Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min eldste har klaget på magevondt de siste 3-4 dagene. Det tar seg opp utover dagen, og er absolutt verst på kvelden. i natt våknet han også av at han hadde vondt. Det er visst ikke kjempevondt, men såpass plagsomt at han gråt litt i kveld. :o(

Det som er rart er at han har matlyst og føler seg innimellom veldig sulten. I natt ga mannen min han youghurt og det syntes han hjalp. Det blir vondere når han blir sulten, men kan også være vondt en god stund etter at han har spist. Når jeg ber han forklare hvor det er vondt, sier han at det er i den øverste delen av magen.

Er det noen av dere som har hatt lignende erfaringer? Jeg er selv til tider plaget av magesyrevondt, men det er vanskelig å "diagnosisere" egne barn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231215-magesyre-gutt-9-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde han lett for å gulpe som baby? Har han lett for å brekke seg / kaste opp?

Det kan være reflux, dvs. svak lukkemuskel til magesekken slik at magesyre lekker opp i spiserøret. Det vanligste symptomet på dette er sure oppstøt og halsbrann. Men det kan også gi seg slike utslag som du beskriver.

Det pleier da å være en nokså kronisk greie. Så om dette er et nytt og ukjent problem kan det tale mot min teori.

Håper det er noen hurtig forbigående.

mvh

Hei!

Som barn fikk jeg diagnosen kronisk magekatarr.

Da var jeg vel rundt 10-12 år.

Vondt øverst i magen, og spesiellt når jeg ikke spiste regelmessig.

Jeg fikk resepbelagte tabletter for dette kan jeg huske.

Når det gjelder magekatarr/syreproblemer, kan noen reagere postivt og andre negativt på melkeprodukter.

Jeg ville sjekket barnet hos legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...