rudolfine Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Nå ser det veldig ut til at tørketrommelen vår "synger" på aller siste verset, og vi må vel bruke litt av skattepengene vi får igjen på en splitter ny en. Akkurat nå er tt ganske nødvendig her i huset, også. Pga bekkenløsning klarer jeg knapt en trapp, og kan da ikke springe opp og ned for å henge opp tøy på loftet. Mye bedre da med en som står i denne etasjen. Har dere noen tips om en god en? Trenger desperat råd. Hva har dere? Fornøyd/misfornøyd? Hvorfor? Jeg skal ha en kondenstrommel, med mulighet for direkte tømming i avløpsrør, og med "føler", slik at den avslutter når tøyet er tørt. Håper dere kan hjelpe meg med tips. Takker.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231052-t%C3%B8rketrommel-utenfor-tema/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei! Har ikke så mye erfaring med dette, så jeg kan bare fortelle deg litt om den vi har. For par år siden kjøpte vi en Siemens med ullvugge. Den kan også brukes til å tørke sko i. Vel, jeg har verken brukt den til å tørke ull-klær eller sko i da. Den har en "luftefunksjon" -dvs kommer du hjem fra fest kan du legge tøy som lukter ille til "lufting" Selger sa at det ville lukte som nyvasket. Bare tull! Den har flere forskjellige tørkevalg, men jeg bruker kun et par. Så for å si det enkelt: jeg har en maskin hvor jeg sikkert kan velge mellom drøssvis av funksjoner, men bruker toppen 2. Jeg bruker maskinen meget flittig, da jeg ikke er tilhenger av å tørke klær innendørs på snor, og at jeg har allergikere i huset. Kan derfor ikke henge ut tøy på vår/sommer/ tidlig høst, pluss at jeg vasker sengetøy til 5 personer 1 gang i uken. Den går som en klokke da, men tar kanskje litt lang tid? ca 2 timer........men det er kanskje normalt? Vel, lykke til med kjøp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231052-t%C3%B8rketrommel-utenfor-tema/#findComment-1752721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei! Har ikke så mye erfaring med dette, så jeg kan bare fortelle deg litt om den vi har. For par år siden kjøpte vi en Siemens med ullvugge. Den kan også brukes til å tørke sko i. Vel, jeg har verken brukt den til å tørke ull-klær eller sko i da. Den har en "luftefunksjon" -dvs kommer du hjem fra fest kan du legge tøy som lukter ille til "lufting" Selger sa at det ville lukte som nyvasket. Bare tull! Den har flere forskjellige tørkevalg, men jeg bruker kun et par. Så for å si det enkelt: jeg har en maskin hvor jeg sikkert kan velge mellom drøssvis av funksjoner, men bruker toppen 2. Jeg bruker maskinen meget flittig, da jeg ikke er tilhenger av å tørke klær innendørs på snor, og at jeg har allergikere i huset. Kan derfor ikke henge ut tøy på vår/sommer/ tidlig høst, pluss at jeg vasker sengetøy til 5 personer 1 gang i uken. Den går som en klokke da, men tar kanskje litt lang tid? ca 2 timer........men det er kanskje normalt? Vel, lykke til med kjøp! Bare et lite spørsmål vedrørende sengetøy og trommel, ettersom du skriver at du vasker 5 sett i uka. Jeg synes ikke det funker noe særlig å tørke dynetrekk i trommel, for de blir så krøllete! :-( Jeg kjører et trekk alene i trommel i ca 5 minutter for å gøatte det mest muølig ut, og deretter henger jeg det opp. Men har du en trommel som gjør at du kan tørke (mye) sengetøy på en gang uten at det krølles? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231052-t%C3%B8rketrommel-utenfor-tema/#findComment-1752734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Bare et lite spørsmål vedrørende sengetøy og trommel, ettersom du skriver at du vasker 5 sett i uka. Jeg synes ikke det funker noe særlig å tørke dynetrekk i trommel, for de blir så krøllete! :-( Jeg kjører et trekk alene i trommel i ca 5 minutter for å gøatte det mest muølig ut, og deretter henger jeg det opp. Men har du en trommel som gjør at du kan tørke (mye) sengetøy på en gang uten at det krølles? Nei, jeg må vaske og tørke i flere omganger ja. Og de blir krøllete (veldig krøllete) om jeg har for mye i trommelen. Men den trommelen jeg har er nok ganske stor likevel i forhold til andre. Det hender faktisk at jeg legger klær i trommel uten at jeg slår på, for å så legge i enda en vask når den er ferdig. Og så har jeg en strykefritt funksjon, men jeg har jo ikke lest bruksanvisningen da.........