Gå til innhold

17.mai-uvillige fedre - men hva med mor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Lillemus

5

• puttelull

4

• cecily

3

Mest aktive i denne tråden

17. mai er en helt og totalt oppskrytt dag!

Det er rene fe-sjået, alle får spise så mye is man orker, skulke toget, vandre rundt i vonde sko og med neglesprett og gåshud. Stress med å komme seg opp, stress med å få spist (det eneste måltidet er frokost denne dagen.. Hvis man er heldig...) Stress med å avgjøre om man skal gå i kirka eller ikke, og hvis skal: HVem tar med hvilke unger? Hvem blir igjen hjemme med minstemann, til toget går fra kirka kl.12 (Akkurat når minsten egentlig skulle sovet...) Hvem bærer hvem på skuldrene når gnagsåra setter inn? Alle har jo den hersens bunaden på, og ingen klarer å la være å irritere seg over at ungene kliner ketchup, is og sjokoladekake på antrekket...

Det som i utg.pkt i teorien kunne vært et alright avbrekk i kvardagen, blir rasert når været er slik det er. Her snør det nemlig nå! Jippi;-(

Unner alle unger å ha en morsommere mor enn meg... Jeg er nemlig lut lei!

Men når minsten blir et par år eldre, DA skal jeg kose meg på 17.mai! Spise is og kaker, og bare la ungene kose seg! Men nå! Minsten er bare SÅ krevende, at enhver dag da jeg ikke får slappet av når han sover, er et mareritt! Synes ikke det er noe kos, spesielt ikke når 17. mai presterer å ligge på fridagen min! (Har fri hver onsdag)

*sukker, og skjønner at DETTE var sutre-innlegg, det! Men jeg ser humoren i det! Gjør du?*

17. mai er en helt og totalt oppskrytt dag!

Det er rene fe-sjået, alle får spise så mye is man orker, skulke toget, vandre rundt i vonde sko og med neglesprett og gåshud. Stress med å komme seg opp, stress med å få spist (det eneste måltidet er frokost denne dagen.. Hvis man er heldig...) Stress med å avgjøre om man skal gå i kirka eller ikke, og hvis skal: HVem tar med hvilke unger? Hvem blir igjen hjemme med minstemann, til toget går fra kirka kl.12 (Akkurat når minsten egentlig skulle sovet...) Hvem bærer hvem på skuldrene når gnagsåra setter inn? Alle har jo den hersens bunaden på, og ingen klarer å la være å irritere seg over at ungene kliner ketchup, is og sjokoladekake på antrekket...

Det som i utg.pkt i teorien kunne vært et alright avbrekk i kvardagen, blir rasert når været er slik det er. Her snør det nemlig nå! Jippi;-(

Unner alle unger å ha en morsommere mor enn meg... Jeg er nemlig lut lei!

Men når minsten blir et par år eldre, DA skal jeg kose meg på 17.mai! Spise is og kaker, og bare la ungene kose seg! Men nå! Minsten er bare SÅ krevende, at enhver dag da jeg ikke får slappet av når han sover, er et mareritt! Synes ikke det er noe kos, spesielt ikke når 17. mai presterer å ligge på fridagen min! (Har fri hver onsdag)

*sukker, og skjønner at DETTE var sutre-innlegg, det! Men jeg ser humoren i det! Gjør du?*

Du skal kose deg når barna blir et par år eldre? Tja... Jeg har en niåring. Imorgen må vi først stille striglet i nystrøket speiderantrekk 7.45 for flaggheising og frokost. Så er det hjem til lynskift før barnetoget. Hvis vi er heldige, rekker vi å hive i oss noen pølser før jeg må stille på skolen for å administrere potetløpet resten av ettermiddagen...

Og dette er det bare ett eldre barn som genererer... han er ikke med i korps engang.

Du skal kose deg når barna blir et par år eldre? Tja... Jeg har en niåring. Imorgen må vi først stille striglet i nystrøket speiderantrekk 7.45 for flaggheising og frokost. Så er det hjem til lynskift før barnetoget. Hvis vi er heldige, rekker vi å hive i oss noen pølser før jeg må stille på skolen for å administrere potetløpet resten av ettermiddagen...

