Gå til innhold

Galt å bade barna hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest fridalida

Mine unger kan ikke bade/dusje hver dag. Heller ikke uten såpe. De får så tørr hud, og jeg har ikke tro på å erstatte naturlig fuktighet med olje kunstige kremer. De bader to ganger i uken i vinterhalvåret, i sommerhalvåret oftere siden de blir så hiiiimla skitne da.

Helt uenig i at det er uhygienisk å ikke bade/dusje hver dag, så lenge de holder seg friske, er det vel dete tegn godt nok.

Håndhygiene er jo en helt annen ting, hendene vaskes flere ganger om dagen, mer enn nødvendig, antagelig.

Fortsetter under...

Gjest Persille

så hvor gamel er billa da? Godt å høre flere barn så bader hver dag, så er vi ikke helt på jordet

Hun er tre, og i passe "ekstremt møkkete etter barnehagen"-alder!

Du aner ikke hvordan hun ser ut innimellom - da må jeg bare bære henne fra utgangsdøren og rett opp i badekaret.

Immunforsvaret tar vel ikke skade av å dusje hver dag, men bakteriefloraen i huden blir jo forstyrret når vi mennesker dusjer så mye.

Min dusjer/bader toppen 1 gang i uka, noe mer på sommeren.

Og jeg bruker olje i badet, eller klapper dem inn med olje når de er ferdige og våte i huden(dvs at de ikke har tørket seg)

Det vil jeg anbefale at du gjør med dine også hvis du må dusje/bade dem så ofte.

Mvh

Huden og dens bakterieflora er en serdeles viktig del av imunforsvaret. Imunforsvaret svekkes ved overderven dusjing.

mvh

Huden og dens bakterieflora er en serdeles viktig del av imunforsvaret. Imunforsvaret svekkes ved overderven dusjing.

mvh

Helt sikkert, dette kan jeg vel strengt tatt ikke.

Vet bare at ved for mye vann og såpe, reagerer både mine barn og meg selv.

Takk for info :0)

Helt sikkert, dette kan jeg vel strengt tatt ikke.

Vet bare at ved for mye vann og såpe, reagerer både mine barn og meg selv.

Takk for info :0)

Var en hudlege, i Trondheim tror jeg, som kom med et varsko om dette for en tid tilbake.

Han adresserte primært ungdommer som kunne dusje opp til 3-5 ganger om dagen, med såpe.

Tatt fra hukommelsen...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...