*kremter bekjemmet* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231052-t%C3%B8rketrommel-utenfor-tema/#findComment-1752751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Nei, jeg må vaske og tørke i flere omganger ja. Og de blir krøllete (veldig krøllete) om jeg har for mye i trommelen. Men den trommelen jeg har er nok ganske stor likevel i forhold til andre. Det hender faktisk at jeg legger klær i trommel uten at jeg slår på, for å så legge i enda en vask når den er ferdig. Og så har jeg en strykefritt funksjon, men jeg har jo ikke lest bruksanvisningen da.........*kremter bekjemmet* Jeg tror ikke jeg har strykefrittfunksjon! ;-) Jeg har kjøpt alt for mange el-apparater med fancy funksjoner som aldri blir brukt! ;-) Ulempen er selvsagt at man dermed også risikerer å gå glipp av de funksjonene som hadde vært kjekke å ha! Vedr sengetøy så har jeg funnet en OK metode som gjør dem "glatte nok". Jeg kommer ALDRI til å gjøre som min mor gjorde: STRYKE!!! *grøss* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231052-t%C3%B8rketrommel-utenfor-tema/#findComment-1752760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg tror ikke jeg har strykefrittfunksjon! ;-) Jeg har kjøpt alt for mange el-apparater med fancy funksjoner som aldri blir brukt! ;-) Ulempen er selvsagt at man dermed også risikerer å gå glipp av de funksjonene som hadde vært kjekke å ha! Vedr sengetøy så har jeg funnet en OK metode som gjør dem "glatte nok". Jeg kommer ALDRI til å gjøre som min mor gjorde: STRYKE!!! *grøss* ooh, mine er omtrent ikke brettet engang. Heller drylt inn i skapet Jeg eier virkelig ikke husmortendenser, men jeg er veldig flink å lage mat Skiftnøkler, vaskemaskiner og datamaskiner håndterer jeg også supert. Men rydding, vasking, brettekanter, stryking og glatt sengetøy. Helt håpløst ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231052-t%C3%B8rketrommel-utenfor-tema/#findComment-1752955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg tror ikke jeg har strykefrittfunksjon! ;-) Jeg har kjøpt alt for mange el-apparater med fancy funksjoner som aldri blir brukt! ;-) Ulempen er selvsagt at man dermed også risikerer å gå glipp av de funksjonene som hadde vært kjekke å ha! Vedr sengetøy så har jeg funnet en OK metode som gjør dem "glatte nok". Jeg kommer ALDRI til å gjøre som min mor gjorde: STRYKE!!! *grøss* Helt enig med deg vedr. strykingen. :0)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231052-t%C3%B8rketrommel-utenfor-tema/#findComment-1753121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 ooh, mine er omtrent ikke brettet engang. Heller drylt inn i skapet Jeg eier virkelig ikke husmortendenser, men jeg er veldig flink å lage mat Skiftnøkler, vaskemaskiner og datamaskiner håndterer jeg også supert. Men rydding, vasking, brettekanter, stryking og glatt sengetøy. Helt håpløst ! He-he...men jeg vasker ikke så mye annet da. Det er mest det at jeg er nøye på sengetøy, samt at vi har allergikere i familien. Ellers er jeg mest flittig med støvsugeren, ikke vaskefilla. Og i likhet med deg, liker jeg skiftenøkler, PC er, gressklippere etc. bedre enn å vaske. :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231052-t%C3%B8rketrommel-utenfor-tema/#findComment-1753126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grethe Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg tror ikke jeg har strykefrittfunksjon! ;-) Jeg har kjøpt alt for mange el-apparater med fancy funksjoner som aldri blir brukt! ;-) Ulempen er selvsagt at man dermed også risikerer å gå glipp av de funksjonene som hadde vært kjekke å ha! Vedr sengetøy så har jeg funnet en OK metode som gjør dem "glatte nok". Jeg kommer ALDRI til å gjøre som min mor gjorde: STRYKE!!! *grøss* he,he - ikke jeg heller ! Må innrømme at det er behaglig å legge seg i nystrøket sengetøy men å gjøre det selv sitter langt inne. Da vi hadde aupair ble det gjort, men nå putter jeg det i tørketommelen ( gjorde det da også), velger strykefritt program (som gjøre det krøllette alliekvel hvis det er mye i den) - strekker det litt når det er ferdig - og henger det over spisestustolene i noen min. det er gjerne litt varmt/klamt når det kommer ut av trommelsen. Så får jeg hjelp av mannen i huset til å brette det - nesten som strøket da - men bare nesten altså he he. Med allergikere i huset er det et MUST med tørketrommel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231052-t%C3%B8rketrommel-utenfor-tema/#findComment-1753333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.