Gå til innhold

Når amme fra begge bryst ved samme måltid?


Doris

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på når jeg skal begynne å amme sønnen min fra begge brystene ved samme måltid? Ammer nå fra ett bryst pr. måltid, gutten min er 17 dager gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ekorn

Det er vel ingen oppskrift på det. Jeg har hele tiden gitt gutten min ett bryst i gangen og han er nå 6mnd. En liten periode for noen uker siden krevde han begge, og fikk det, nå er vi nede på en igjen. Du merker nok fort om han ikke er fornøyd med bare en pupp. Du kan jo prøve å tilby det andre etterpå, hvis han vil ha så spiser han, hvis ikke så nekter han jo. Ganske enkelt dette med selvregulering.

Lykke til, og gjør det du føler er riktig for deg og babyen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 3 mnd gammel og tar fremdeles bare et bryst til vanlig.

I økeperioder tar hun begge,ikke ellers.

Mange barn har blitt foret opp på et bryst,det er jo bare kjekt å ha et i reserve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trebarnsmor

Jeg syntes det var ubehagelig med et sprengt bryst. Så jeg ammet fra begge bestandig. I hvert fall forsøkte det. Lot barnet die lenge på 1 brystet, slik at det fikk i seg den fete ettermelka. Tok barnet opp til rap, skift e.l og tilbydde neste bryst.

Til neste måltid likens, men det brystet som ikke ble tømt forrige gang ble tilbudt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nå 5mnd gammel datter, har aldri tatt mer enn et bryst igangen til hvert måltid. Jeg var veldig bekymret de første månedene om hun fikk/får i seg nok, for hun spiser bare 5-7 min i gangen. Men nok er vel nok. De vet vel best selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Doris. Om gutten din går fint opp i vekt, du har nok melk og ikke problemer med spreng, så fortsetter du slik du gjør, om dette fungerer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...