Lurveline Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det kan jo hende at han blir mer interessert i klistremerker om et visst antall fører frem til noe han ønsker seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231288-gutt-snart-7-som-aldri-h%C3%B8rer-og-gj%C3%B8r-som-vi-sier/page/2/#findComment-1756210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du har ingen mulighet for å legge ham på et rom som ikke har vegg mot noen av søsknenes rom? Evt. flytte senga hans til en vegg der han ikke kan ligge og sparke i veggen inn til dem? Jeg hadde tørna, men så er ikke tålmodighet min største dyd heller... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231288-gutt-snart-7-som-aldri-h%C3%B8rer-og-gj%C3%B8r-som-vi-sier/page/2/#findComment-1756338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Du har ingen mulighet for å legge ham på et rom som ikke har vegg mot noen av søsknenes rom? Evt. flytte senga hans til en vegg der han ikke kan ligge og sparke i veggen inn til dem? Jeg hadde tørna, men så er ikke tålmodighet min største dyd heller... Han har senga si mot kortveggen, og søstera har senga si mot langveggen på sitt rom, så det er et godt stykke i mellom dem. Og han sparker ikke, altså! Men han roper! Dvs. idag gjorde han det ikke... I dag sov faktisk ungene til etter at barnetv hadde begynt, tror det må være bortimot rekord!;-) Det som er verst for meg, er at dette nye huset er så innmari lytt! Jeg masa om at det måtte bli skikkelig isolert, i betydningen lydisolert, da vi bygde det for ca.2 år sida. Men det er helt forferdelig lytt her, og når jeg sitter på stua, under ungenes soverom, hører jeg når de snur seg! Ille! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231288-gutt-snart-7-som-aldri-h%C3%B8rer-og-gj%C3%B8r-som-vi-sier/page/2/#findComment-1756457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma 24-7 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Ehm, altså! Nå har han vel knapt tatt noe merker, da--- Men tanken er at han må få 5 merker, dvs. et merke for hver dag, i "rekkefølge" før han får premie. Går det en dag uten merke, starter han på nytt... Men det er kanskje dumt? Må også legge til at vi deler helgedagene, slik at han i dag kunne oppnådd 2 merker, men fikk bare 1.. Men jeg er parat til å kaste ham i møkkakjelleren, hvis han ikke skjerper seg betraktelig i morgen!;-) *knegger infamt* Vil dette si at han må ha fem prikkfrie dager før premie kan oppnås. da tror jeg dere har laget et opplegg han ikke har mulighet til å lykkes med. Om han ikke har mulighet til å lykkes, så er det klart han ikke syns dette er noe særlig kult. Jeg tror det er bedre dere laget er litt lettere opplegg for han. For eksempel, ha kortere intervaller i førsten før han får en premie. Og at han ikke må begynne på nytt for hver dag, emn får en premie etter x antall oppnådde merker. Da kan det være enklere å lykkes her. Dette har og noe med guttens mestringsfølelse å gjøre, og om dete er for vanskelig så vil han aldri mestre dette. Hva skjer da, jo han fortsetter i samme spor som før, du blir mer og mer frustrert, han får masse kjeft, og den onde sirkel er et faktum Har du vurdert å be om foreldreveiledning, det ser ut som du har mer å stri med enn de fleste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231288-gutt-snart-7-som-aldri-h%C3%B8rer-og-gj%C3%B8r-som-vi-sier/page/2/#findComment-1756867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Vil dette si at han må ha fem prikkfrie dager før premie kan oppnås. da tror jeg dere har laget et opplegg han ikke har mulighet til å lykkes med. Om han ikke har mulighet til å lykkes, så er det klart han ikke syns dette er noe særlig kult. Jeg tror det er bedre dere laget er litt lettere opplegg for han. For eksempel, ha kortere intervaller i førsten før han får en premie. Og at han ikke må begynne på nytt for hver dag, emn får en premie etter x antall oppnådde merker. Da kan det være enklere å lykkes her. Dette har og noe med guttens mestringsfølelse å gjøre, og om dete er for vanskelig så vil han aldri mestre dette. Hva skjer da, jo han fortsetter i samme spor som før, du blir mer og mer frustrert, han får masse kjeft, og den onde sirkel er et faktum Har du vurdert å be om foreldreveiledning, det ser ut som du har mer å stri med enn de fleste. I dag har det fungert helt knirkefritt! Vi våkna ca. 7.30, spiste frokost, så på barnetv, smurte niste og gikk en skogstur fra 9.30- 13. Alle 5 storkosa seg! Deretter hagearbeid mens minsten sov (dvs. ungene lekte i grushaugen, laga klissklass, serverte kaffe i lekestua osv.) Ungene ble invitert på middag hos besteforeldra, og jeg og gubben gikk på kafe og spiste alene. Deretter kaffe hos svigers, hjem og se på barnetv, spise kveldsmat, stelle oss, og nå står lesinga for tur! I dag har han fått 2 merker: fra stp-opptid til 12, fra 12 og til kvelds. Slik har det vært i flere uker nå (oppdeling av dager), men det har ikke fungert godt før nå. Opplegget med turer gjennomfører vi så godt vi kan gjennom hele året, så det er ikke derfor dette med merker fungerer i dag. Han elsker å være ute i skog og mark, og det gjør resten av familien også. Vi får vel bare krysse fingrene og håpe at dette er en trend! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231288-gutt-snart-7-som-aldri-h%C3%B8rer-og-gj%C3%B8r-som-vi-sier/page/2/#findComment-1756931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma 24-7 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 I dag har det fungert helt knirkefritt! Vi våkna ca. 7.30, spiste frokost, så på barnetv, smurte niste og gikk en skogstur fra 9.30- 13. Alle 5 storkosa seg! Deretter hagearbeid mens minsten sov (dvs. ungene lekte i grushaugen, laga klissklass, serverte kaffe i lekestua osv.) Ungene ble invitert på middag hos besteforeldra, og jeg og gubben gikk på kafe og spiste alene. Deretter kaffe hos svigers, hjem og se på barnetv, spise kveldsmat, stelle oss, og nå står lesinga for tur! I dag har han fått 2 merker: fra stp-opptid til 12, fra 12 og til kvelds. Slik har det vært i flere uker nå (oppdeling av dager), men det har ikke fungert godt før nå. Opplegget med turer gjennomfører vi så godt vi kan gjennom hele året, så det er ikke derfor dette med merker fungerer i dag. Han elsker å være ute i skog og mark, og det gjør resten av familien også. Vi får vel bare krysse fingrene og håpe at dette er en trend! Da er mitt forslag at han ikke mister merkene om det ikke går like greit i dag, for eks at han bare tjener opp et. Fortsett da i morgen, og la det komme en premie når dere er på det avtalte antall. For dere har vel en avtale om hvilket antall merker som skal til for å få premie. Flott at dagen har vært bra, det gir jo håp om bedring i sikte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/231288-gutt-snart-7-som-aldri-h%C3%B8rer-og-gj%C3%B8r-som-vi-sier/page/2/#findComment-1757451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.