seg selv/sin familie. 0 Siter
nitni Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Ifjor var jeg med i sommerfest-komiteen. Vi leide 4-H gården, lånte stor-grill, kokte kaffe og fikk alle i sommerfest-gruppa til å bake en kake. Vi hadde en fantastisk dag med nydelig vær. Ungene fikk være med på kveldsstellet av dyra/fjøsen, vi grillet, lekte og spiste kake. Alle var visst kjempefornøyd og ingen ville gå hjem ) Alle hadde med det de ville grille og drikke. KAffe/saft og kake ordnet komiteen med. 0 Siter
frk.s Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jenteforeldre har med kaker og/eller oppsmurt og gutteforeldre har med kaffe og saft, event. omvendt. Omvendt, omvendt! ; ) 0 Siter
Gjest Klassekontakt Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Alle har med hver sin rett til koldtbord? Den der var fin, alle har med hver sin rett til koldtbord! Så kan vi to klassekontaktene ordne bestikk, tallerkner, kopper, kald og varm drikke, litt kaker, servietter, lokaler og underholdning. De to lærerne får lov til å komme tomhendte. 0 Siter
Gjest Klassekontakt Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Omvendt, omvendt! ; ) *LOL* Gir også min stemme til den løsningen der. 0 Siter
Gjest Klassekontakt Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Takk for alle gode tips. Ble nesten vanskelig å bestemme seg her nå gitt. :-) 0 Siter
nitni Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Omvendt, omvendt! ; ) Hvorfor omvendt, det er vel mødrene som helst baker uansett om de har gutter eller jenter ) 0 Siter
Lurveline Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 *LOL* Gir også min stemme til den løsningen der. Viktig da å huske på at ved neste anledning er det motsatt, slik at det ikke blir urettferdig fordelt;o) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Viktig da å huske på at ved neste anledning er det motsatt, slik at det ikke blir urettferdig fordelt;o) Som nitni skriver, det er nok mammaene som stort sett baker uansett om de har jenter eller gutter... 0 Siter
Lurveline Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Som nitni skriver, det er nok mammaene som stort sett baker uansett om de har jenter eller gutter... Da forstod du nok ikke hva jeg mente med jenteforeldre og gutteforeldre;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.