Gå til innhold

Vaksinasjon til Singapore/Malaysia/Thailand + sprøyteskrekk

Anbefalte innlegg

Kjære DoktorOnline!

Jeg og kjæresten min reiser 3.juli på en 5 ukers ferie til Singapore/Malaysia/Thailand (sør til nord). Vi skal være i både storbyer og på landsbygda. Hva må vi ta av vaksiner? Hva bør vi ta? Når må vi ta disse?

Jenta mi er livredd for sprøyter. Finnes det alternativer for henne?

Jeg er 25 og hun 21.

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Dere skal på en avansert tur som krever litt ekstra.Den krever for å begynne med det selv om det ikke er vaksine,malaria profylakse helst i form av Lariam.Videre når det gjelder vaksiner oppdatering av basisvaksinene polio difteri og stivkrampe hvis dette ikke er gjort innen siste 10 år.Videre vaksine mot

japansk encephalitt og tyfoid feber.

Dette synes jeg man bør ta og noen uker før skulle holde.Glem ikke hepatitt A vaksine som må gjentas etter 6-12 mndr.Varer da i 20 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...