Gå til innhold

Back to basics, clonazepam.

Anbefalte innlegg

Nå er det helt forferdelig å komme seg gjennom dagene. Er så inn i h...... plaget med sterk uro og angstanfall. Jeg holder meg for det meste hjemme for meg selv, må ha ro rundt meg ellers blir jeg bare enda verre. Har ikke klart å komme på jobb på et par uker, selvom jeg jobber bare en dag i uken pga min sykdom. Sover nesten ikke noe for tiden og det gjør jo ikke saken noe bedre akkurat! Går på Lamictal of Fontex, gikk på Rivotril mot angsten tidligere. Rivotrilen funket så sinnsykt bra på meg, hadde nesten aldri angst og det var helt himmelsk. Men jeg ble tatt ifra den medisinen når jeg ble lagt inn på psykehus for en kraftig depresjon. Det var da jeg fikk disse andre medisinene, som etter min mening bare gjør meg verre. Har prøvd med forskjellige doser og tillegsmedisiner, men det funker bare ikke på meg! Har så lyst til å gå tilbake til Rivotril, men tviler på at psykiateren min lar meg få det egentlig. Jeg klarte meg jo på en dose som ikke var så høy, 3x1mg per døgn. Har sett på internet at dosering mot angst kan være opp til 10mg per døgn. Går det ikke an å forsvare den bruken når jeg blir helt handikappet av all angsten? Har lyst til å leve, men ikke sånn som dette. Det er jo rein skjær terror!!!

Dette ble langt, men måtte bare få ut litt frustrasjon. Nei, nå tror jeg at jeg skal vaske flisene på badet med klorin og tannbørste, så har jeg noe å gjøre resten av dagen! Hehe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/230972-back-to-basics-clonazepam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Desverre er en del leger altfor restriktive til å skrive ut b-preparater. Jeg råder deg til å presentere angstsymptomene dine neste gang du er hos lege/psykiater. Sier hvor mye de plager deg og at du ikke klarer å gå på jobb osv. Vis dem gjerne innelegget du skrev også.

Gjest frustrert8

Desverre er en del leger altfor restriktive til å skrive ut b-preparater. Jeg råder deg til å presentere angstsymptomene dine neste gang du er hos lege/psykiater. Sier hvor mye de plager deg og at du ikke klarer å gå på jobb osv. Vis dem gjerne innelegget du skrev også.

fortell han/henne at vi lever bare en gang. Og hvis terapautisk dose rivotril hjalp deg, må en ha lov og lure på hva de tenker med.. en ting som er sikkert, de har ikke prøvd angst selv!

Mine leger er heldigvis ikke slik. Hverken psykiatikeren eller fastlegen. De vet at benzo er best mot angst.

Så du kan bytte fastlege, til en som har holdt på i noen år.

I læreboken deres var nemlig benzo revolusjonerende mot angst, og ble mye brukt på 60/70 og 80 tallet.

De nyutdannde legene lærer at ssri som egentlig er mot depresjon, skal brukes mot angst også, da de i enkelte tilfeller hjelper. Og heldige er de som får hjelp.

Det kan blir et fatalt utfall for enkelte av oss.

Og den som måtte påstå at ssri overhodet ikke er avhengighetsdannende, vet ikke hva de snakker om.

Er nå på 8 uka på lavdose i seponeringsfasen og opplever sterke abstinenser og depresjoner,anfall, angst og uro som jeg ikke har hatt før ssri behandling.

De har skapt et behov som gjør at jeg nå er verre enn jeg noen gang har vært.

Ligger for det meste nå i seponeringen. Før hadde jeg halv jobb.

Tror heller ikke jeg klarer å seponere, så dårlig som jeg er nå, og da må jeg finne meg i å bruke medisiner som ikke har vært bra for meg, for resten av tida.. for dette går jeg ikke gjennom en gang til.

Kan og ta en titt på www.motkur.no der andre ssri skadde har skrevet inn.

Benzo ver og er fortsatt den beste mot angst!

