Gjest kjedelig Skrevet 26. mars 2001 Skrevet 26. mars 2001 Mens jeg gikk i fødselspermisjon med minstemann, ble arbeidsplassen min nedlagt. Jeg besluttet å bli hjemme et år med begge ungene. Nå har det virkelig begynt å røyne på økonomisk, og vi har slitt lenge for å få endene til å møtes. (permisjonen min endte i Juli -00) Nå har jeg fått barna mine inn i bhg, men ikke før fra høsten av. Kan jeg få arbeidledighetstrygd fram til jeg begynner å jobbe i august, ellr regnes jeg ikke som "søkende", siden jeg umulig kan begynne å jobbe før august pga manglende barnepass? Vet jeg kunne søkt om trygd tidligere men trodde vi skulle klare oss greit med kont.støtte, men det har til slutt blitt for tøft. Vi har et lite "etterslep" og må trikse og mikse hele tiden for å få det til å gå. Mannen min tjener svært bra, men likevel ikke nok for oss begge.... Hva gjør jeg og hva har jeg krav på? Vennlig hilsen 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 27. mars 2001 Skrevet 27. mars 2001 For å få dagpenger må du være reelt arbeidssøkende. Om aetat vil godkjenne deg som reelt arbeidssøkende før august tviler jeg på, men det er jo lov å søke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.