Lillemus Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Døh, ikke si det, 'a... Mener du det? Legen nevnte ingenting i dag, men så er jo heller ikke hun spesialist på slikt. Ja-ja, det er bare det som mangler, nå, at operasjonen blir utsatt... Ringer dit i morgen for sikkerhets skyld. Har hatt operasjonsbarn 4 ganger så jeg er ganske sikker på det ja, ring for sikkerhets skyld du. Det kommer jo sikkert an på hva slags operasjon det dreier seg om også. Lykke til! 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Ja, de burde få tilbakemelding, men så var det dette med å orke, da... Håper bare det ikke har blitt noe mer og alvorligere. Skulle ikke tro at det hadde vært så vanskelig å tatt imot en urinprøve, liksom. Ja-ja, ingen feber i dag, det er fremgang allerede. Du har jo skrevet mye her, så om du sammenfatter det i et brev, så blir det ikke mye jobb. Send det til fylkeslegen, med kopi til legevakten. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 ... og endelig leste jeg det som sto i innlegget ditt, nemlig at rumpa ikke skulle ned i vannet. Lurer på om det kan bli litt vanskelig? Skal vannet være så varmt at det damper så bør vel helst ikke stumpen nedi, og jeg vet ikke om hun er sterk nok i armene til å holde seg bare litt over. For voksne er det der i alle fall et godt råd! Ja det spørs om det er beregnet på voksne dette rådet. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Døh, ikke si det, 'a... Mener du det? Legen nevnte ingenting i dag, men så er jo heller ikke hun spesialist på slikt. Ja-ja, det er bare det som mangler, nå, at operasjonen blir utsatt... Ringer dit i morgen for sikkerhets skyld. Bare vær klar over at en antibiotikakur ikke skal tas halvveis, de skal alltid tas fullt ut. Så nå som den er startet opp, så tror jeg ikke det er noen god ide å bryte av. Med mindre en lege (som har peiling) ber om at det blir gjort da. 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Har hatt operasjonsbarn 4 ganger så jeg er ganske sikker på det ja, ring for sikkerhets skyld du. Det kommer jo sikkert an på hva slags operasjon det dreier seg om også. Lykke til! Det er bare mandlene, altså, er det "formildende"? Vi skal flytte - laaaangt - i månedsskifte juni/juli, så utsettelse på operasjonen blir i såfall helt til høsten. Og et annet sted; nå skal vi til Moxnessklinikken i Trondheim, og det synes jeg er betryggende. Blir liksom ikke aktuelt å reise dit fra det neste stedet vi skal bo på... Ja-ja, jeg får bare ringe i morgen. 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Bare vær klar over at en antibiotikakur ikke skal tas halvveis, de skal alltid tas fullt ut. Så nå som den er startet opp, så tror jeg ikke det er noen god ide å bryte av. Med mindre en lege (som har peiling) ber om at det blir gjort da. Ånei, det er IKKE aktuelt! Håper vi blir kvitt dette snarest, det er skikkelig plagsomt. Måtte stå opp igjen i kveld og ta et 20 minutters grønnsåpevannbad med påfølgende 10 minutters dusj. Puh, det er ikke morsomt, så noen stor utsettelse på frisk skal vi ikke ha. Da må vi nok heller utsette operasjonen (se mitt svar til Lillemus). 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Du har jo skrevet mye her, så om du sammenfatter det i et brev, så blir det ikke mye jobb. Send det til fylkeslegen, med kopi til legevakten. Smart! Også handler det vel mer om mot, tenker jeg, enn om tid... :-( 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Smart! Også handler det vel mer om mot, tenker jeg, enn om tid... :-( Vet hvordan det er... Jeg sitter og samler opp guts til å klage på egen fastlege (dvs. tidligere fastlege nå da, jeg har nettopp byttet). Manglende henvisning til tross for klare indikasjoner og etterspørsel fra min side, mangelfull behandling, feilaktige råd som har forverret skade, osv., samt nedlatende og arrogant holdning... 