Gå til innhold

Jeg tror jeg var gravid

Anbefalte innlegg

-men at det som nå ligner mensen er en spontan abort. Mange tegn som tyder på det, har hatt uvanlige magesmerter, og andre tvetydige tegn.

Men altså - man skal visst vente en syklus med å forsøke igjen, for å la kroppen rense ut skikkelig, men gjelder det også når det skjer så tidlig som nå?

*utålmodig* :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231299-jeg-tror-jeg-var-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flystripa

Har du tatt en test? Evt hvor mange dager/uker på vei?

Jeg hadde det sånn i uke 5 for 5 år siden. Litt klumpete/uvanlig blødning, ganske sikker på at det var en abort. (Hadde dog ikke testet meg, men var en uke på overtid ift syklus)

Kjipt. Prøv i vei.

Gjest togli

Mellom andre og tredje normale svangerskap hadde jeg en SA i 5.-6. uke av svangerskapet.

Jeg fikk mange ulike svar på spm om vi kunne prøve igjen med en gang eller vente...Vi valgte å hoppe over en måned før vi forsøkte igjen. Når jeg ventet mens den måneden, kjente jeg godt på kroppen at jeg var blitt gravid igjen.

Jeg tok en test den dagen jeg ventet mens og den var veldig svakt positiv. Samme ettermiddag fikk jeg allikevel blødninger, så dette var nok en svært tidlig SA.

Deretter lot vi det bare stå til, og da ble jeg ikke gravid på første forsøk, i motsetning til de fire gangene før. To mnd med prøving gav resultat igjen og alt gikk fint :-)

Jeg har vel egetlig en teori om at kroppen først klarer å bli gravid når den er klar for det. Selv ville jeg nok bare latt det stå til!

Lykke til med prøvingen :-)

Gjest labolina

Jeg hadde en spontanabort i uke 8 (mellom to vellykkede svangerskap). Jeg blødde MYE, et nattbind måtte på det verste skiftes hvert kvarter... dro på legevakta, og ble sendt til sykehuset dagen etterpå for (innvendig - heter det det?) ultralyd og desverre narkose og utskraping. Fikk da beskjed om å vente en måned. Vi gjorde det og fikk napp på første forsøk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...