Gjest FrustrertJente22 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Vet at dette ikke er helt riktig forum, men jeg har sett dere har erfaring med slike ting her inne før og dere er så kloke, så jeg prøver alikevel: Har gjennom årenes løp vært gjennom mange ulike merker med p-piller diane, jasmin, synfarse osv. Det går greit i begynnelsen men etter noen brett begynner jeg å få blødninger innimellom på pillene og ikke bare i pause uken, i tilegg til mens. Man vet aldri når disse blødningene kommer, noen ganger er det rødt blod, andre ganger ekkel brun guffe, varer i alt fra en dag til minst fire. Jeg kan vel ikke drive å hoppe fram og tilbake på brettene mnd for mnd, en md diane, neste jasmin også diane igjen? Jeg er så lei blødninger er skikkelig frustrert, og legen min er mann og forstår lite. Hadde aldri slike blødninger det første året med pillen, nå har det bare økt og økt i mengde og hyppighet. Vurderer nå spiral, siden legen ikke anbefalte meg p-sprøyten. hvilken spiral skal jeg velge? hva koster de? bivirkninger? er 22 og hadde egentlig lyst å vente med spiral til jeg har fått de barna jeg vil ha, pga jeg har hørt at det er best. Men jeg orker ikke lebve i uvisdhet nesten hvær dag, kommer jeg til å blø, ikke? Er vanskelig når jeg blir slikket, har hendt flere ganger at jeg har begynt å blø da, pinlig!! For ordensskyld, har ingen barn og vil vente noen år til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230823-n%C3%A5-er-jeg-lei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvitsymra Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg ville først tatt en tur til en gynekolog, for å sjekke blødningene dine. P-sprøyte har jentene ulik erfaring med. Selv var eg veldig fornøyd, for de store blødningene forsvant. Men det tok over 1 år å bli gravid etter den siste sprøyta. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230823-n%C3%A5-er-jeg-lei/#findComment-1750617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emin Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg hadde det som deg og det ble bare enda verre da jeg begynte på hormonspiral. Da blødde jeg omtrent 3 av 4 uker hver måned. Bare som en advarsel om at det nødvendigvis ikke trenger å bli bedre med spiral. Håper du finner noe som funker for deg, jeg kommer til å sterilisere meg når jeg har fått nestemann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230823-n%C3%A5-er-jeg-lei/#findComment-1750806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrustrertJente22 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg hadde det som deg og det ble bare enda verre da jeg begynte på hormonspiral. Da blødde jeg omtrent 3 av 4 uker hver måned. Bare som en advarsel om at det nødvendigvis ikke trenger å bli bedre med spiral. Håper du finner noe som funker for deg, jeg kommer til å sterilisere meg når jeg har fått nestemann. Seriøst? Blødde 3 av 4 uker ofte? Hva gjorde du for å unngå eller få stoppet dette da? Sterilisering er ikke aktuellt for meg på minst 10 år, men jeg kan ikke fortsete å blø så mye heller, mangler ikke på blod, men blir gal av det. Jeg må ha egen prevansjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230823-n%C3%A5-er-jeg-lei/#findComment-1751172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykepl. Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg synes også du burde få deg en time hos en gynekolog. Spiral kan gi infeksjoner, og i verste fall gjøre deg steril. Denne burde du absolutt vente med til du har fått de barna du skal ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230823-n%C3%A5-er-jeg-lei/#findComment-1751184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emin Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Seriøst? Blødde 3 av 4 uker ofte? Hva gjorde du for å unngå eller få stoppet dette da? Sterilisering er ikke aktuellt for meg på minst 10 år, men jeg kan ikke fortsete å blø så mye heller, mangler ikke på blod, men blir gal av det. Jeg må ha egen prevansjon. Ja, seriøst. Jeg blødde et par uker, hadde opphold noen dager, blødde et par-tre uker og hadde nytt opphold på en uke eller to. Slik gikk jeg i et år og håpet på at det skulle bedre seg, men det gjorde det ikke. Til slutt tok jeg ut spiralen i frustrasjon og det var 1200,- bortkasta kroner. Det fungerte preventivt i alle fall....blir ikke mye sex på den måten. :/ Akkurat nå bruker jeg Trionetta p-piller, men sliter med småblødninger en uke i måneden (brun guffe/lyst blod) i tillegg til mensen. Kommer til å kutte ut pillene om ikke så lenge, dette orker jeg ikke i lengden. Har også prøvd minipiller og p-plaster med samme resultat. *sukk* Vurderer å skaffe meg en slik prevensjonscomputer å bruke inntil det blir aktuelt med siste babyen, men ulempen er at den koster flere tusen kroner. Det eneste som funker for meg slik at jeg slipper småblødningene er faktisk å ikke bruke annen prevensjon enn kondom og DET er ikke mannen noe begeistret for. Dette er fryktelig frustrerende så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230823-n%C3%A5-er-jeg-lei/#findComment-1751185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emin Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Seriøst? Blødde 3 av 4 uker ofte? Hva gjorde du for å unngå eller få stoppet dette da? Sterilisering er ikke aktuellt for meg på minst 10 år, men jeg kan ikke fortsete å blø så mye heller, mangler ikke på blod, men blir gal av det. Jeg må ha egen prevansjon. Må bare slenge på at jeg har snakket med gynekologen min om dette og hun gir hormonprevensjonen skylda. Det er ene og alene den som fører til småblødningenen mine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230823-n%C3%A5-er-jeg-lei/#findComment-1751187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trultemor26 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Dra til gynekolog så kan det jo hende du får en forklaring på blødningene dine. Jeg hadde det som deg. Ting funka bra noen år men så begynte jeg å få blødninger, hadde da gått på samme pille hele tiden (diane). Så ble det aldri bra igjen, småblødninger hele tiden, var vel bare 1 uke i en hel periode at jeg var blødningsfri. Vanvittig slitsomt da. Du må ikke gå til lege med slike problemer, de vet ingenting, de ber deg bare "se an", kanskje de tar en bakterieprøve. Nei, gå til en gynekolog, det gjorde jeg til slutt og fikk svar. Der tok han ultralyd av eggstokkene mine og fant ut at jeg har noe han kalte cystiske ovarier eller noe i den duren. Ikke noe farlig, bare det at eggstokkene mine har masse små cyster i seg som gjorde noe med hormonproduksjonen. Dette er lenge siden nå så jeg husker ikke helt hva han sa skjønner du. Men det sentrale var hvertfall at jeg bare måtte prøve forskjellige p-piller til jeg fant en som "matchet" min egen hormonproduksjon, altså eggstokkenes, en som overkjørte hormonproduksjonen i eggstokkene på en måte hvis du skjønner, fordi eggstokkenes produksjon var litt ute å kjøre pga cystene, og derfor blødningene i tide og utide. (herregud det ble rotete) Eller så kunne jeg bare bli gravid, det ville også hjelpe på saken. Men det syntes jeg var litt drastisk da. Ville jo ha barn, men ikke ennå. Jeg begynte å prøve litt ulike piller, og mens jeg drev og bytta mellom piller og sånn så ble jeg gravid.. ikke akkurat planlagt da, men det er en annen historie. (jeg ble hoppende glad altså selv om jeg hadde sagt til meg selv "ikke ennå". Hun er 10 mnd i dag, og det største underet i verden. Jeg har ikke fått tilbake mensen ennå da så jeg vet ikke om det å bli gravid funka på blødningene..) Så, mitt råd til deg er å først og fremst gå til en gynekolog. Det var først da jeg fikk svar på mine liknende problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/230823-n%C3%A5-er-jeg-lei/#findComment-1751623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.