Og dette er det bare ett eldre barn som genererer... han er ikke med i korps engang.

Jojo, jeg skjønner poenget ditt! Men poenget mitt er at akkurat i år, når minsten er så forbaska umulig, været er dritt, jeg er så sliten at jeg omtrent ikke står på beina (har akkurat strøket 5 bunadsskjorter, bakt 2 porsjoner med rundstykker og smurt på, bakte en kake tidligere i dag, skal i fjøset nå kl. 23 for så sjekke om det kommer noen flere ulldotter, skali fjøset igjen i 1-tida, og skal ha fjøsstellet alene kl. 6.30, for å rekker barnetoget kl. 10.30 (må jo dusje sjøl, + strigle 3 elleville unger)... Jeg kunne bare tenkt meg at 17. hadde vært på en , tja, torsdag. f.eks!

Jeg vil bare sove, sove, sove....

Nemlig! Og jeg har 3... Snakk om stressdag!

Poenget mitt er nemlig at jeg ikke synes 17.mai er noen hyggelig dag i det hele tatt! Det er så oppskrytt at det er kvalmt!

Skjønner at de gamle på gamlehjemmet synes det er hyggelig med selskap kl. 7 (avkorpset), men for dem som er med er det neimen ikke gøy!

Ja da! Jeg er i det grinete humøret i dag... Spør meg i morgen kveld, da er jeg sikkert gladere!;-)

Gjest togli

Aha! Imponerende at det går an.

Tusen takk for vennlig innstilt svar ;-) Sikkert nesten like irriterende vanlig det jeg spurte om, som det jeg selv irriterer meg over på graviditet nå.

Neida, jeg er bare glad når folk spør! Jo mer åpenhet, jo større forståelse (som kommer oss døve til gode) :-)

Annonse

Gjest togli

Kanskje det?

Hvor er farsinstinketet, da?

Det er der, men kanskje ikke så sterkt ;-)

En stor forskjell her hjemme:

Pappa skal jobbe overtid, men glemmer å fortelle ungene at han ikke ser dem før neste dag. Jeg skal jobbe overtid og forklarer nøye hva som skal skje og når jeg kommer hjem. Det kunne ikke falt meg inn å glemme å fortelle ungene noe sånt. Da hadde jeg hatt verdens svarteste samvittighet...

Tja, jeg syns 17.mai er ganske kjedelig. Men stiller opp for at ungene skal få en bra opplevelse.

Syns ikke det er så gøy å gå i et tog, og høre på kjedelige sanger ;)

Jeg holder de tankene for meg selv :)

Og det er ikke tid til å slappe av med 3 små som er helt ville av spenning.

Gjest "Trøndera"

Da blir du ALDRI ekte skap-trønder!

Jeg har bodd her i 10 år nå, og allerede ved første forsøk var jeg frelst!

He, he! Har ikke som mål av meg å bli skaptrønder.

Sodd er hverdagsmat,evt nattmat på fest.

Er klar over at det er mange måter å lage den på + div "tilbehør" som kan gjøre måltidet mer festlig. Men, festmat er det (etter mitt syn) ikke. TIl det er jeg alt for glad i å lage mat....

Neida, jeg er bare glad når folk spør! Jo mer åpenhet, jo større forståelse (som kommer oss døve til gode) :-)

Jeg har aldri snakket med en døv, syns tegnspråk er skikkelig fascinerende. Jeg har erfaring med en blind person, og også her ble jeg mektig imponert over velutviklede sanser.

Gjest Mom33

Jojo, jeg skjønner poenget ditt! Men poenget mitt er at akkurat i år, når minsten er så forbaska umulig, været er dritt, jeg er så sliten at jeg omtrent ikke står på beina (har akkurat strøket 5 bunadsskjorter, bakt 2 porsjoner med rundstykker og smurt på, bakte en kake tidligere i dag, skal i fjøset nå kl. 23 for så sjekke om det kommer noen flere ulldotter, skali fjøset igjen i 1-tida, og skal ha fjøsstellet alene kl. 6.30, for å rekker barnetoget kl. 10.30 (må jo dusje sjøl, + strigle 3 elleville unger)... Jeg kunne bare tenkt meg at 17. hadde vært på en , tja, torsdag. f.eks!

