Gå til innhold

masterstudier og barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lenelatx

Jeg tar mastergrad sammen med mange småbarnsforeldre. Jeg har ikke barn selv og synes at studiet er kjempetøft. Jeg hadde ikke klart det med barn. Når jeg får barn vil jeg bare kose meg med barnet uten å tenke på oppgaver, lesing og innleveringer. En student har aldri fri.

På den andre siden er det mange med barn som studerer, og de klarer seg fint. Kanskje man tar litt lettere på studiene når man har barn, men jeg personlig hadde ikke orket det.

Gjest Zuleika

Det er mange som studerer og har barn, men det er ikke nødvendigvis å anbefale. Jeg ville anbefalt deg å ta mastergraden først og få barn etterpå, men hvis du hadde hatt barn og hatt lyst på mastergrad hadde jeg anbefalt deg å ta den.

Utdannelse er viktig og blir bare viktigere og viktigere. Å sammenligne det å studere og jobbe med små barn er ikke noe poeng synes jeg.

Jeg tar mastergrad sammen med mange småbarnsforeldre. Jeg har ikke barn selv og synes at studiet er kjempetøft. Jeg hadde ikke klart det med barn. Når jeg får barn vil jeg bare kose meg med barnet uten å tenke på oppgaver, lesing og innleveringer. En student har aldri fri.

På den andre siden er det mange med barn som studerer, og de klarer seg fint. Kanskje man tar litt lettere på studiene når man har barn, men jeg personlig hadde ikke orket det.

Lettere vet jeg ikke, men man blir tvunget til å ha _råstruktur_ på studiene, og man MÅ rett og slett legge fra seg oppgavene mellom barnehagen stenger og det er sengetid for barna.

Man lærer seg å jobbe mer effektivt enn man gjorde da man studerte uten barn - selv om man trodde at det aldri var mulig.

Selv sitter jeg innspurten på bachelor, med hovedprosjekt og det hele. Noen perioder er rett og slett steinharde(som nå), men mesteparten av tiden går det fint - også med de mastergradstudenter jeg kjenner med barn.

Gjest fridalida

Det spørs jo hva slags jobb man har, men det at de som jobber har fri så ofte, er en myte. Alle mine jobber har krevet kvelds- og noe helgearbeid. Jobber i privat næringsliv.

Jeg syntes livet var MYE friere som student enn i jobb, og ville valgt det siste. Men da får man mindre tid til utenomfaglige aktiviteter, lange lunsjer i kantinen og sånt, da. Som tilti sier - man må være råstrukturert!

Annonse

Hei.

Jeg har to gutter på fire og seks år, og er på andre året med masterstudier. Jeg synes kombinasjonen studier og barn er veldig bra, hvis man har økonomi til det. Masterstudiet der jeg går, UiO, er veldig fleksibelt, så jeg sitter mye hjemme og jobber.

Jeg har også hatt små barn og jobbet, men har da valgt å jobbe redusert. Hvis man ser bort fra det økonomiske, så er det enda enklere å få hverdagen til å gå rundt under studier, synes jeg.

Gjest vanskelige valg

Fullførte utdanning før jeg fikk barn. Jobbet mens jeg hadde små barn. Valgte da en jobb, hvor jeg kunne ha normal arbeidstid- alternativt redusert stilling i perioder.

Da ungene ble større etterutdannet jeg meg, og fikk bedre jobb.

det kunne jo vært et alternativ for meg også

problemet er bare at jeg ikke ønsker barn før om ca 4 år. samboer er litt eldre enn meg og ønsker barn innen et par år....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...