Gjest dra lærdom Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det er omsorgssvikt og ikke lære barn å oppføre seg ordentlig. Jeg ville aldri tatt betalt om det var et barn som hadde et uhell og som vanligvis oppførte seg pent. Enkelte herjer så vilt rundt sge at de trenger enlærepenge. De må lære seg at tingene har en verdi og at man er erstatningspliktig når man ødelegger noe som er andres, Ville helst ikke hatt dine barn på besøk heller, tipper de ikke har noe respekt for andres eiendeler slik du uttaler deg. Dette var først og fremst et svar til Elextra. Kom litt på feil sted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231001-vilter-bursdag/page/2/#findComment-1754245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dra lærdom Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Nei, det går ikke an. Skal man liksom være redd for å la barna gå i bursdag der de har dyre ting, i tilfelle ens barn skulle komme til å ødelegge noe? Nei, inviterer man barn i huset, må man forvente at det kan gå utover lekene, og andre ting man er redd for bør stues bort. Mener du at barn skal bare få leke og herje vilt rundt seg. Om en river ned og knuser sånn nå og da og tråkker på en leke så den blir ødelagt så er det liksom greit? Barn må lære seg at ting har en verdi. Det er jammen ikke rart det finnes både hærverk og stjeling blalt unge når de aldri har lært seg litt respekt for andres eiendeler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231001-vilter-bursdag/page/2/#findComment-1754260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dra lærdom Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tenker nesten at jeg håper ikke mine barn blir invitert i dine barns bursdag :-). Om man ikke følger helt med i leken, er det umulig å si om ting blir ødelagt med vilje. Skal mye til at jeg antar andre barn ødelegger mine barns leker med vilje, tror jeg. Jeg har da ikke mulighet til å følge så mye med på hva så mange barn gjør. Det er da jammen nok å gjøre med å ordne med mat og greier. Det er foreldrenes ansvar å lære sine barn hvordan man oppfører seg hos andre. Det går ann å leke uten å rive ned og ødelegge ting rundt seg både her og der. Ser faktisk store forskjeller på barn. Noen er bare så greie å ha på besøk, andre har ikke lært seg folkeskikk i det hele tatt. F.eks er det et nabobarn her som har ødelagt veldig mye (har gitt klar beskjed til foreldrene at de nå er nødt til å erstatte ting). Et annet barn som er her like mye har aldri ødelagt noe som helst (de er fem år begge to). Gjett hvem jeg foretrekker å ha på besøk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231001-vilter-bursdag/page/2/#findComment-1754274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det er omsorgssvikt og ikke lære barn å oppføre seg ordentlig. Jeg ville aldri tatt betalt om det var et barn som hadde et uhell og som vanligvis oppførte seg pent. Enkelte herjer så vilt rundt sge at de trenger enlærepenge. De må lære seg at tingene har en verdi og at man er erstatningspliktig når man ødelegger noe som er andres, Ville helst ikke hatt dine barn på besøk heller, tipper de ikke har noe respekt for andres eiendeler slik du uttaler deg. Jo, tenk mine barn har virkelig respekt for andres eiendom. De har til dags dato aldri ødelagt noe med viten og vilje. Det jeg lurer på er hvordan du kan vite sikkert at det skjedde med vilje? Dersom du satt å så på burde du grepet inn lenge før leken var ødelagt. Hva lærer ungen av at foreldrene må betale? Hadde jeg sett at et barn ødela en leke ville jeg snakket til ungen og vist at dette ikke er akseptabelt. Men å kreve erstatning? Nei der går grensen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231001-vilter-bursdag/page/2/#findComment-1754476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har da ikke mulighet til å følge så mye med på hva så mange barn gjør. Det er da jammen nok å gjøre med å ordne med mat og greier. Det er foreldrenes ansvar å lære sine barn hvordan man oppfører seg hos andre. Det går ann å leke uten å rive ned og ødelegge ting rundt seg både her og der. Ser faktisk store forskjeller på barn. Noen er bare så greie å ha på besøk, andre har ikke lært seg folkeskikk i det hele tatt. F.eks er det et nabobarn her som har ødelagt veldig mye (har gitt klar beskjed til foreldrene at de nå er nødt til å erstatte ting). Et annet barn som er her like mye har aldri ødelagt noe som helst (de er fem år begge to). Gjett hvem jeg foretrekker å ha på besøk? Gjett hvem jeg foretrekker å ha på besk? ææææææææææææææ, mmmmmm barnet som ødelegger? Hallo, ingen av oss liker barn som er viltre og som ødelegger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231001-vilter-bursdag/page/2/#findComment-1754482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.