Gå til innhold

Sommeravslutning på skolen.

Anbefalte innlegg

Gjest Klassekontakt
Skrevet

Jeg og en person til (klassekontakter) har i oppgave å arrangere sommeravslutningen for klassen til sønnen min. Vi har ansvar for planlegging og gjennomføring, utsendelse av invitasjoner, bestemme tid og sted, hva slags servering, pynting av lokalet osv.

Er det noen som har noen gode forslag til hva man kan servere på en slik dag? Tenkte å unngå pizza og pølser, det blir det nok av ellers i året selv om det hadde vært svært lettvint! Det må være noe som også muslimske barn kan spise.

På forhånd tusen takk for mange tips!

Skrevet

Jeg har vært klassekontakt i 3 år, og skal i gang igjen til høsten.

Våre sommeravslutninger pleier vi å ha ute. Vi har noen forskjellige steder ved vannet som er vanlig å ha slik aktivitet på. Alle har med det de vil spise og drikke selv. Av leker så blir det fotball, volleyball, badminton, boccia og ellers frilek. En natursti som passer barnas alder med små premier til alle er også moro. Dette er kjenpelettvint og veldig koselig.

Gjest Klassekontakt
Skrevet

Vafler, rundstykker, boller, kaker...

Men så er det den praktiske gjennomføringa av all den vaffelstekinga da....

Men rundstykker er en god idé, og kaker! Takker!

Gjest Klassekontakt
Skrevet

Jeg har vært klassekontakt i 3 år, og skal i gang igjen til høsten.

Våre sommeravslutninger pleier vi å ha ute. Vi har noen forskjellige steder ved vannet som er vanlig å ha slik aktivitet på. Alle har med det de vil spise og drikke selv. Av leker så blir det fotball, volleyball, badminton, boccia og ellers frilek. En natursti som passer barnas alder med små premier til alle er også moro. Dette er kjenpelettvint og veldig koselig.

"Alle har med det de vil spise og drikke selv."

Den var jo lettvinn!

Skrevet

Vi har alltid arrangert grilling ved vannet eller annen koselig plass.

Grillmat har alle tatt med selv og så har FAU stått for grillene og kull.Utdeling av is til barna etter mat.

Ellers vanlige sommeraktiviteter, men som regel liker de best (på barnehagenivå) å aktivisere seg selv er vår erfaring.

Ved skolealder er arrangerte aktiviteter mer morsomt.

Lykke til!

Skrevet

Jenteforeldre har med kaker og/eller oppsmurt og gutteforeldre har med kaffe og saft, event. omvendt.

Gjest tryllekunstneren
Skrevet

Be om at foreldrene selv tar med det de vil ha - salater og grillmat - så unngår du problemene med dietter/halal og andre lignende problemstillinger. Fisk kan de fleste spise. Tunfisksalat, mettende salater uten kjøtt går greit. Kaker.

Lykke til!

Skrevet

Ifjor var jeg med i sommerfest-komiteen.

Vi leide 4-H gården, lånte stor-grill, kokte kaffe og fikk alle i sommerfest-gruppa til å bake en kake.

Vi hadde en fantastisk dag med nydelig vær. Ungene fikk være med på kveldsstellet av dyra/fjøsen, vi grillet, lekte og spiste kake. Alle var visst kjempefornøyd og ingen ville gå hjem :o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Alle har med hver sin rett til koldtbord?

Skrevet

Men så er det den praktiske gjennomføringa av all den vaffelstekinga da....

Men rundstykker er en god idé, og kaker! Takker!

Sett fram vaffeljern og røre, så kan alle steke til seg selv/sin familie.

Skrevet

Ifjor var jeg med i sommerfest-komiteen.

Vi leide 4-H gården, lånte stor-grill, kokte kaffe og fikk alle i sommerfest-gruppa til å bake en kake.

Vi hadde en fantastisk dag med nydelig vær. Ungene fikk være med på kveldsstellet av dyra/fjøsen, vi grillet, lekte og spiste kake. Alle var visst kjempefornøyd og ingen ville gå hjem :o)

Alle hadde med det de ville grille og drikke. KAffe/saft og kake ordnet komiteen med.

Skrevet

Jenteforeldre har med kaker og/eller oppsmurt og gutteforeldre har med kaffe og saft, event. omvendt.

Omvendt, omvendt!

; )

Gjest Klassekontakt
Skrevet

Alle har med hver sin rett til koldtbord?

Den der var fin, alle har med hver sin rett til koldtbord!

Så kan vi to klassekontaktene ordne bestikk, tallerkner, kopper, kald og varm drikke, litt kaker, servietter, lokaler og underholdning.

De to lærerne får lov til å komme tomhendte.

Gjest Klassekontakt
Skrevet

Omvendt, omvendt!

; )

*LOL* Gir også min stemme til den løsningen der.

Gjest Klassekontakt
Skrevet

Takk for alle gode tips. Ble nesten vanskelig å bestemme seg her nå gitt. :-)

Skrevet

Omvendt, omvendt!

; )

Hvorfor omvendt, det er vel mødrene som helst baker uansett om de har gutter eller jenter :o)

Skrevet

*LOL* Gir også min stemme til den løsningen der.

Viktig da å huske på at ved neste anledning er det motsatt, slik at det ikke blir urettferdig fordelt;o)

Skrevet

Viktig da å huske på at ved neste anledning er det motsatt, slik at det ikke blir urettferdig fordelt;o)

Som nitni skriver, det er nok mammaene som stort sett baker uansett om de har jenter eller gutter...

Skrevet

Som nitni skriver, det er nok mammaene som stort sett baker uansett om de har jenter eller gutter...

Da forstod du nok ikke hva jeg mente med jenteforeldre og gutteforeldre;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...