Gå til innhold

han bare brekker seg av flaska...


januarmamma

Anbefalte innlegg

januarmamma

I det siste har jeg hatt lite hyggelige erfaringer med min 11 uker gamle sønn. Han skulle drikke av flaske (for jeg har veldig såre brystvorter og vil la de hvile litt innemellom, pumping er ikke så vondt)

Han har drukket av flaske før, men i det siste vil han ikke! Han vræler noe aldeles forferdelig (også han som nesten aldri gråter) og brekker seg når han får flaska i munnen. Jeg har varma smokken og melka er passe temperert. Har snakka blidt, har holdt han i armene og latt han ligge for seg selv, har kilt på leppa og prøvd bare smokken uten melk...

Nå er jeg fortvila!!! Hva skal jeg gjøre??? Det gikk jo så bra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss det er til bruk bare av og til, kan det være greit å prøve silikon brystskjold for å avlaste såre brystvorter litt. Har selv prøvd det med godt resultat. Ser at helsesøster ikke er begeistret, men jeg vil tro det er om en bruker brystskjoldet ofte/over lang tid?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er til bruk bare av og til, kan det være greit å prøve silikon brystskjold for å avlaste såre brystvorter litt. Har selv prøvd det med godt resultat. Ser at helsesøster ikke er begeistret, men jeg vil tro det er om en bruker brystskjoldet ofte/over lang tid?

Lykke til.

Heisan!

Hvorfor er ikke helsesøster begeistret for brystskjold?

Det er jo ypperlig hvis man er sår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Hvorfor er ikke helsesøster begeistret for brystskjold?

Det er jo ypperlig hvis man er sår??

ammeskjold gjør at ungen ikke får bra nok tak på puppen,som fører til at puppen ikke blir tømt skikkelig,

som igjen fører til nedsatt produksjon.

Ammeskjold kan også bidra til å opprettholde sårhet,hvis dette skyldes feil ammestilling,som burde rettes på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ammeskjold gjør at ungen ikke får bra nok tak på puppen,som fører til at puppen ikke blir tømt skikkelig,

som igjen fører til nedsatt produksjon.

Ammeskjold kan også bidra til å opprettholde sårhet,hvis dette skyldes feil ammestilling,som burde rettes på..

det kan også venne ungen på feil sugemåte (sugeforvirring),slik at ungen ikke klarer ta pupp uten ammeskjold mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å bruke albuskjell mellom ammingen på dagen,og purelan eller annen lanolinsalve på natta.

Husk å bruk ullinnlegg (anbefaler lana sine (www.firmalana.dk,apotek/bandagist kan ha/bestille) de er de mykeste jeg har funnet,inneholder masse lanolin:)og ikke papirinnlegg..papir tørker ut brystvorta og da blir den lettere grusomt sår.(kan bruke papir utenpå albuskjell da)

Jeg fikk albuskjell og sluttet med papirinnlegg etter to dager på barsel.Brukte også Purelan salve,fra Medela om nettene.SÅrheten var borte til dagen etter.Vi hadde rett sugetak.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære januarmamma. Du må nesten bare prøve deg frm med forskjellige smokker. det er ikke lett å si hva årsaken er til at han brekker seg. En annen ting er at du burde få hjelp med sårheten. Sugetaket skulle ikke være grunn til sårhet nå som han er 11 uker. Hva slags hjelp har du fått med sårheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

januarmamma

Kjære januarmamma. Du må nesten bare prøve deg frm med forskjellige smokker. det er ikke lett å si hva årsaken er til at han brekker seg. En annen ting er at du burde få hjelp med sårheten. Sugetaket skulle ikke være grunn til sårhet nå som han er 11 uker. Hva slags hjelp har du fått med sårheten?

Jeg har fått Fucidinsalve av legen mot sårheten. Har brukt det i 4 dager nå men syns ikke det er helt bra selv om det har blitt bedre. Ikke store sår lenger men sårt ja. Skal prøve de forskjellige salvene dere har nevnt her. Er de reseptfrie? Hvor får jeg kjøpt albuskjell?

Takk for alle svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått Fucidinsalve av legen mot sårheten. Har brukt det i 4 dager nå men syns ikke det er helt bra selv om det har blitt bedre. Ikke store sår lenger men sårt ja. Skal prøve de forskjellige salvene dere har nevnt her. Er de reseptfrie? Hvor får jeg kjøpt albuskjell?

Takk for alle svar?

Purelan (ren lanolin) er reseptfri,den produseres av medela.Det finnes også andre lanolinsalver på markedet,apoteket kan hjelpe deg.Albuskjell finnes også på enkelte apotek og barselavdelinger.

Bor du ved fjæra på vestlandet eller i nordnorge kan du finne albuskjell på stranda (de ser ut som kinesiske hatter) hvis ikke noen av disse har tror jeg det er noen som selger på småannonser her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære januarmamma. Du må nesten bare prøve deg frm med forskjellige smokker. det er ikke lett å si hva årsaken er til at han brekker seg. En annen ting er at du burde få hjelp med sårheten. Sugetaket skulle ikke være grunn til sårhet nå som han er 11 uker. Hva slags hjelp har du fått med sårheten?

Heisann!!

Har erfart det samme som deg, og vet godt at det er fortvilende.

Mitt råd er at du får tak i slike brune gummismokker ( flate) istedet for de runde silikonsmokkene.

Det hjalp for oss...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...