Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hei igjen, og takk for alle gode råd og støtte i mine tidligere innlegg! Det klødde veldig i dag tidlig, men etter 30 minutter i grønnsåpevann og påfølgende 20 minutter i dusjen med Canestensmøring til slutt holdt det bra på dagen. Fikk tatt urinprøve i dag tidlig, det svei og var vondt, men hun skjønte poenget. Flink, ja! Vi fikk legetime i dag, hos fastlegen. Og da fikk vi beskjed om at urinprøven var "veldig lite ren", så nå har vi fått antibiotika... Snuppa skal operere bort mandlene om ei drøy uke, så det er viktig at hun blir frisk! 17. mai-feiring kan vi vel bare se langt etter, slik som været er nå om dagen... Ja-ja, jeg håper bare at det ikke blir noen komplikasjoner som følge av at legevakta ikke ville ta imot oss. Igjen - takk for alle svar på tidligere innlegg! 0 Siter
PieLill Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Godt hun har fått behandling. God bedring til henne! Den legevakta burde få seg en stripe. Å sjekke en urinprøve tar minimalt med tid og resurser. Ut fra dette kommer jeg i en tilsvarende situasjon bare reise opp med prøven i stedet for å spørre om lov først. mvh 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Godt hun har fått behandling. God bedring til henne! Den legevakta burde få seg en stripe. Å sjekke en urinprøve tar minimalt med tid og resurser. Ut fra dette kommer jeg i en tilsvarende situasjon bare reise opp med prøven i stedet for å spørre om lov først. mvh Man kan av og til lure litt på hva de tenker med, ja... Greit nok, hun vil neppe dø av å vente et par dager, men det gjør endel for andre ting: Nå må jeg ta meg fri fra jobb ut uka, fordi hun er såpass syk som hun er. Det gir ringvirkninger! Og blir hun sykere, eller det f.eks. har blitt så ille at hun ikke blir frisk fort, så står operasjonen i fare. Åh, jeg blir litt varm når jeg tenker på dette, altså. Nå ligger hun og ser TV på stua, og klør... Takk for hilsningen! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Stakkars lille jente, men nå blir hun sikkert bedre ganske fort! Dårlig av legevakta å ikke ta dere inn, sånn at dere kunne kommet i gang med behandling litt tidligere. Det høres ikke godt ut det der! 0 Siter
PieLill Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Man kan av og til lure litt på hva de tenker med, ja... Greit nok, hun vil neppe dø av å vente et par dager, men det gjør endel for andre ting: Nå må jeg ta meg fri fra jobb ut uka, fordi hun er såpass syk som hun er. Det gir ringvirkninger! Og blir hun sykere, eller det f.eks. har blitt så ille at hun ikke blir frisk fort, så står operasjonen i fare. Åh, jeg blir litt varm når jeg tenker på dette, altså. Nå ligger hun og ser TV på stua, og klør... Takk for hilsningen! Jeg synes faktisk at legevakten burde få en påpakning for dette om du orker. Urinveisinfeksjoner kan bli til nyrebekkenbetennelser og det er ingen spøk. Og når jeg tenker på all kjeften jeg har fått opp gjennom årene for å vente for lenge med å gå til legen med slikt... mvh 0 Siter
puttelull Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Huff! Man kan bli oppgitt av mindre!;-( En liten trøst kan det jo være at når man begynner på antibiotika mot urinveisinfeksjon, så går det ganske fort over! Jeg har sjøl vært plaget med dette i svangerskapene, og medisinen hjelper, helt klart! Men det høres ikke ut som du fikk noen god hjelp underveis i prosessen, akkurat! 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg synes faktisk at legevakten burde få en påpakning for dette om du orker. Urinveisinfeksjoner kan bli til nyrebekkenbetennelser og det er ingen spøk. Og når jeg tenker på all kjeften jeg har fått opp gjennom årene for å vente for lenge med å gå til legen med slikt... mvh Ja, de burde få tilbakemelding, men så var det dette med å orke, da... Håper bare det ikke har blitt noe mer og alvorligere. Skulle ikke tro at det hadde vært så vanskelig å tatt imot en urinprøve, liksom. Ja-ja, ingen feber i dag, det er fremgang allerede. 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Huff! Man kan bli oppgitt av mindre!;-( En liten trøst kan det jo være at når man begynner på antibiotika mot urinveisinfeksjon, så går det ganske fort over! Jeg har sjøl vært plaget med dette i svangerskapene, og medisinen hjelper, helt klart! Men det høres ikke ut som du fikk noen god hjelp underveis i prosessen, akkurat! Nei, jeg stusser jo litt over at legevakten ikke ville se på urinprøven på fredag. Kløen var et ganske vanlig tegn på urinveisinfeksjon, sa legen min. Det var jo damen på sentralbordet som stoppet oss, da, og ingen lege. Medisinen virker helt sikkert, og hun er faktisk bedre i dag. Ingen feber, det er fremgang! 