Gå til innhold

Muntlig eksamen - medisiner som ikke sløver hjernen?

Anbefalte innlegg

Gjest nn nå feks

Jeg har brukt Vival ved muntlige fremføringer, men bare to ganger...så er litt usikker på effekten. (Jeg har også prøvd "alt" før)

Jeg fikk 2.5 mg av legen, og dette er visstnok noe av det laveste enn kan få (uten at jeg vet for sikkert).

Rent psykisk er det veldig deilig å vite at man tar noe for angsten. Hvorvidt dette er placebo-effekt vites ikke. Jeg merket det fysisk også. Pulsen er fortsatt høy hos meg, men ikke lammende som før.

Men... Det er meget sannsynlig at jeg blir sløvere av pillene. Virker nesten som om man har drukket et glass vin.

Ser det er mange som anbefaler deg å prøve ut medisiner først. Det er sikkert lurt, men jeg har gjort det selv. Merket veldig stor effekt av vival når jeg ikke var spesielt nervøs, men effekten var mye mindre ved fremføringen.

Spørs om du lærte noe av innlegget mitt :)

Men lykke til i hvertfall. Sensorene på muntlig er som regel veldig hyggelige, og man sitter sjeldent ansikt til ansikt med dem.

Fortsetter under...

Ja, det finnes faktisk.

Men hold deg unna alle sløvende medikamenter som sobril, vival og lignende. Det kan gjøre at du presterer mye dårligere enn du ellers ville ha gjort.

Snakk med legen din om det er noen kontraindikasjoner (ting som taler mot) forsiktig bruk av betablokkere hos deg og om du kan få prøve ut enkeltdoser for å se om du kan ha effekt av det på sånne dager. Du bør da prøve noen dager i forveien for å bli litt kjent med hvordan det virker på deg.

Det beste er jo selvsagt å klare seg uten noen ting, men hvis ditt alternativ er å ikke møte opp - hadde jeg forsøkt å høre om betablokker er tingen.

Det er en hjertemedisin, virker ikke sløvende. Den virker bremsende på hjertefrekvensen, og demper de fysiske plagene av å ha panikk; hjertebank, rødming etc. Man blir like nervøs men kroppen fungerer mye bedre!

Lykke til på eksamen!

Annonse

Gjest linnelinn

Det var ihvertfall ikke snilt sagt. Nå var du spydig , ergo ondskapsfull.

det ER ikke tonasjon skriftlig på nettet. han er vel ikke ondskapsfull fordi om han påpeker det.

Men det nytter ikke snakke med deg, du tolker alt dithen at andre er spydige og ondskapsfulle. Man sier jo bare ting som stemmer, fordi om du tydeligvis ikke liker det, så er ikke andre onde.

Om jeg hadde sagt at du var ondskapsfull, hadde du sagt at jeg var ondskapsfull? Fordi jeg sa at du var ondskapsfull? Men den eneste som har sagt at noen er ondskapsfull her, er deg. Jeg syns svaret du ga på tråden om spillegalskap var veldig spydig! Og lite forståelsesfull, rett og slett FREKK. Men jeg har ikke kalt deg ondskapsfull. Tror du er bitter og har det vondt, og at du nå lager deg krangler pga det, eller kanskje du virkelig TROR på det du sier, men det er iallfall bare du som tolker tingene denne veien. Er vel en del av sykdommen din, for tiden. Sier ikke dette for å være ond og slem!

det ER ikke tonasjon skriftlig på nettet. han er vel ikke ondskapsfull fordi om han påpeker det.

Men det nytter ikke snakke med deg, du tolker alt dithen at andre er spydige og ondskapsfulle. Man sier jo bare ting som stemmer, fordi om du tydeligvis ikke liker det, så er ikke andre onde.

Om jeg hadde sagt at du var ondskapsfull, hadde du sagt at jeg var ondskapsfull? Fordi jeg sa at du var ondskapsfull? Men den eneste som har sagt at noen er ondskapsfull her, er deg. Jeg syns svaret du ga på tråden om spillegalskap var veldig spydig! Og lite forståelsesfull, rett og slett FREKK. Men jeg har ikke kalt deg ondskapsfull. Tror du er bitter og har det vondt, og at du nå lager deg krangler pga det, eller kanskje du virkelig TROR på det du sier, men det er iallfall bare du som tolker tingene denne veien. Er vel en del av sykdommen din, for tiden. Sier ikke dette for å være ond og slem!

Men du definerer hvordan jeg er. Derimot så forteller jeg bare hvordan kommentarene deres virker på meg. Forøvrig er dette en rimelig sinnsyk diskusjon. Og vedrørende mitt liv, så er det privat. men det er vel en årsak til at jeg sitter og fører åndssvake diskusjoner.

Gjest linnelinn

Men du definerer hvordan jeg er. Derimot så forteller jeg bare hvordan kommentarene deres virker på meg. Forøvrig er dette en rimelig sinnsyk diskusjon. Og vedrørende mitt liv, så er det privat. men det er vel en årsak til at jeg sitter og fører åndssvake diskusjoner.

"du er ondskapsfull" er vel mye mer å definere hvordan jeg er, virket iallfall sånn på meg! jeg har iallfall ikke gjort det mer på deg, enn du har på oss!

herregud.

"du er ondskapsfull" er vel mye mer å definere hvordan jeg er, virket iallfall sånn på meg! jeg har iallfall ikke gjort det mer på deg, enn du har på oss!

herregud.

Men du, hvorfor kan du ikke stedenfor skrive noe hyggelig? Da kommer jeg til å bli glad, og kanskje kan jeg fortelle deg noe som hever dagen din ørlite.

svoopeloppe

Gjest perikum

Men du, hvorfor kan du ikke stedenfor skrive noe hyggelig? Da kommer jeg til å bli glad, og kanskje kan jeg fortelle deg noe som hever dagen din ørlite.

svoopeloppe

Jeg tror ikke det hjelper å skrive noe hyggelig. Uansett hva vi skriver og hvordan vi mener det så klarer du på mystisk vis å tolke det til at vi er ondskapsfulle.

Hva med å prøve å tolke noe på en positiv måte? Tenke deg alternative tanker? Det er slett ikke sikkert den mest negative tolkningen er den riktige.

Jeg tror ikke det hjelper å skrive noe hyggelig. Uansett hva vi skriver og hvordan vi mener det så klarer du på mystisk vis å tolke det til at vi er ondskapsfulle.

Hva med å prøve å tolke noe på en positiv måte? Tenke deg alternative tanker? Det er slett ikke sikkert den mest negative tolkningen er den riktige.

jeg tror dere er greie. linnelinn virker snill og søt. Det er mitt inntrykk, selv uten å ha hørt tonasjonen. Kanskje leser jeg mellom linjene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...