Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om de får englebarn eller djevelunger avhenger vel av om foreldrene anser dem som det ene eller andre- de får sikkert både engler og djevler forhåpentligvis som alle oss andre- barn er heldigvis sammensatte med ulike følelser, behov, motiver m.m som alle andre mennesker!

Annonse

Ja, jeg tror at lærere oftere får en spesiell type barn. Og det er barn som tilsynelatende er så snille og veltilpassede, men som er skikkelige djevelunger når de tror at ingen ser dem.

Jeg var ikke sånn og moren min er lærer. Tvert i mot var jeg veldig ansvarlig.

Gjest prust

Begge foreldrene mine var lærere...og jeg er vel da relativt normal?!!! Kanskje ikke den rette til å bedømme det da, men...

I tenårene var nok jeg et englebarn og søstera mi det motsatte - men som voksne er vi ganske så ansvarlige og fornuftige begge to :-)

Annonse

Gjest Thekla84

Mine foreldre er lærere. Far var i sin tid lærer på ungdomsskolen som jeg gikk på. Jeg var ikke noe englebarn egentlig. I 10-ende klasse stod jeg på hjørnet og tok en røyk sammen med de andre i friminuttene for å "tøffe" meg, og far kom springende etter oss for å gi oss røde lapper. Riktignok så han aldri meg med røyk i hånden, men han ga meg lapper for å være utenfor skolens område. Og gode karakterer hadde jeg IKKE. Jeg har fortsatt vanskelig for å konsentrere meg om "kjedelige fag". jeg husker bare ikke hva jeg leser. Min bror derimot, han var litt mer engel enn meg, for han fikk gode karakterer.

Tror det er like store variasjoner blant lærerunger som blant andre yrkesgrupper!

Det kommer jo også an på hvilken type foreldrene er!

Å generalisere blir for dumt, men jeg kjenner et par førksolelærerunger, og den ene er direkte uspiselig! Men moren er jo gtrivelig og grei, hun! Flink i barnehagen, og!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...