Gå til innhold

Psykisk lidelse eller den jeg er ?

Anbefalte innlegg

Har alltid vært ensom selv om jeg er sammen med andre. Ble mishandlet endel av en alkoholisert far i barndommen men jeg er usikker på om jeg kan gi han skylda for dette.

Slet aldri spesielt på skole. Jeg var en slags ledertype og hadde mange "venner" men inni meg var jeg veldig ensom. Fikk aldri noe spesiell kontakt med noen og det endte med jeg byttet venner ofte men etterhvert ga jeg opp. Hadde nok en trang til å ha kontrollen.

Jeg har ett stort problem med å komme i kontakt og skape ett vennskap med noen eller mer. Har blitt avvist mye av begge kjønn.

Når jeg følte meg ensom når jeg var sammen med andre kan jeg ikke beskrive hvordan jeg har det nå etter å ha vært alene i mange år.

Lurer på hva jeg skal gjøre for noe, er dette den jeg er eller en sykdom det er mulig å få gjort noe med?

Merker jeg begynner å synge på siste verset nå, holder snart ikke ut lenger. Heller ikke noe liv enn ett liv alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231308-psykisk-lidelse-eller-den-jeg-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hei33

Jeg synes du burde snakke med legen din sånn at h*n evt kan henvise deg til f.eks en psykolog. Eller så kan du jo også bestille time hos en psykolog selv, uten å gå gjennom fastlegen. Men da blir det dyrere på sikt, siden vedkommende antakelig ikke har noen avtale med Trygdeystemet.

Jeg ville iallefall snakket med noen proffe om dette her, så slipper du å lure. Håper du får visshet, hjelp til å takle hverdagen, og råd på veien videre.

Lykke til!

Hei nosoul.

Alenefølelsen du beskriver høres fryktelig kjent. Og det gjør veldig vondt. Jeg anbefaler deg å begynne i psykoterapi. Som Hei33 sier, be om henvising fra fastlegen. Jeg vet ikke hvor du bor, men i de store byene fins det privatpraktiserende psykologer med driftsavtale som du bare betaler til frikortgrensen.

Lykke til! Ser deg kanskje igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...