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Vet hvordan det er... Jeg sitter og samler opp guts til å klage på egen fastlege (dvs. tidligere fastlege nå da, jeg har nettopp byttet). Manglende henvisning til tross for klare indikasjoner og etterspørsel fra min side, mangelfull behandling, feilaktige råd som har forverret skade, osv., samt nedlatende og arrogant holdning... Å guri, det hørtes ut som noe man må mote seg opp til, ja. Selv om jeg ikke er urgammel, så er jeg oppdratt veldig gammeldags - med stor respekt for autoritære personer med lang utdanning. Det er ikke bare positivt, for å si det slik... Ønsker deg virkelig lykke til, håper du når fram slik at jobben ikke er forgjeves. En solid dose mot oversendes! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Vet hvordan det er... Jeg sitter og samler opp guts til å klage på egen fastlege (dvs. tidligere fastlege nå da, jeg har nettopp byttet). Manglende henvisning til tross for klare indikasjoner og etterspørsel fra min side, mangelfull behandling, feilaktige råd som har forverret skade, osv., samt nedlatende og arrogant holdning... Du, klag! Det er viktig og få fokus på at enkelte leger ikke henviser videre til andre som har det som sitt felt. Og kan behandle på rett måte. Min fastlege ville behandle meg selv han, det var i hodet problemet mitt satt. Nå har Riksen behandlet meg i over ett år, og nå har de tatt en stor operasjon på meg...Og den ble ikke tatt i hodet du ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Du, klag! Det er viktig og få fokus på at enkelte leger ikke henviser videre til andre som har det som sitt felt. Og kan behandle på rett måte. Min fastlege ville behandle meg selv han, det var i hodet problemet mitt satt. Nå har Riksen behandlet meg i over ett år, og nå har de tatt en stor operasjon på meg...Og den ble ikke tatt i hodet du ;-) Det høres ikke ulikt mitt du. Jeg har påpekt smerter i varierende grad i lengre tid (måneder og år), samt andre plager. INGEN av de vil han henvise meg videre til spesialist. Etter EN time hos bedriftslege hadde jeg fått tatt blodprøve (akkurat det gjorde fastlege også), gitt meg henvisning til røntgen og MR, samt en ting til. Og røntgen og MR kom altså ut med "positivt" svar. Men når jeg la det fram for fastlege, så fikk jeg høre at det ikke var nok indikasjon på smertene mine, mens bedriftslege har en HELT annen tolkning av prøveresultatene og hva som bør iverksettes av tiltak, samt hva jeg faktisk bør roe ned på, når det gjelder trening, som bare gjør vondt verre. Fikk også henvisning til fysio. Noe min gamle fastlege mente var noe stort tull, folk blir sjelden bedre av å gå til fysioterapi visstnok! 0 Siter
Gemini Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Å guri, det hørtes ut som noe man må mote seg opp til, ja. Selv om jeg ikke er urgammel, så er jeg oppdratt veldig gammeldags - med stor respekt for autoritære personer med lang utdanning. Det er ikke bare positivt, for å si det slik... Ønsker deg virkelig lykke til, håper du når fram slik at jobben ikke er forgjeves. En solid dose mot oversendes! Ja, har nok litt for stor respekt for visse autoriteter jeg også... :-( Men - det var ikke meningen å kuppe tråden din da, beklager! :-) 0 Siter
