Gå til innhold

Mere kommentarer

Anbefalte innlegg

Gjest MinimizeMe

Jeg har innsett at som bulimiker/anorektiker får jeg nesten bare smile av alle kommentarene fra intetanende, velmenende(?) mennesker. Det er ikke bare barn som produserer gullkorn. (Men kan hende det bare er jeg som synes kommentarene nedenfor er litt...hva skal en si...ehh..uvanlige?)

"Du ser søren meg ikke normal ut!" (Ex-psykologen min...)

"Forstår du hva jeg sier?!?" (samme person,ja)

"Er det moderne med rosa øyeskygge nå?"

"Er du sliten?" Eller: "dårlig med søvn i natt,hehe?"(standard)

"Hvordan klarer du å alltid være så sunn?" (Venninner som ikke vet. De skulle sett meg under et spisekick, de..:-p)

"Du er en skikkelig helsefreak." Oh yeah!

"Jeg burde slanke meg. Du, du har fin vekt!"(Mannlig bekjent med litt stor vom)

"Du blir bare finere og finer. Du ser ut som en modell."(min bestemor når jeg hadde gått ned i vekt, til ca. 40 kg..)

"Det bodde en jente i nærheten her, som lignet på deg. Men jeg tror hun flyttet..."(Hello, det ER meg..)

"Du må ikke spise sånt. Det får du hull i tennene av!" (En eldre mann på butikken som så stygt på meg når jeg forsynte meg av natur-godteri; tørket frukt og nøtter, som jeg hadde bestemt meg for å unne meg den dagen..)

"Du må love å spise masse kake og godteri i påsken!" (venn som VET om bulimien...Å stappe innpå kake og snop er kanskje ikke det lureste for en som meg.)

"Ta en bolle. Det er så lettspydd, at, hehe" (bakoversveis...)

"Vi har hatt noen anorektikere her på avdelingen. Heldigvis er der ingen nå. De er SÅ utkrøpne og manipulative, de der!!" (På sykehuset der jeg hadde praksis)

"Men...du har jo LITT muskler!" (oppdaget en venninne...)

"Har du trent litt mye i det siste?" (vel,vel...tro´kke det, nei)

" Samme vekt som sist. Du har ikke lykkes å gå opp i vekt da altså." (konstatert av legesekretær. Lykkes og lykkes, fru Blom.)

;-) Hva svarer man på sånt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnka

som eks-bulimiker må jeg si, at jeg ikke reagerer på de kommentarene der. Syns de er helt normale.

ja boller er lettspydd, ja man er sjokkert over at tynne folk er på slankern og skal ha lettproduktur, men vi burde vel være vant til det nå.

At folk er slitne og trøtte er vel ganske normale kommentarer også, at litt eldre syns motene som rosa øyenskygge er rare osv. At folk går ned mot 40 kg, vel mange syns råtynne modeller er kjempepent og gir komplimenter. En annen ting er vel at noen mennesker vil provosere, når de blir provosert, noen kommentarer som kommer som noen stikk, kan vel bunne ut i det.

Hva syns du om denne kommentaren

"da du først kom hit, var du tynn. nå er du tjukk!!!"

På burgersjappe.

Haha den var frekk as.

Men bryr meg ikke. Er trygg på den jeg er og liker å ha former, uansett hvor mange burgere som må til for å gi meg dem.

;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/#findComment-1750337
Del på andre sider

Gjest Elverum

Glemte da jeg var på kafe forleden dag. Jeg spurte om det gikk an å få capucchino på lettmelk. Da hyler hun bak disken "Er du på slankekur, kanskje?!" utover hele det fullstappete kafeen. Da følte jeg meg lur:-) Spør ikke om det igjen.

Er du sikker på at du ikke overdriver dette med kommentarene?. Vet at når man er så opphengt i spiseforstyrrelser så tar det selvsagt opp en god del av livet.

Jeg er tynn pga en fysisk sykdom og må høre mange kommentarer jeg også, om jeg er på slankekur. Noen tror kanskje at jeg er bulemiker fordi jeg spyr så mye.

Men jeg har andre ting å bruke livet mitt på enn å samle opp alle kommentarer som folk gir meg og huske dem. Min erfaring er bare at de biter deg opp på sikt. Og det er vel neppe det du trenger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/#findComment-1752478
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Er du sikker på at du ikke overdriver dette med kommentarene?. Vet at når man er så opphengt i spiseforstyrrelser så tar det selvsagt opp en god del av livet.

Jeg er tynn pga en fysisk sykdom og må høre mange kommentarer jeg også, om jeg er på slankekur. Noen tror kanskje at jeg er bulemiker fordi jeg spyr så mye.

