Gå til innhold

TV-spill - hvilken konsoll?

Anbefalte innlegg

Spillene til Playstation er med andre ord i plateformat, da, siden man kan laste ned "testkopier" til disse? ;) Jeg er grønn på spill, som du skjønner - jeg hadde en gang et slikt et, i Philips-utgaven:

http://en.wikipedia.org/wiki/Odyssey_2

og lillesøstra mi hadde en slik, med en gullfiskbolle:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Game_and_watch-fire.jpg

Ting har visst skjedd siden den gang! ;)

De fleste av TV-spillene er på en eller annen plate nåtildags.

PS1 bruker CD-plater (egentlig i et litt sært format - at jeg har modchip på min gjør at jeg kan lage kopier på vanlige CD-plater).

PS2 bruker DVD-plater.

PS3 kommer til å bruke det nye blue-ray formatet.

Gamecube bruker DVD-mini til sine spill.

Artig med de gamle sakene du linket til. Husker ikke den du hadde - men husker førstegenerasjonens håndholdte fra egen barndom.

Hadde to som jeg kan huske - en med Mario som samler dråper som drypper fra rør, samt klassiske Donkey Kong.

Tror jeg fikk Donkey Kong jr. etterhvert og *s*

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• birdie

19

• morsan

3

• annegunn

3

• Hawkwind

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Da tror jeg de kan legge meg inn på Gaustad istedet for Riksen....

Huff da... Jeg går forresten og venter spent på søster'n som har termin om tre uker ... Hun har begynnende svangerskapsforgiftning og var på sykehuset senest igår kveld pga hodepine og alle andre plager svangerskapsforgiftning medfører. Må innrømme jeg er en smule engstelig og går vel egentlig rundt og føler at det kommer til å skje noe i løpet av ganske få dager. Sist fødte hun to og en halv uke før tiden.

Jeg skjønner at du er drittlei, så jeg skal prøve å håpe på at jeg ikke har rett i når du kommer til å føde ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...