Gå til innhold

Idag stod jeg frem som schizofren.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lysglimt

Tror det er mange som ikke vet hva det innebærer,syns de som lurer på det burde lese om det.

Du mener de som sier "ha ha,han er jo helt scizofren"?

De som bruker det som skjellsord?

Det syns jeg er tåpelig!

Tror ikke de som har den diagnosen har det spesiellt gøy,eller er spesiellt "galne"

Uvitenhet kan bli "for dumt"

Flott at du snakker høyt om misbruk av slike ord :-)

Alle husker vel fjorårets Idol-vinner som knapt klarte å bruke andre ord enn "sinnssyk" på scenen for å beskrive hvordan det var å vinne? Mine barn hadde en tendens til å bruke nettopp det ordet om alt mulig i tiden etterpå, men sluttet da jeg tok en ordentlig prat med dem om det.

I de fleste sammenhenger må vi vel bare være overbærende når uvitende folk bruker psykiatri-ord og diagnoser for å beskrive ting som overhodet ikke har noe med saken å gjøre. Men av og til er det både nødvendig og deilig å si ordentlig fra.

Bra jobba, closet!!! :-)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...