Gå til innhold

Om rengjøring av gamle bunader - svar fra Husfliden

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33

Til dere som svarte på mitt innlegg om vask av gamle bunader i går: Jeg sendte mail til Husfliden, og her er svaret jeg fikk:

"Jeg tror det er best å gå til et renseri for å høre hav de mener. Det med å vaske bunader er ingen enkel sak. Det er ikke sikkert at alt er fargeekte når det er så gammelt. Og det er ganske krevende å presse opp igjen. Vi sier at kald nysnø er bra for bunadene og at en fjerner flekker med såpevann f.eks. Sunligth.

Men prøv renseri først."

Så jeg ringte til renseriet her på stedet, og de sier at de stadig vekk renser slike gamle tekstiler. De vil se og ta en vurdering først før de sier at de kan gjøre jobben.

Dermed pakker jeg ned bunadene og reiser på renseriet.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...