Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest efoll

Tror 5 åringer lærer utrolig mye om dette hver dag, og at den letteste måten å lære dem påå, er å lære han det akkurat mens situasjonen oppstår.

De skal jo lære mye, da! min 4 åring kom inn i dåpsselskapet (mens det var ganske stille ved bordet) og forkynte høyt og tydelig: "Jeg har bæsjet! Mamma, du hjelpe meg å se i rumpa om jeg har tørket meg ordentlig!"....Og da var maten akkurat servert....Han var ikke det spor sjenert, han!

Tror 5 åringer lærer utrolig mye om dette hver dag, og at den letteste måten å lære dem påå, er å lære han det akkurat mens situasjonen oppstår.

De skal jo lære mye, da! min 4 åring kom inn i dåpsselskapet (mens det var ganske stille ved bordet) og forkynte høyt og tydelig: "Jeg har bæsjet! Mamma, du hjelpe meg å se i rumpa om jeg har tørket meg ordentlig!"....Og da var maten akkurat servert....Han var ikke det spor sjenert, han!

*Hahahaha* Da jeg var 4 år og var i bryllup var jeg også på do og da jeg kom inn igjen sa jeg høyt og tydelig:"Jeg har vært på do jeg onkel XXX, skal du på do og tisse også?" :o) Jada, jeg har fått høre den _noen_ ganger etterpå...

Gjest Mom33

Vår eldste - som fylte 5 i vinter - har slitt veldig med å forstå dette. Vi har snakket masse om det, og nå forstår hun i alle fall såpass at hun ikke lenger ber om gaver, penger, is osv.

Minstejenta har enten fått dette med seg via samtalene med storesøster, eller så har hun mer av dette "innebygd".

Allikevel kan det godt komme til uheldige situasjoner, men det er da nye ting som vi ikke har vært gjennom tidligere.

Ungene rundt oss har vært litt sånn begge deler, noen har "hatt det i seg", andre har det ikke.

Dette er vel de vanskeligste tingene å forstå, såkalte sosiale koder. Er neimen ikke sikker på om jeg kan alle sjøl, jeg...

Gjest amparro..

Jeg synes min jente på snart 5 skjønner mye av "de sosiale kodene". Hun kan selfølgelig si litt "rare" ting i ny og ne, men ikke noe som er helt på "trynet" :-) Hun har mye empati og skjønner mye (skryt, skryt..)

Hun kan være frekk og ufordragelig, men det er hjemme med meg og faren :-/ Da tør hun!

Jeg tror det er ganske stor variasjon i den alderen der. Vi har en seksårig nabo som ikke helt har skjønt hva man gjør og ikke gjør. Hun går bare rett inn, uten å ringe på, jeg møtte henne oppe i 2.etasje for en stund siden. Da ble jeg litt paff...

Husets seksåring er av et annet kaliber, hun gjør oss sjelden flaue.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...