Gå til innhold

Tørr om natten, men ....

Anbefalte innlegg

Gjest grethe

rekker ikke alltid å komme seg på do i tide på morningen.

Jeg har ei jente på 4.5 år og hun har nå ligget uten bleie i noen uker. 3-4 dager går det greit, dvs når hun våkner ved 05 tiden og kommer til oss, da har hun klart å gå på do først, men det ser ut til at når hun sover til kl. 06-0630 så kan det lett gå galt. Da kommer hun stormende når det er blitt vått i trusen/sengen og er litt fortvilet.

Føler at bleie nå er kjempenedelag for henne og vasker heller noen runder med laken. Har dekke over madrassen så den slipper "vannskade".

Tips ? smøre meg med litt mer tålmodighet. Vi skifter på sengen og si at vi for prøve å klare det i morgen - er ikke sint eller noe slikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230550-t%C3%B8rr-om-natten-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres jo ut som hun fint sover natten igjennom, men at blæra blir for full.

Prøv å gi henne lite å drikke om kvelden (ikke drikke om natten). Vi måtte slutte med vannkopp om natten, husker jeg, da eldstemann sluttet med nattbleie. (Etter en tid kunne vannflasken på nattbordet komme frem igjen.)

Dere kan også prøve å la henne tisse to ganger før leggetid; en gang før vask og tannpuss, og en gang etter.

Gjest grethe

Det høres jo ut som hun fint sover natten igjennom, men at blæra blir for full.

Prøv å gi henne lite å drikke om kvelden (ikke drikke om natten). Vi måtte slutte med vannkopp om natten, husker jeg, da eldstemann sluttet med nattbleie. (Etter en tid kunne vannflasken på nattbordet komme frem igjen.)

Dere kan også prøve å la henne tisse to ganger før leggetid; en gang før vask og tannpuss, og en gang etter.

vi er forsiktig med drikke før sengetid, men kanskje jeg skal prøve det med å tisse et par ganger før hun legger seg... det kunne vært noe. Takk ! før barnetv og etter tannpuss tror jeg kan være en fin løsning !

Gjest Hakuba

Syns jenta har vært veldig flink så langt jeg :o) Men, det er klart det er kjedelig når det ofte går galt altså, det blir fort mye jobb og det ønsker man jo ikke. Ser problemet med at hun kan oppfatte det som et nerderlag angående å begynne med bleier igjen nå, men vær klar over at dette blir bare enda værre om dere om et par månder finner ut at hun bør sove med nattbleier igjen. Så ikke vent for lenge dersom du føler det blri for mye slit med vaskingen.

vi er forsiktig med drikke før sengetid, men kanskje jeg skal prøve det med å tisse et par ganger før hun legger seg... det kunne vært noe. Takk ! før barnetv og etter tannpuss tror jeg kan være en fin løsning !

Det går seg nok snart til, skal du se! For datteren min ville det vært et STORT nederlag å begynne med bleier igjen på den tiden! Husker at det hjalp å si til henne at hun måtte gå på do med en gang hun våknet (jeg sa det på kvelden, altså).

Annonse

Gjest grethe

Vær tålmodig.

fikk til en tur på do før barnetv , en da vi pusset tenner, men var ikke så trøtt så det gikk nok bort i 45 min etter det igjen. Da måtte hun større ting gitt, og fikk gått enda en gang. Så i natt tror jeg det går bra - skal smøre meg med en god posjon tålmodighet. Hun vil jo så gjerne, så vi holder ut - fin tørketid vi er inne i også !! Vaskemaskin med timer er tingen i disse dager - vasken er ferdig når jeg kommer fra jobb og kan bære henges ut - 2 timer senere er jo det tynne laknet tørt !

fikk til en tur på do før barnetv , en da vi pusset tenner, men var ikke så trøtt så det gikk nok bort i 45 min etter det igjen. Da måtte hun større ting gitt, og fikk gått enda en gang. Så i natt tror jeg det går bra - skal smøre meg med en god posjon tålmodighet. Hun vil jo så gjerne, så vi holder ut - fin tørketid vi er inne i også !! Vaskemaskin med timer er tingen i disse dager - vasken er ferdig når jeg kommer fra jobb og kan bære henges ut - 2 timer senere er jo det tynne laknet tørt !

Ja, det er ei flott tid vi har nå - på mange måter.

Fortell oss hvordan det gikk i natt da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...