Helmi Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Takk for en super kakeoppskrift, nitni! Har bakt i dag ...og smakt litt på kantbitene ;o) NÅ har også jeg en god oppskrift til div. tilstelninger. Og anbefaler oppskriften til dere andre også - deilig å kunne ta med seg noe annet enn den sedvanlige sjokoladekaken... 0 Siter
nitni Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Så bra da! Den er jo _så_ enkel og _så_ goood:o) 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 hmmm. jeg er alltid klar for en ny kakeoppskrift. Kan du gi meg den eller linken? Jeg søkte, men fant ikke noe. Jeg er nok i usedvanlig dårlig søkemodus i dag.... 0 Siter
nitni Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Denne er enkel og god, og bruker å forsvinne raskt ) Ikke noe kliss ) Formkake (bestemors oppskrift) 3 kopper sukker 3 egg Piskes til eggedosis. Bland i: 3 kopper melk nesten 2 kopper smeltet smør/margarin 6 ts bakepulver 6 kopper hvetemel. Strø over kanel og sukker (i den rekkefølgen). Stekes ved 200`c i ca 20 min. I langpanne med bakepapir i bunnen. Jeg pleier å strø litt ekstra sukker på med en gang jeg tgar den ut av ovnen, bare for at den skal se litt finere ut ) Legger også en kopphåndduk over når den avkjøles for at den ikke skal bli så tørr. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Denne er enkel og god, og bruker å forsvinne raskt ) Ikke noe kliss ) Formkake (bestemors oppskrift) 3 kopper sukker 3 egg Piskes til eggedosis. Bland i: 3 kopper melk nesten 2 kopper smeltet smør/margarin 6 ts bakepulver 6 kopper hvetemel. Strø over kanel og sukker (i den rekkefølgen). Stekes ved 200`c i ca 20 min. I langpanne med bakepapir i bunnen. Jeg pleier å strø litt ekstra sukker på med en gang jeg tgar den ut av ovnen, bare for at den skal se litt finere ut ) Legger også en kopphåndduk over når den avkjøles for at den ikke skal bli så tørr. Takker og neier. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Denne er enkel og god, og bruker å forsvinne raskt ) Ikke noe kliss ) Formkake (bestemors oppskrift) 3 kopper sukker 3 egg Piskes til eggedosis. Bland i: 3 kopper melk nesten 2 kopper smeltet smør/margarin 6 ts bakepulver 6 kopper hvetemel. Strø over kanel og sukker (i den rekkefølgen). Stekes ved 200`c i ca 20 min. I langpanne med bakepapir i bunnen. Jeg pleier å strø litt ekstra sukker på med en gang jeg tgar den ut av ovnen, bare for at den skal se litt finere ut ) Legger også en kopphåndduk over når den avkjøles for at den ikke skal bli så tørr. Høres nesten ut som en Mor Monsen-variant, kjempegodt med rosiner og hakkede mandler oppå sammen med kanelen og sukkeret... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.