Gjest StineLisa Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei! Skal til USA nå om en ukes tid med datteren min på 4 1/2 år, det innebærer jo en ganske lang flytur. Hun har vært litt treg med å bli ferdig med bleier, sover med det og vil absolutt ikke bæsje i do. Hun er rimelig flink med tissingen på dagtid, men er veldig reservert for å gå på "fremmede" doer. Barnehagen, hjemme, hos bestemor osv går helt fint. Hva gjør jeg på den lange flyturen, skal hun bruke bleie eller skal vi håpe det går bra? Jeg er redd for at hun føler seg veldig nedverdiget om hun må bruke bleie, men samtidig er jeg jo veldig redd for at hun skal ha et eller annet uhell på flyet eller at hun ikke får til å gå på do på flyet. Hva ville dere andre gjort? Tips mottaes med stor takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hacuba Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg syns du skal gjøre det du syntes er den beste løsningen. Om det innebærer at du mener at det er at hun er i bleier på flyturen, ja så setter du bleie på henne. Har du snakket med henne om det forresten og hørt hva hun selv tenker om dette? Kanskje om du forklarer hva du er bekymret for, f.eks. dette med at hun ikke liker fremmede do'er, hva skal hun gjøre om hun må på do på flyet? Eller om hun sovner og tisser i setet på flyet? Personlig ville jeg ha brukt bleier, Up & Go så hun lett kan gå på do allikevel om hun ønsker det. Ta på henne bleien like før dere går ombord i flyet og heng en genser eller noe rundt livet hennes så er det ingen som oppdager hva hun har i buksa. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/#findComment-1753100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sol etter regn Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg ville tatt utgangspunkt i at hun er ferdig med bleie, og prøvd å få til en tur uten. Det må være en seier for jenta også. Ta en skikkelig prat med henne. Forklar at dere skal på flyet, og at dere skal være der i mange timer. Lenger enn/like lenge som(?) en dag i barnehagen. At hun må bæsje på do i flyet, og du skal følge henne. Gjør samtalen lystbetont, at det skal bli spennende å sjekke ut en FLYDO! Så tar du med ekstra skift og et par-tre bleier i håndbagasjen, og lar det bli opp til datteren din. Jeg skulle tro at det burde gå helt fint. Men om nødvendig (om hun ikke ser for seg at hun klarer å gå på do på flyet), setter du på henne en bleie for flyturen (ta gjerne på&av på doen på flyplassen) og ta på henne behagelige, lettvinte klær så det er lett å skifte i flyet. La henne prøve uten før du tar på bleien, men ikke la ungen bli hysterisk pga dette. Da tar du heller på bleien og lar det stå til. Tror barn som sliter veldig med dette tenker mindre på en bleie som ydmykelse, men ser på den mer som en "lettelse". God tur! =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/#findComment-1753104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grethe Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har har akkruat det samme problemet selv med tulla mi. Hun skulle ikke levere bæsj noe annet sted enn i bleien. Så jeg villle garantert ha tatt med bleie om bord på flyet, slik at hun fikk muligheten...... og vips så sluttet tulla mi med bleie når det gjaldt bæsj også. kom av seg selv (noen uker uten mas fra mor). Hun var fire i okt som var og nå er det ikke noe bleie lenger på henne heller. 4 dag nå uten uhell på natten. Ting tar tid, men det går seg til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/#findComment-1753150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gleder oss Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei! Vi kom hjem fra Colombia for et par måneder siden. Da var storebror på nesten 5 år med for å hente lillesøster. Dette er også en veldig lang reise. Reisen tok ca. et døgn. Den lengste flyturen var på 11 timer. Storebror har for lengst sluttet med bleier, går på hvilket do som helst. Ble et uhell på fly nr.2. Han sa han måtte på do akkurat i det vi skulle ta av, jeg sa han mått vente til vi kom opp i lufta. Men han sovnet på tur opp, og jeg tenkte ikke mer på det. Da han våkna i Paris, var han veldig flau over å være våt. Vi pratet litt om dette før vi gikk ombord på flyet vi skulle være på i 11 timer. Han ville gjerne ha på en bleie for sikkerhets skyld. Han hadde ikke fler uhell :-) Han var veldig stolt over at bleien var tørr. Det som viste seg å være et problem, var flydoen. Den bråker jo litt når man trekker ned. Dette syntes storebror var veldig skummelt, og han gråt vær gang han måtte på do. Anbefaler deg å prate med datteren din om dette. Ta med noen bleier for sikkerhets skyld. Kanskje hun også blir redd flydoen. God tur!!