Gå til innhold

1.klasse til høsten? Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest blir SFO-brukere

Vi har full jobb begge to.

Så her blir det SFO på morgen (kanskje) og ettermiddag (til storesøster er ferdig på skolen).

Vi har en storesøster på snart 11 i huset også, hun sier at lillesøster kan være sammen med henne på morgenen, at de går sammen på skolen. Vi er litt usikre på om det blir for mye ansvar for storesøster .... har derfor foreløpig meldt henne på SFO på morgenene med retrett. Vil gjerne høre synspunkter om dette ?

På ettermiddagene er storesøster på skolen frem til 1500, så vi kommer hjem ganske likt, så da blir det SFO på lillesøster frem til storesøster er ferdig på skolen.

Gjest prust

Vi har hatt førsteklassing dette året, og han har hatt SFO mandag og fredag, kun om ettermiddagene.

Vi går ut av huset ca klokka åtte alle sammen, så han har ikke trengt SFO om morgenen.

Tirsdag og onsdag har jeg hatt fri, så da kommer han rett hjem. Torsdag går han hjem til naboen (deres datter er med hjem til oss om onsdagen).

Frem til litt før jul var han på SFO til kvart over fire, slik at vi kom hjem samtidig. Fra desember har han gått hjem halv fire, og storkoser seg (stort sett) den lille timen har er alene.

Vi er i full jobb og har vært det siden minstemann (som skal begynne i 1. klasse til høsten) var ca. 1. Det blir ingen forskjell i rutiner hjemme hos oss annet enn at han skal bringes og hentes til/fra SFO og ikke barnehagen.

Dvs. SFO morgen og ettermiddag.

Annonse

Vi kommer ikke til å ha SFO før etter jul. Jeg er hjemme i fødselspermisjon, så da blir det at lillebror og jeg følger henne til skolen og henter henne etterpå.

Men etter jul må vi ha en i barnehage og henne på SFO, det blir en liten nøtt å løse når vi kommer så langt. Har ikke fått barnehageplass til han enda, så vi får se hvor han blir værende.

Storesøster startet 1. klasse i fjor. Vi har halv SFO-plass. Det gir oss 15 timer i uka vi kan disponere som vi vil.

Jeg er hjemme med lillebroren.

De dagene lillesøster er hjemme fra barnehagen (hun har 60% plass), henter jeg storesøster når skolen er slutt. De dagene lillesøster er i barnehagen, er hun på SFO til klokke er mellom 15 og 16. Som oftest nærmere 15.

Hun storkoser seg på SFO, og ville nok gjerne være der mer. Men jeg synes nå også det er greit hun er hjemme litt også!

Annonse

Jeg har 80% jobb. Jobber 4 hele og en 1/2 dag. Har da en halv dag til gode som jeg tar ut i skolens ferie/fridager.

Det blir lange dager for vesla, men det er jo ikke så mye valg.

(Jeg hadde ikke trivdes med å gå hjemme hele tiden, så det er ikke noe alternativ.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...