Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilken skjorte bruker dere under disse "vanlige" guttebunadene? (rød vest sort nikkers)

Vanlig hvitskjorte sier noen, noen sier de samme skjortene som jentene bruker...

De skjortene jentene mine har brukt er de som jeg hadde da jeg var lita. Og de har sånn "kniplings"-kant i kragen og rundt armene.

Synes kanskje de er litt for jentete..

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230530-bunadskjorte-til-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har samme bunadskjorte til gutten min som jenta mi har hatt, fra Cubus. Den er ganske enkel og hvit, med litt hvit blonde på kraven og mansjettene. Blonden dekker på en måte kraven, den er ikke sydd på ytterst. (Nå har jenta mi en bundadskjorte som har blonden ytterst, den er kanskje litt for jentete?)

Gutten har en sølje til halslinningen, en maken til den i svaret nedenfor. (Ikke en rund sølje slik jentene ofte har.)

Gutten her har en guttebunad fra Gudbrandsdalen. Den har en enkel hvit skjorte med ståkrage, splitt et stykke ned foran. Ingen nuppereller (eller blonder om du vil).

I halsen har han en "guttesølje" som ser ut som en knapp med litt dingel på. Sølja hører ikke til bunaden.

Jeg har hittil brukt den samme skjorta til jente og gutt, hvit, med kniplinger (eller heter det nupereller?)på mansjetter og krage.

Orker ikke å sprette dem av for gutten for så å sy dem på igjen når jenta skal arve skjorta.

I halsen har gutten en "guttesølje" som hører til Gudbrandsdalsbunaden hans. På hodet har han "bunadcaps" fra Cubus.

Jeg har hittil brukt den samme skjorta til jente og gutt, hvit, med kniplinger (eller heter det nupereller?)på mansjetter og krage.

Orker ikke å sprette dem av for gutten for så å sy dem på igjen når jenta skal arve skjorta.

I halsen har gutten en "guttesølje" som hører til Gudbrandsdalsbunaden hans. På hodet har han "bunadcaps" fra Cubus.

Bruker dere hosoband til bunaden? Vi har ikke gjort det, men det bure jeg kanskje ordne etter hvert som han blir litt lengre i beina?

Annonse

Gjest blomsterløk

Bruker dere hosoband til bunaden? Vi har ikke gjort det, men det bure jeg kanskje ordne etter hvert som han blir litt lengre i beina?

Det bruker vi når gutten vår (4år) bruker bunad. Brukte det også i fjor.

Synes han må ha på det når han bruker bunaden sin (gudbrandsdalsbunad det også).

Vi har liggende et par, men de er kjempelange, og jeg har ikke orka å styre med det. Han får lov å bruke sånn strømpebukse-juksesak istedenfor bunadstrømper også , etter at han vokste ut av de oldemor strikka til ham.

Han er forferdelig sær på sokker og strømpebukser, og det der styret orker jeg ikke 17. mai om morgenen... Bunadpolitiet får si hva de vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...