Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2 åringen min er en lang gutt og ligger ennå i sprinkelsenga si. Han har ennå ikke klatret over, men han er en urolig gutt å legge, samt nattestid. Hobbyen for tida er å ake seg litt ned og ligge å sparke med begge beina i sengegjerdet slik at det bråker noe veldig...

Når byttet dere over til stor seng og finnes noen triks for å få ungen til å holde seg oppi senga?

Kan nevne at gutten har noen netter med "gråteanfall/raserianfall" som kommer uten at vi vet hvorfor. Han blir helt hysterisk rasende og ingenting hjelper. Kan dette ha noe med at senga kanskje begynner å bli lita til han? Han er 92 cm.

storebroren ligger på samme rom men de kan ikke se hverandre fra sengene. Han har aldri gått ut av senga si uten tillatelse av oss. Han kan ligge våken 1 time før vi sier at nå er det morgen (feks kl 6) men han går aldri ut av senga, aner ikke hvorfor. Jeg er jo litt bekymret for at lillebror skal gå løpsk i legginga og storebror skal ta etter?

Tips og råd trengs og mottas med takk.

Lillebror har nemlig litt søvnvansker for tida.

Fortsetter under...

Vi kjøpte køyeseng da minste var 2 år.

Begge mine brukte laaang tid på å skjønne at man faktisk kunne stå opp igjen etter at man var lagt. Størstemann gjør det fremdeles sjelden, mens søstra kommer 3-4 kvelder i uka og vil sovne i min seng. Det får hun lov til, og så bærer vi henne inn i sin egen seng når vi legger oss.

Et triks er cd-spiller med lydbok eller nattamusikk, det har hjulpet oss masse ved legging.

Gjest bleieslutt

Vi kjøpte ny seng når hun sluttet med bleier, da tenkte vi det var greit at hun kunne gå ut av sengen enkelt, og tisse på do /potte selv.

Da var hun 2,5 år.

Det var også greit med tanke på at lillebror som ble født like etterpå. skulle arve sengen når han var ferdig med vuggen, og vi hadde lest at det var greit at eldstemann ikke måtte gi fra seg alt nært umiddelbart.

Annonse

Kjøp ny nå da.

Vi kjøpte vanlig seng da snuppa ble 2 år. Men hun er en drøm å legge da. Hopper opp i senga, leser noen bøker, slukker lyset når hun vil sove å legger seg ned.

Men hadde hun vært som før,da d var et mareritt å legge henne, hadde nok sprinkelsenga ennå blitt brukt ja.;)

Så er vel alt etter ungen.

Men datteren min elsker det å kunne stå opp om morgenen selv.

Gjest Underskrift

Litt sent svar, men, men....

Vi byttet da go'ungen var 1,5 år, fordi han gikk ut selv, og jeg var redd for fallet, kontra evnt. fall fra lavere seng.

Pussig nok, var han lettere og legge og gikk skjeldnere ut selv, enn fra sprinkelsenga.

Og di raserianfallene, ja de kjenner jeg godt til ;o) Desverre ble ikke det over når han byttet seng, men nå litt over ett år etter, er alt så mye bedre.

Lykke til :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...