Depresjon blir noe annet. Her har ca 40 -50 % hjelp av ssri.

Men mange har allikelvel mye bivirikninger og seponeringsproblemer. Men veldig individuellt. En prøve/feile medisin.

Nå er det vel ikke ssri du går på, men måtte får det ut. Jeg blir så sint på denne benzo hetsen. Særlig når jeg nå har opplevd hva ssri kan gjøre med en.

serenity777

fortell han/henne at vi lever bare en gang. Og hvis terapautisk dose rivotril hjalp deg, må en ha lov og lure på hva de tenker med.. en ting som er sikkert, de har ikke prøvd angst selv!

Mine leger er heldigvis ikke slik. Hverken psykiatikeren eller fastlegen. De vet at benzo er best mot angst.

Så du kan bytte fastlege, til en som har holdt på i noen år.

I læreboken deres var nemlig benzo revolusjonerende mot angst, og ble mye brukt på 60/70 og 80 tallet.

De nyutdannde legene lærer at ssri som egentlig er mot depresjon, skal brukes mot angst også, da de i enkelte tilfeller hjelper. Og heldige er de som får hjelp.

Det kan blir et fatalt utfall for enkelte av oss.

Og den som måtte påstå at ssri overhodet ikke er avhengighetsdannende, vet ikke hva de snakker om.

Er nå på 8 uka på lavdose i seponeringsfasen og opplever sterke abstinenser og depresjoner,anfall, angst og uro som jeg ikke har hatt før ssri behandling.

De har skapt et behov som gjør at jeg nå er verre enn jeg noen gang har vært.

Ligger for det meste nå i seponeringen. Før hadde jeg halv jobb.

Tror heller ikke jeg klarer å seponere, så dårlig som jeg er nå, og da må jeg finne meg i å bruke medisiner som ikke har vært bra for meg, for resten av tida.. for dette går jeg ikke gjennom en gang til.

Kan og ta en titt på www.motkur.no der andre ssri skadde har skrevet inn.

Benzo ver og er fortsatt den beste mot angst!

Depresjon blir noe annet. Her har ca 40 -50 % hjelp av ssri.

Men mange har allikelvel mye bivirikninger og seponeringsproblemer. Men veldig individuellt. En prøve/feile medisin.

Nå er det vel ikke ssri du går på, men måtte får det ut. Jeg blir så sint på denne benzo hetsen. Særlig når jeg nå har opplevd hva ssri kan gjøre med en.

Helt enig, og rivotril er jo et av de minst avhengighetsskapende benzopreparatene også.

Et eksempel på hvor restriktive enkelte leger er er at jeg fikk 15 mg sobril for alvorlig tannlegeskrekk. Da snakker vi konservativ lege. Heldigvis er hun ikke legen min lenger.

Helt enig, og rivotril er jo et av de minst avhengighetsskapende benzopreparatene også.

Et eksempel på hvor restriktive enkelte leger er er at jeg fikk 15 mg sobril for alvorlig tannlegeskrekk. Da snakker vi konservativ lege. Heldigvis er hun ikke legen min lenger.

Ifølge psykiateren på psykehuset var Rivotril et av de mest avhengighetsskapende b-prep. som fantes, mens jeg har hørt mange si det motsatte. Hva skal en tro på egentlig???

Annonse

Ifølge psykiateren på psykehuset var Rivotril et av de mest avhengighetsskapende b-prep. som fantes, mens jeg har hørt mange si det motsatte. Hva skal en tro på egentlig???

Idag har jeg faktisk klart å være på jobb, i over 6 timer til og med... Men nå er jeg rimelig sliten og nedkjørt, så sofaen kaller kjenner jeg!

Gjest frustrert8

det er avhengighets-skapende, men det er det mye som er. Sobril og valium er de "mildeste". 0,5 mg rivotril er lik ca 10mg valium.

det er avhengighets-skapende, men det er det mye som er. Sobril og valium er de "mildeste". 0,5 mg rivotril er lik ca 10mg valium.

