Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Tja, lærerbarn er ikke så ille, i grunnen, bare man forklarer dem ting på en veldig pedagogisk måte. Men fri og bevare meg fra psykologbarn...

;-)

Ja, der må jeg si jeg generaliserer fælt, ettersom de 5-6 ungene jeg har møtt som -har- vært psykologbarn har vært helt weirde, enten på den ene eller andre måten :o

Den siste psykologen jeg gikk til hadde stadig små samtaler med minstemann på telefonen, blant annet en gang hvor hun meget pedagogisk korrekt forklarte ham hvorfor han måtte vente med å koke spaghetti til storesøster kom hjem :P

Gjest abrahamsen

Tja, lærerbarn er ikke så ille, i grunnen, bare man forklarer dem ting på en veldig pedagogisk måte. Men fri og bevare meg fra psykologbarn...

;-)

He, he.. Jeg kjenner ei jente som er psykologbarn. Hun var så inderlig lei av at foreldrene ikke kunne bli skikkelig sint dersom ho kom sent hjem el. De skulle alltid sette seg rolig ned å prate om det.

Kan tenke meg at det er slitsomt i lengden;o)

Gjest Mom33

He, he.. Jeg kjenner ei jente som er psykologbarn. Hun var så inderlig lei av at foreldrene ikke kunne bli skikkelig sint dersom ho kom sent hjem el. De skulle alltid sette seg rolig ned å prate om det.

Kan tenke meg at det er slitsomt i lengden;o)

Altså, det var litt tullesvar, men litt alvor i det også...

Gikk på skolen (videregående) med ei som var barn av to psykologer. Hun var bare så himla slitsom i all sin forståelse...

Nå har jeg altså erfaring fra ett individ, så jeg tror ikke jeg kan uttale meg sånn veldig generelt egentlig...

;-)

Gjest Mom33

Ja, der må jeg si jeg generaliserer fælt, ettersom de 5-6 ungene jeg har møtt som -har- vært psykologbarn har vært helt weirde, enten på den ene eller andre måten :o

Den siste psykologen jeg gikk til hadde stadig små samtaler med minstemann på telefonen, blant annet en gang hvor hun meget pedagogisk korrekt forklarte ham hvorfor han måtte vente med å koke spaghetti til storesøster kom hjem :P

Å kjære vene...

Som jeg svarte abrahamsen, jeg har bare møtt ett eneste individ der begge foreldrene var psykologer. Hun var mildt sagt ekstremt forståelsesfull...

Annonse

Gjest blue cucumber

Vel for å si det slik. Det hjelper ikke akkurat så mye på selvtillitten om du sliter med fagene og i tilelgg har foreldre som er lærere. Det er ikke alltid at de er de beste pedagogene ovenfor egne barn heller.

Dessuten forventer klasselærer mer av deg, når man har lærerforeldre. slitsomt!!

For ikke å snakke om alle regler vi skal ha i hjemmet og kjøkkenuke, lister over alt mulig. Alt skal på en liste hvor en kan krysse av om en har gjort det eller ikke. Og helst skal det være to streker under svaret.(Må nevne at jeg er datter av en realfagslærer). Spør han meg hvordan jeg har det så må jeg svare på det ut fra en skala fra 1-10. (jeg tuller ikke)

Blir jo som å være på leirskole, eller internatskole.

Går nå på et studie sammen med veldig mange lærere, og må si at jeg ikke liker de noe særlig. Lærere er et spesielt folkeslag.

Ja bare et sukk fra meg.

Glad jeg har flyttet hjemmefra for lengst.

Gjest Calóni

Å kjære vene...

Som jeg svarte abrahamsen, jeg har bare møtt ett eneste individ der begge foreldrene var psykologer. Hun var mildt sagt ekstremt forståelsesfull...

Har vel stort sett bare møtt unger med én forelder som er psykolog, såvidt jeg vet. Men det hadde satt sine preg, gitt ;) "Kreative" navn hadde hun satt på dem også *humre*

Gjest abrahamsen

Altså, det var litt tullesvar, men litt alvor i det også...

Gikk på skolen (videregående) med ei som var barn av to psykologer. Hun var bare så himla slitsom i all sin forståelse...

Nå har jeg altså erfaring fra ett individ, så jeg tror ikke jeg kan uttale meg sånn veldig generelt egentlig...

;-)

Neida, og denne jenta jeg skrev om var overhodet ikke spesiell eller rar. HUn var bare lei av foreldrenes forståelse for alt;o)

Annonse

;-)

Ei venninne av meg er datter av en psykiater. Hun er ikke spesiell i det hele tatt, men ekspert på å snurre pappa rundt lillefingeren og få ting slik som hun vil ha det. Hun har selv kommentert at det ikke akkurat er slik pappa skal være etter psykologibøkene. *s*

Mange lærere er akkurat det de er: lærere. Men ikke alle lærere er "lærere", om du forstår hva jeg mener. Dere er sikkert ikke det. :-) Jeg har en tante som er lærer som er veldig lite "lærer".

Jeg var veldig pliktoppfyllende, men ikke barn av lærer.

Mange lærere er akkurat det de er: lærere. Men ikke alle lærere er "lærere", om du forstår hva jeg mener. Dere er sikkert ikke det. :-) Jeg har en tante som er lærer som er veldig lite "lærer".

Jeg var veldig pliktoppfyllende, men ikke barn av lærer.

Du mener kanskje at enkelte lærere er lærere på full tid. At de ikke kan gå en tur i skogen uten at de og barna skal undersøke hver mosedott de ser, ha med insektglass hvor hen de går, etc.

Eller la barna se en morsom film uten å tolke den i hjel, for å finne den pedagogiske kjernen i filmen?

Mannen min er sånn, jeg har et avslappa forhold til sånt.

Du mener kanskje at enkelte lærere er lærere på full tid. At de ikke kan gå en tur i skogen uten at de og barna skal undersøke hver mosedott de ser, ha med insektglass hvor hen de går, etc.

Eller la barna se en morsom film uten å tolke den i hjel, for å finne den pedagogiske kjernen i filmen?

Mannen min er sånn, jeg har et avslappa forhold til sånt.

Det er akkurat det jeg mener. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...