Gjest Guromamma Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Ja, har nok litt for stor respekt for visse autoriteter jeg også... :-( Men - det var ikke meningen å kuppe tråden din da, beklager! :-) Det var ikke mye til kupp, synes jeg! ;-) Lykke til! 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Vet hvordan det er... Jeg sitter og samler opp guts til å klage på egen fastlege (dvs. tidligere fastlege nå da, jeg har nettopp byttet). Manglende henvisning til tross for klare indikasjoner og etterspørsel fra min side, mangelfull behandling, feilaktige råd som har forverret skade, osv., samt nedlatende og arrogant holdning... Jøss, det ligna fælt på min lege gitt:o( 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Det høres ikke ulikt mitt du. Jeg har påpekt smerter i varierende grad i lengre tid (måneder og år), samt andre plager. INGEN av de vil han henvise meg videre til spesialist. Etter EN time hos bedriftslege hadde jeg fått tatt blodprøve (akkurat det gjorde fastlege også), gitt meg henvisning til røntgen og MR, samt en ting til. Og røntgen og MR kom altså ut med "positivt" svar. Men når jeg la det fram for fastlege, så fikk jeg høre at det ikke var nok indikasjon på smertene mine, mens bedriftslege har en HELT annen tolkning av prøveresultatene og hva som bør iverksettes av tiltak, samt hva jeg faktisk bør roe ned på, når det gjelder trening, som bare gjør vondt verre. Fikk også henvisning til fysio. Noe min gamle fastlege mente var noe stort tull, folk blir sjelden bedre av å gå til fysioterapi visstnok! Og vi skal stole blindt på legene våre..... Blir så oppgitt jeg! Og sinna! I mitt tilfelle hadde jeg allerede fått en diagnose av en spesialist, men den mente fastlegen min at ikke var noe og stole på. Greitt nok at det er en sykdom som ikke "alle" har, men han gadd jo ikke sette seg inn i det engang. Sukk... Heldigvis kan man bytte fastlege og håpe på det beste. Jeg fikk faktisk en grei dame nå ) Hi hi men han første ble litt spak da det stod ettertrykkelig i epikrise fra Riksen at jeg skulle IKKE på noe antidepressive medisiner. Får du rett behandling nå? 0 Siter
Gemini Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Jøss, det ligna fælt på min lege gitt:o( Du bor ikke i drammensdistriktet også vel? :-) 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Du bor ikke i drammensdistriktet også vel? :-) Nei, laaangt i fra;o) 0 Siter
Gemini Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Og vi skal stole blindt på legene våre..... Blir så oppgitt jeg! Og sinna! I mitt tilfelle hadde jeg allerede fått en diagnose av en spesialist, men den mente fastlegen min at ikke var noe og stole på. Greitt nok at det er en sykdom som ikke "alle" har, men han gadd jo ikke sette seg inn i det engang. Sukk... Heldigvis kan man bytte fastlege og håpe på det beste. Jeg fikk faktisk en grei dame nå ) Hi hi men han første ble litt spak da det stod ettertrykkelig i epikrise fra Riksen at jeg skulle IKKE på noe antidepressive medisiner. Får du rett behandling nå? Ja, inntil videre går jeg hos bedriftslegen, og har i alle fall fått kommet i gang med noe av det jeg skal. Og veldig snart skal jeg begynne hos fysioterapeut. Og så må jeg kvinne meg opp og prøve ut den nye fastlegen jeg har byttet til, men ikke vært hos ennå... To personer som jeg kjenner har gitt denne nye legen gode skussmål, så jeg satser på at det blir bra. 0 Siter
Gemini Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Nei, laaangt i fra;o) Da er det nok bare flere "av samme skolen". Leger som burde funnet på noe helt annet med sine resterende yrkesaktive år enn å være almennpraktiker... 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Ja, inntil videre går jeg hos bedriftslegen, og har i alle fall fått kommet i gang med noe av det jeg skal. Og veldig snart skal jeg begynne hos fysioterapeut. Og så må jeg kvinne meg opp og prøve ut den nye fastlegen jeg har byttet til, men ikke vært hos ennå... To personer som jeg kjenner har gitt denne nye legen gode skussmål, så jeg satser på at det blir bra. Da satser vi på at den nye fastlegen din er flink! God bedring da ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.