Det kan umulig stemme. Jeg tar 2 mg og det fremkaller verken rus eller tretthet. Jeg hadde vært hinsides med 40 mg Valium i en dose.

Det du sier her kan ikke stemme. Dersom 0.5 mg rivotril skulle tilsvare 10 mg valium, så benyttet vedkommende som skrev hovedinnlegget rivotril i en dose som tilsvarete 60 mg valium pr døgn - noe som ville vært en ekstremt høy dose.

Gjest rivotril

Det du sier her kan ikke stemme. Dersom 0.5 mg rivotril skulle tilsvare 10 mg valium, så benyttet vedkommende som skrev hovedinnlegget rivotril i en dose som tilsvarete 60 mg valium pr døgn - noe som ville vært en ekstremt høy dose.

dette er blitt meg fortalt:

5mg valium =

0,25 mg xanor

5 mg mogadom (sovemiddel??)

0,25mg rivotril

ca 12 mg sobril

7,5mg imovane

Nå virker de vel ikke likt disse? men tror det er beregnet utifra benzo-innhold og beroligende virkning.

Det kan umulig stemme. Jeg tar 2 mg og det fremkaller verken rus eller tretthet. Jeg hadde vært hinsides med 40 mg Valium i en dose.

1mg xanor og rivotril er ca 20 mg valium? sa psykiatikeren til meg??? Men de kan nok ikke sammelignes direkte. er vel i beroligende virkning??

Jeg bruker valium til hverdags og en blir jo tilvendt. blir hverken trett eller sløv av 15mg, sikkert fordi jeg er vant til det. men 1mg xanor fordelt 3 ganger daglig slår meg ut.(trett) akkurat fått det midlertidig på grunn av ssri abstinenser.

1mg xanor og rivotril er ca 20 mg valium? sa psykiatikeren til meg??? Men de kan nok ikke sammelignes direkte. er vel i beroligende virkning??

Jeg bruker valium til hverdags og en blir jo tilvendt. blir hverken trett eller sløv av 15mg, sikkert fordi jeg er vant til det. men 1mg xanor fordelt 3 ganger daglig slår meg ut.(trett) akkurat fått det midlertidig på grunn av ssri abstinenser.

altså 1 mg xanor daglig. fordeles 0,5 kveld, 0,25 morgen og 0,25 ettermiddag. Som 20 mg valium sa psykiatieren. Men det betviler jeg, da jeg synes valium virkes bedre. Men så har jeg heller ikke prøvd 1 mg på en gang da.. kan hende jeg hadde sovnet momentant??

Annonse

Jeg har aldri blitt noe sløv av dem jeg men tar vanligvis hele dosen om kvelden før jeg skal legge meg og da virker den i et døgn ca.

Gjest tåreridagigjen

Jeg har aldri blitt noe sløv av dem jeg men tar vanligvis hele dosen om kvelden før jeg skal legge meg og da virker den i et døgn ca.

Da virker de jo bra på deg, og da må en jo være fornøyd. Når en finner noe som hjelper.

Du, tenkte jeg skulle spørre deg om noe, og beklager hvis jeg tar feil. Men hadde ikke også du depresjon etter et ssri forsøk??

Jeg seponerer nå, og blir mer og mer deprimert dess lenger ned jeg kommer. Og jeg gjør det sakte.

De har aldri virket bra for meg, og jeg har aldri vært sånn før. Men merker depresjonsøkning markant altså for hver gang jeg minsker.

Var det slik for det og, og gikk det over, evt.hva forklarte legen det med!

og evt. hva slags ssri brukte du.

Hvordan greide du evt. å komme over det.

Gjest Moderator

Hei!

Vennligst benytt kun ett nick i hver tråd.

Mvh

Da virker de jo bra på deg, og da må en jo være fornøyd. Når en finner noe som hjelper.

Du, tenkte jeg skulle spørre deg om noe, og beklager hvis jeg tar feil. Men hadde ikke også du depresjon etter et ssri forsøk??