Men jeg har andre ting å bruke livet mitt på enn å samle opp alle kommentarer som folk gir meg og huske dem. Min erfaring er bare at de biter deg opp på sikt. Og det er vel neppe det du trenger?

Jeg ser at dere ikke har forstått at jeg prøvde å skrive et humoristik innlegg. Ikke så underlig , med tanke på de depressive innelggene jeg bruker skrive...Dessuten får jo sikkert alle sånne kommentarer som dette,ja. Bare jeg som henger meg for mye opp i dem.

Det er jo heller ikkeikke det samme å lese det, som å være der og høre kommentarene i situasjonen de ble slengt. Innser at at de ikke er særlig morsomme i grunn:-p Det med rosa øyenskygge f.eks, var ikke øyenskygge, men naturlig røde øyne. Men det kan jo ikke dere vite. Jeg skrev jo også at jeg bare smiler av replikkene, og på slutten har jeg et smilefjes.

Ikke det, det ligger litt alvor bak det jeg skriver også. Jeg er nok litt hårsår akkurat når det gjelder kommentarer på utseende/vekt. Det er fordi jeg har blitt mobbet før, og selvfølgelig fordi jeg tenker altfor mye "feil" tanker om dette. Det krever mye jobbing med meg selv for å klare å tenke "rett". Jeg skal innrømme at jeg lett blir vippet av pinnen av en kommentar, velment eller ikke. Jeg anstrenger meg for å tåle det bedre, det er vel et steg på veien for å bli frisk. Men er ikke helt der ennå, dessverre. Unnskyld fo dumt innlegg:´(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/#findComment-1752620
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

som eks-bulimiker må jeg si, at jeg ikke reagerer på de kommentarene der. Syns de er helt normale.

ja boller er lettspydd, ja man er sjokkert over at tynne folk er på slankern og skal ha lettproduktur, men vi burde vel være vant til det nå.

At folk er slitne og trøtte er vel ganske normale kommentarer også, at litt eldre syns motene som rosa øyenskygge er rare osv. At folk går ned mot 40 kg, vel mange syns råtynne modeller er kjempepent og gir komplimenter. En annen ting er vel at noen mennesker vil provosere, når de blir provosert, noen kommentarer som kommer som noen stikk, kan vel bunne ut i det.

Hva syns du om denne kommentaren

"da du først kom hit, var du tynn. nå er du tjukk!!!"

På burgersjappe.

Haha den var frekk as.

Men bryr meg ikke. Er trygg på den jeg er og liker å ha former, uansett hvor mange burgere som må til for å gi meg dem.

;-)

Så bra at du er blitt frisk. Du har nok rett i at friske folk ikke reagerer på sånt som dette. Jeg ser det selv. Ikke var det morsomt heller. Dumt inlegg, som jeg ønsker jeg ikke hadde skrevet:-( Du kan jo se mitt svar til Elverum også. Orker ikke skrive så myenå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/#findComment-1752625
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at dere ikke har forstått at jeg prøvde å skrive et humoristik innlegg. Ikke så underlig , med tanke på de depressive innelggene jeg bruker skrive...Dessuten får jo sikkert alle sånne kommentarer som dette,ja. Bare jeg som henger meg for mye opp i dem.

Det er jo heller ikkeikke det samme å lese det, som å være der og høre kommentarene i situasjonen de ble slengt. Innser at at de ikke er særlig morsomme i grunn:-p Det med rosa øyenskygge f.eks, var ikke øyenskygge, men naturlig røde øyne. Men det kan jo ikke dere vite. Jeg skrev jo også at jeg bare smiler av replikkene, og på slutten har jeg et smilefjes.

Ikke det, det ligger litt alvor bak det jeg skriver også. Jeg er nok litt hårsår akkurat når det gjelder kommentarer på utseende/vekt. Det er fordi jeg har blitt mobbet før, og selvfølgelig fordi jeg tenker altfor mye "feil" tanker om dette. Det krever mye jobbing med meg selv for å klare å tenke "rett". Jeg skal innrømme at jeg lett blir vippet av pinnen av en kommentar, velment eller ikke. Jeg anstrenger meg for å tåle det bedre, det er vel et steg på veien for å bli frisk. Men er ikke helt der ennå, dessverre. Unnskyld fo dumt innlegg:´(

Hei!

Jeg oppfattet innlegget ditt som galgenhumoristisk, og smålo litt da jeg leste det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/#findComment-1752651
Del på andre sider

Gjest Elverum

Mulig at det skyldes PMS'en min, dette at jeg ikke ser at noen forsøker å være humoristiske. Men jeg så heller innlegget ditt som en frustrasjon over kommentarer du fikk+ at du la til noen morsomheter for at det ikke skulle bli for tragisk.

