Gå til innhold

Nyfødte guttebabyer - vask og stell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke trekk tilbake noen forhud. Den sitter fast på glans og dersom du trekker i den kan den få rifter og skader og i verste fall bli så stramt at omskjæring må til.

Gutter er lettere å vaske enn jenter - det er bare å vaske i vei rundt hele stasen til du har fått bort det som skal bort! :-)

Gjest gutt vs jente

Ikke trekk tilbake noen forhud. Den sitter fast på glans og dersom du trekker i den kan den få rifter og skader og i verste fall bli så stramt at omskjæring må til.

Gutter er lettere å vaske enn jenter - det er bare å vaske i vei rundt hele stasen til du har fått bort det som skal bort! :-)

Takk. Så greit, da. Det hørtes jo meget enkelt ut. Jeg har grudd meg for dette med forhud og greier. Er ikke helt oppdatert på guttebabyer, skjønner jeg. ALle rundt meg har jenter bare.

Takk. Så greit, da. Det hørtes jo meget enkelt ut. Jeg har grudd meg for dette med forhud og greier. Er ikke helt oppdatert på guttebabyer, skjønner jeg. ALle rundt meg har jenter bare.

Ja, he he, jeg måtte lese meg til dette jeg også! det hjelper jo ikke nødvendigvis å spørre partneren sin, for de huskier jo ikke fra da de selv var så små, og så ser jo de voksne helt annerledes ut! ;-)

Men det jeg leste meg fram til er altså at forhuden på små gutter sitter fast i selve hodet, og at det vil løsne av seg selv etter hvert. Noen kan trekke tilbake forhuden allerede i småbarnstiden, men for andre kan det ta mange år.

Gjest gutt vs jente

Ja, he he, jeg måtte lese meg til dette jeg også! det hjelper jo ikke nødvendigvis å spørre partneren sin, for de huskier jo ikke fra da de selv var så små, og så ser jo de voksne helt annerledes ut! ;-)

Men det jeg leste meg fram til er altså at forhuden på små gutter sitter fast i selve hodet, og at det vil løsne av seg selv etter hvert. Noen kan trekke tilbake forhuden allerede i småbarnstiden, men for andre kan det ta mange år.

Og siden det sitter fast havner det vel ikke bæsj under der heller?

Vask forfra og bakover (fra tissen og mot rompa) slik som på jentebabyene.

Du trenger ikke dra tilbake forhuden, da kan du lage rifter og irritasjon. Bare vask pungen godt:-)

Enkleste er bare å "spyle" ungen forsiktig under springen, bare vær forsiktig med temperaturen på vannet!

Annonse

Gjest prust

Er enig med den andre her - det er mye lettere å stelle en gutt enn ei jente.

Jeg fikk først gutt, og hadde aldri stelt noen guttebaby før, men det gikk fint :-) Fikk to jenter etterpå, og det er vanskeligere å få alt bort på dem, og de ble lettere såre.

Jeg hadde også bare stelt jenter før jeg fikk sønnen min. Fant fort ut at det var mye enklere med gutter enn jenter, ikke så mange krinkelkroker og åpninger å rense ut av.

Man bare vasker alt man ser, og ligger unna forhuden. Det hender det blir sårt på gutter også, på tuppen av tissen eller mellom tissen og pungen, men da er det bare å smøre utenpå.

Jeg fikk fin veiledning på barsel rett etter fødselen. Be dem om å demonstrere hvis du er usikker!

Gjest mer vask og stell

Jeg hadde også bare stelt jenter før jeg fikk sønnen min. Fant fort ut at det var mye enklere med gutter enn jenter, ikke så mange krinkelkroker og åpninger å rense ut av.

Man bare vasker alt man ser, og ligger unna forhuden. Det hender det blir sårt på gutter også, på tuppen av tissen eller mellom tissen og pungen, men da er det bare å smøre utenpå.

Jeg fikk fin veiledning på barsel rett etter fødselen. Be dem om å demonstrere hvis du er usikker!

Vasker du jentene inni sprekken framme? Jeg gjør ikke det lenger, men det burde jeg kanskje? Jeg føler det blir litt feil, og at de blir rene når de dusjer.

Forhuden skal ikke trekkes tilbake. Man bare vasker over under og til siden. Pass på at all bæsj som evt. er under pungen og i skrukkene blir vasket bort.

Tørk godt mellom penis og pung.

Og for all del, vær forberedt på noen voldsomt uberegnelige dusjer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...