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/#findComment-1753376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hacuba Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei! Vi kom hjem fra Colombia for et par måneder siden. Da var storebror på nesten 5 år med for å hente lillesøster. Dette er også en veldig lang reise. Reisen tok ca. et døgn. Den lengste flyturen var på 11 timer. Storebror har for lengst sluttet med bleier, går på hvilket do som helst. Ble et uhell på fly nr.2. Han sa han måtte på do akkurat i det vi skulle ta av, jeg sa han mått vente til vi kom opp i lufta. Men han sovnet på tur opp, og jeg tenkte ikke mer på det. Da han våkna i Paris, var han veldig flau over å være våt. Vi pratet litt om dette før vi gikk ombord på flyet vi skulle være på i 11 timer. Han ville gjerne ha på en bleie for sikkerhets skyld. Han hadde ikke fler uhell :-) Han var veldig stolt over at bleien var tørr. Det som viste seg å være et problem, var flydoen. Den bråker jo litt når man trekker ned. Dette syntes storebror var veldig skummelt, og han gråt vær gang han måtte på do. Anbefaler deg å prate med datteren din om dette. Ta med noen bleier for sikkerhets skyld. Kanskje hun også blir redd flydoen. God tur!!! Hilsen Ja, dette med lyden på et flytoalett har mne barn vært veldig bekymret over også, tror mange barn faktisk blir det. Kanskje spesielt de som er litt engstelige for fremmede do'er fra tidligere. Hvordan fikk du bleier til gutten din da, hadde ikke han sluttet for lenge siden? Eller hadde du med bleier til barnet dere skulle hente? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/#findComment-1753395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gleder oss Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ja, dette med lyden på et flytoalett har mne barn vært veldig bekymret over også, tror mange barn faktisk blir det. Kanskje spesielt de som er litt engstelige for fremmede do'er fra tidligere. Hvordan fikk du bleier til gutten din da, hadde ikke han sluttet for lenge siden? Eller hadde du med bleier til barnet dere skulle hente? Ja vi hadde med til lillesøster. Heldigvis så er storebror veldig slank, så de bleiene gikk akkurat på han:-) Lurere å være litt føre var... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/#findComment-1753441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hacuba Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ja vi hadde med til lillesøster. Heldigvis så er storebror veldig slank, så de bleiene gikk akkurat på han:-) Lurere å være litt føre var... Ja, det lønner seg så absolutt å være føre var ja.... jeg er ikke i tvil om hva jeg villa ha gjort i en tilsvarende situasjon. Det må etter mitt syn være langt værre for barnet om uhellet er ute og alt blir vått og ekkelt, enn at bleien tar seg av problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/#findComment-1753446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snakkmyeforklar Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ta med bleier, snakk om at doet bråker!! Vi hadde glemt å gjort det, og etter et tissebesøk fikk jenta vår helt hetta og neste flytur bæsja hun i trusa (under flystolene). Hun var i utgangspunktet vært HELT tørr i 9mnd. Vi reiste halve jorda.:0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/#findComment-1753630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest neve Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hei! Vi kom hjem fra Colombia for et par måneder siden. Da var storebror på nesten 5 år med for å hente lillesøster. Dette er også en veldig lang reise. Reisen tok ca. et døgn. Den lengste flyturen var på 11 timer. Storebror har for lengst sluttet med bleier, går på hvilket do som helst. Ble et uhell på fly nr.2. Han sa han måtte på do akkurat i det vi skulle ta av, jeg sa han mått vente til vi kom opp i lufta. Men han sovnet på tur opp, og jeg tenkte ikke mer på det. Da han våkna i Paris, var han veldig flau over å være våt. Vi pratet litt om dette før vi gikk ombord på flyet vi skulle være på i 11 timer. Han ville gjerne ha på en bleie for sikkerhets skyld. Han hadde ikke fler uhell :-) Han var veldig stolt over at bleien var tørr. Det som viste seg å være et problem, var flydoen. Den bråker jo litt når man trekker ned. Dette syntes storebror var veldig skummelt, og han gråt vær gang han måtte på do. Anbefaler deg å prate med datteren din om dette. Ta med noen bleier for sikkerhets skyld. Kanskje hun også blir redd flydoen. God tur!!! Hilsen Vi har og nylig vært på USA reise med barna våre på 4 og 6.Var også litt spent på dette med tissing, for begge kan ha uhell både i sovende og våken tilstand. Hadde derfor med ekstra skift i handbagasjen for sikkerhets skyld. Heldigvis fikk vi ikke bruk for dem. Angående bråkete do: hadde overhodet ikke tenkt på at doet bråkte,og barna tok det forskjellig. Lillesøster på 4 syntes dette var kjempegøy og ville absolutt skylde ned selv (har en mistanke om at det ble et par doturer mer enn nødvendig pga dette...men ingenting er bedre enn det..) Storebror på 6 syntes lyden var forferdelig skummel og smatt ut av do før jeg skyldte ned. Problemet løses så enkelt at man ikke lar barnet høre lyden hvis en tror det kan bli skremt. Slepp barnet ut av do, SÅ skyld ned. Ellers gikk det over all forventning å reise i 1 døgn (lengste flytur 10 timer). God tur! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231092-dillemma-rundt-lang-flytur/#findComment-1753988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.