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Stakkars lille jente, men nå blir hun sikkert bedre ganske fort! Dårlig av legevakta å ikke ta dere inn, sånn at dere kunne kommet i gang med behandling litt tidligere. Det høres ikke godt ut det der! Jeg håper bare det ikke gjør at hun har fått nyrebekkenbetennelse, det er jo mye skumlere og vondere. Det er sikkert ikke lett å være dem på legevakta heller, men de kunne jo spurt om vi fikk til å levere en liten urinprøve uten å måtte ha time? Krysser fingrene, i alle fall! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Håper hun kvikner til igjen før operasjonen! Blir så irritert jeg, det er jo så viktig og få behandling for UVI, så det ikke setter seg i nyrene. 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Håper hun blir bra nå. (Har tenkt på henne flere ganger i dag, og det var det første jeg kikket etter nå som jeg logget meg på.) 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Håper hun blir bra nå. (Har tenkt på henne flere ganger i dag, og det var det første jeg kikket etter nå som jeg logget meg på.) Takk - det varmer! Krysser fingrene for at hun blir frisk - fort - slik at operasjonen om ei drøy uke ikke må utsettes. 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Håper hun kvikner til igjen før operasjonen! Blir så irritert jeg, det er jo så viktig og få behandling for UVI, så det ikke setter seg i nyrene. Ja - hvor ressurskrevende er det for legevakta å undersøke en urinprøve? Ja-ja, vi får krysse fingrene! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Ja - hvor ressurskrevende er det for legevakta å undersøke en urinprøve? Ja-ja, vi får krysse fingrene! Jeg krysser i vei ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Ring dit hun skal opereres og snakk med dem, det er vel en viss "karantenetid" i forhold til antibiotikakurer før narkose? Så slipper dere å møte opp for så å bli sendt hjem med uforurettet sak. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Endelig fant jeg en tråd om hvordan det gikk med dere i dag! Bra at hun endelig er satt på medisiner og at feberen er borte. Kom på et tips: fyll en 10 liters bøtte med lunkent vann(litt varmt) som hun kan sitte på,det skal lindre med varm damp. Eller er rumpa for lita sånn at hun faller nedi kanskje? sånn at dette blir et dumt råd 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Endelig fant jeg en tråd om hvordan det gikk med dere i dag! Bra at hun endelig er satt på medisiner og at feberen er borte. Kom på et tips: fyll en 10 liters bøtte med lunkent vann(litt varmt) som hun kan sitte på,det skal lindre med varm damp. Eller er rumpa for lita sånn at hun faller nedi kanskje? sånn at dette blir et dumt råd Hun sitter med hele seg i ei balje med lunkent grønnsåpevann, og det lindrer visst veldig godt. I alle fall så lenge hun sitter der. Men takk for råd! 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Ring dit hun skal opereres og snakk med dem, det er vel en viss "karantenetid" i forhold til antibiotikakurer før narkose? Så slipper dere å møte opp for så å bli sendt hjem med uforurettet sak. Døh, ikke si det, 'a... Mener du det? Legen nevnte ingenting i dag, men så er jo heller ikke hun spesialist på slikt. Ja-ja, det er bare det som mangler, nå, at operasjonen blir utsatt... Ringer dit i morgen for sikkerhets skyld. 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Endelig fant jeg en tråd om hvordan det gikk med dere i dag! Bra at hun endelig er satt på medisiner og at feberen er borte. Kom på et tips: fyll en 10 liters bøtte med lunkent vann(litt varmt) som hun kan sitte på,det skal lindre med varm damp. Eller er rumpa for lita sånn at hun faller nedi kanskje? sånn at dette blir et dumt råd ... og endelig leste jeg det som sto i innlegget ditt, nemlig at rumpa ikke skulle ned i vannet. Lurer på om det kan bli litt vanskelig? Skal vannet være så varmt at det damper så bør vel helst ikke stumpen nedi, og jeg vet ikke om hun er sterk nok i armene til å holde seg bare litt over. For voksne er det der i alle fall et godt råd! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.