Jeg seponerer nå, og blir mer og mer deprimert dess lenger ned jeg kommer. Og jeg gjør det sakte.

De har aldri virket bra for meg, og jeg har aldri vært sånn før. Men merker depresjonsøkning markant altså for hver gang jeg minsker.

Var det slik for det og, og gikk det over, evt.hva forklarte legen det med!

og evt. hva slags ssri brukte du.

Hvordan greide du evt. å komme over det.

Jeg har blitt satt på fire forskjellige antideperessiva og de har aldri hjulpet for noe. Men jeg har hatt store problemer med å seponere fordi jeg har gjort det for raskt. Jeg har ikke blitt deppa men tom i hode og kvalme med oppkast osv.

Men med veldig langsom seponering så har det gått bra og jeg klart å slutte.

Jeg tror ikke ssri hjelper for reelle depresjoner, kun for de depresjonene som er syklige hvis du skjønner hva jeg mener. Har man en skikkelig grunn for å være deppa så er det best å bearbeide sorgen. Men dette er min helt personlige mening og behøver ikke gjelde andre enn meg.

Jeg har blitt satt på fire forskjellige antideperessiva og de har aldri hjulpet for noe. Men jeg har hatt store problemer med å seponere fordi jeg har gjort det for raskt. Jeg har ikke blitt deppa men tom i hode og kvalme med oppkast osv.

Men med veldig langsom seponering så har det gått bra og jeg klart å slutte.

Jeg tror ikke ssri hjelper for reelle depresjoner, kun for de depresjonene som er syklige hvis du skjønner hva jeg mener. Har man en skikkelig grunn for å være deppa så er det best å bearbeide sorgen. Men dette er min helt personlige mening og behøver ikke gjelde andre enn meg.

Takk for svar Dorthe.Jeg seponerer sakte,men opplevde likevel at jeg ikke greide å stå å bena her en morgen--var merkelig tom i hodet. alt annet fysisk fungerte, men greide hverken sitte eller stå å på grunn av denne rare tomheten/svimmelheten?? i hodet. Etter dette var det som et sammenbrudd, og bare kaos med angst og depresjon. Enda cipralex ikke har hjulpet meg nevneverdig, men gitt meg mer angst. ¨(panikkangst) Dette anfallet kom da jeg kom ned på veldig lav dose, og psykiatikerne tror det var en reaksjon på dette.

Var det slik tom/svimmel du også ble??

Takk for svar Dorthe.Jeg seponerer sakte,men opplevde likevel at jeg ikke greide å stå å bena her en morgen--var merkelig tom i hodet. alt annet fysisk fungerte, men greide hverken sitte eller stå å på grunn av denne rare tomheten/svimmelheten?? i hodet. Etter dette var det som et sammenbrudd, og bare kaos med angst og depresjon. Enda cipralex ikke har hjulpet meg nevneverdig, men gitt meg mer angst. ¨(panikkangst) Dette anfallet kom da jeg kom ned på veldig lav dose, og psykiatikerne tror det var en reaksjon på dette.

Var det slik tom/svimmel du også ble??

Jeg opplevde at jeg ikke kunne regne sammen når vi spilte yatzi, at jeg ikke husket noen ting + at jeg fikk en bomullsfølelse i hodet og at alt gikk i slow motion. Usj, jeg tror ikke ssri er den rette medisinen for meg.

Jeg opplevde at jeg ikke kunne regne sammen når vi spilte yatzi, at jeg ikke husket noen ting + at jeg fikk en bomullsfølelse i hodet og at alt gikk i slow motion. Usj, jeg tror ikke ssri er den rette medisinen for meg.

Nei, neppe... og som du sier så er den vel ikke ment i situasjonsbetingede (sorger), men i endogene depresjoner.

Så jeg synes det er helt villt hvor fort de gir dem ut for allt.!! Tror det er mye penger i det ... det har blitt nevnt fra flere hold.

De skriver det iallefall ut mot det meste som er vont her i livet, uten å tenke på at det kan få fatale følger for enkelte som faktisk ikke tåler dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...