Jeg vil bare sove, sove, sove....

Huff, jeg skjønner jo godt at dette er et mareritt!

... også tar jeg meg i å lure på hvor barnas far er?

Her blir det visst ingen 17. mai-feiring i morgen, begge ungene har klart å bli syke i løpet av dagen/kvelden. Begge hoster som et helvete (er astmabarn, den minst hardest angrepet, men det er den største som er sykest nå), snørrer og står i.

Ja-ja, da er det vel bare å pakke vekk finstasen og koke seg litt kaffe - denne natta blir lang...

Skal tenke på deg i morgen, da, håper det blir bedre enn du frykter!

Gjest Mom33

Det er der, men kanskje ikke så sterkt ;-)

En stor forskjell her hjemme:

Pappa skal jobbe overtid, men glemmer å fortelle ungene at han ikke ser dem før neste dag. Jeg skal jobbe overtid og forklarer nøye hva som skal skje og når jeg kommer hjem. Det kunne ikke falt meg inn å glemme å fortelle ungene noe sånt. Da hadde jeg hatt verdens svarteste samvittighet...

Hm, slik er det faktisk her også, uten at jeg har tenkt så mye over det.

Nei, dette var ikke bra!

Gjest Mom33

He, he! Har ikke som mål av meg å bli skaptrønder.

Sodd er hverdagsmat,evt nattmat på fest.

Er klar over at det er mange måter å lage den på + div "tilbehør" som kan gjøre måltidet mer festlig. Men, festmat er det (etter mitt syn) ikke. TIl det er jeg alt for glad i å lage mat....

Døh, slike som deg burde vært tvangssendt tilbake der de kom fra!

;-)

Hva lager du som festmat, da?

Annonse

Gjest abrahamsen

Slik er det her i huset også, vi er en hel familie som er ute og feirer dagen. Det er ingen som "stiller opp" å gjør jobben liksom. Nei, 17. mai er en hyggelig dag som vi koser oss med.

Jeg bilr litt oppgitt når jeg leser om alle som er negative til Norges nasjonaldag.... Lurer på hvorfor det er sånn? Har man altfor høye forventninger til dagen, klærne, maten osv? Er det kjedelig?

Jeg skjønner ikke helt hva som gjør folk så negative.

Gjest abrahamsen

Nemlig! Og jeg har 3... Snakk om stressdag!

Poenget mitt er nemlig at jeg ikke synes 17.mai er noen hyggelig dag i det hele tatt! Det er så oppskrytt at det er kvalmt!

Skjønner at de gamle på gamlehjemmet synes det er hyggelig med selskap kl. 7 (avkorpset), men for dem som er med er det neimen ikke gøy!

Ja da! Jeg er i det grinete humøret i dag... Spør meg i morgen kveld, da er jeg sikkert gladere!;-)

Hvem er det som har skrytt op dagen da? Du? Er det dine forventninger så høye at det blir kjedelig for deg?

Min begynte akkurat i korpset... *svelger*

Gjest hva er det å like

Slik er det her i huset også, vi er en hel familie som er ute og feirer dagen. Det er ingen som "stiller opp" å gjør jobben liksom. Nei, 17. mai er en hyggelig dag som vi koser oss med.

Jeg bilr litt oppgitt når jeg leser om alle som er negative til Norges nasjonaldag.... Lurer på hvorfor det er sånn? Har man altfor høye forventninger til dagen, klærne, maten osv? Er det kjedelig?

Jeg skjønner ikke helt hva som gjør folk så negative.

Jeg kan for mitt liv ikke forstå hvorfor vil skal feire Norges nasjonaldag. Sikkert fint etter krigen og alt det der, men NÅ..nei og atter nei.

Dagen er mas fra begynnelse til slutt. Jeg liker hverken trengsel, korpsmusikk, tog eller russ..

Men barna liker det jo..

Rhea Silvia

Her stiller vi solidarisk opp. Og selvom vi kanskje kunne tenke oss å feire dagen på andre måter, så gjør vi det til en festdag sammen med barna.

Og med det som utganspunkt blir dagen både hyggelig og morsom! (akkurat i år er det forresten mannen min som har hovedregien sidenjeg har eksamen)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...