Du trenger ikke å unnskylde deg for dumt innlegg. At jeg ikke forsto hva du forsøkte å formidle betyr ikke at det var dumt, men at innlegget rett og slett ikke traff meg.

Men sikkert ikke dumt å trene opp selvtillitten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/#findComment-1752752
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Mulig at det skyldes PMS'en min, dette at jeg ikke ser at noen forsøker å være humoristiske. Men jeg så heller innlegget ditt som en frustrasjon over kommentarer du fikk+ at du la til noen morsomheter for at det ikke skulle bli for tragisk.

Du trenger ikke å unnskylde deg for dumt innlegg. At jeg ikke forsto hva du forsøkte å formidle betyr ikke at det var dumt, men at innlegget rett og slett ikke traff meg.

Men sikkert ikke dumt å trene opp selvtillitten.

Alle kan ikke ha samme humor. På nett kan det også være vanskelig å se når noen fleiper(eller i det minste forsøker;) eller er ironiske.

Heretter skal jeg skjerpe meg og kjøre en dødsens alvorlig linje;9 Jeg er visst best på det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/#findComment-1752776
Del på andre sider

Jeg gliste da jeg leste innlegget ditt. Oppfattet det som humoristisk :-) Synes IKKE du skal be om unnskyldning for det. Det var IKKE dumt!

Nå sier du jo i ettertid at du lett blir vippet av pinnen av en stygg/"morsom" kommentar. Det er vondt å føle seg målbundet på en slik måte!

Jeg har et forslag til deg:

Lag deg en liste over ekle kommentarer som det kan være sannsynlig at du kan bli møtt med. Lag så en liste over gode motsvar du kan gi på hver kommentar. Lag dine egne svar i mange varianter: morsomme, sarkastiske, pedagogiske og så videre. Og viktigst av alt: Øv deg på svarene! Du aner ikke hvor deilig det er å levere et treffende svar i stedet for å stå der og ønske at gulvet åpnet seg :-)))

Dette er en tidkrevende øvelse. Men jeg lover deg: Den virker!!!

Jeg kan fortelle en episode fra legekontoret. Min lege spurte meg om jeg var blitt gravid igjen. Det var jeg ikke, jeg hadde bare lagt på meg, og normalt ville jeg "dødd" av et slikt spørsmål - særlig fra legen!

Men nå jeg jublet inni meg - fordi jeg hadde øvet inn et knallgodt svar.

Jeg reiste meg opp fra stolen jeg satt i, tok på meg det aller bredeste fliret, ristet litt i mageflesket og sa: "Mener du dette her? Det er flesk, det, gutten min!"

Den satt! Gikk rundt med en deilig følelse i flere dager etterpå :-)

Tror muligens legen var forsiktig med slike kommentarer til sine pasienter siden ...

:-)))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/#findComment-1752807
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Jeg gliste da jeg leste innlegget ditt. Oppfattet det som humoristisk :-) Synes IKKE du skal be om unnskyldning for det. Det var IKKE dumt!

Nå sier du jo i ettertid at du lett blir vippet av pinnen av en stygg/"morsom" kommentar. Det er vondt å føle seg målbundet på en slik måte!

Jeg har et forslag til deg:

Lag deg en liste over ekle kommentarer som det kan være sannsynlig at du kan bli møtt med. Lag så en liste over gode motsvar du kan gi på hver kommentar. Lag dine egne svar i mange varianter: morsomme, sarkastiske, pedagogiske og så videre. Og viktigst av alt: Øv deg på svarene! Du aner ikke hvor deilig det er å levere et treffende svar i stedet for å stå der og ønske at gulvet åpnet seg :-)))

Dette er en tidkrevende øvelse. Men jeg lover deg: Den virker!!!

Jeg kan fortelle en episode fra legekontoret. Min lege spurte meg om jeg var blitt gravid igjen. Det var jeg ikke, jeg hadde bare lagt på meg, og normalt ville jeg "dødd" av et slikt spørsmål - særlig fra legen!

Men nå jeg jublet inni meg - fordi jeg hadde øvet inn et knallgodt svar.

Jeg reiste meg opp fra stolen jeg satt i, tok på meg det aller bredeste fliret, ristet litt i mageflesket og sa: "Mener du dette her? Det er flesk, det, gutten min!"

Den satt! Gikk rundt med en deilig følelse i flere dager etterpå :-)

Tror muligens legen var forsiktig med slike kommentarer til sine pasienter siden ...

:-)))

:D

Tusen takk for et kjempelurt tips! Det skal jeg jammen prøve!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230791-mere-kommentarer/#findComment-1752839
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...