Gå til innhold

høyde og vekt på 2,5 og 6 år...

Anbefalte innlegg

ringerikskringla
Skrevet

målte høyde og vekt på jentene i dag..

hun på 6 år er 116 cm høy og veier 21,5 kg og hun som er 2,5 år er 90 cm og veier 13 kg.

synes de virker korte eller er dette normalt.. hvordan er deres på den alderen

Skrevet

Tuppelura mi blir 6 i august og er ca. 115 cm / 19 kg. Da hun var 2 1/2 år var hun 89 cm / 13,5 kg.

Skrevet

Storesøster ble 6 år i desember. Hun ble nylig målt til 122 cm og veier 21 kg.

Sammenlignet med jentene i klassa er hun ikke høyest, men langt fra lavest. Har likevel inntrykk av at de fleste er ca på hennes størrelse.

Gjest prins og prinsessemamma
Skrevet

Mine er nok mindre ja. Gutten er straks 6 år og er 110 cm og 17,5 kg. Lillejenta er 3 og 93 cm. Vekten er jeg ikke sikker på.

ringerikskringla
Skrevet

Tuppelura mi blir 6 i august og er ca. 115 cm / 19 kg. Da hun var 2 1/2 år var hun 89 cm / 13,5 kg.

da er de jo like sine små slektninger da...

Skrevet

6 1/2 åringen her er vel ca 113 cm og 17 kg.

Hun er minst i klassen, de fleste er nesten hodet høyere enn henne.

Skrevet

6-åringen min er også 116 cm høy og veier ca 23 kg. Storebroren var nøyaktig like høy på sin 6-års dag.

Skrevet

Mineldste datter blir 6 om 4 uker. Vi målte henne nylig til 109cm. Hun veier ca 16kg.Du trenger med andre ord ikke bekymre deg om din 6 åring!

Gjest Elextra
Skrevet

Synes ikke dette høres noe unormalt ut.

Min femåring er litt mindre enn snittet; Ca. 110 cm. høy og kun 16,5 kg.

Treåringen min, derimot, ligger nok over; Ca. 100 cm. og 17,5 kg(!).

Jeg er ikke bekymret for noen av dem...

Gjest Elextra
Skrevet

Synes ikke dette høres noe unormalt ut.

Min femåring er litt mindre enn snittet; Ca. 110 cm. høy og kun 16,5 kg.

Treåringen min, derimot, ligger nok over; Ca. 100 cm. og 17,5 kg(!).

Jeg er ikke bekymret for noen av dem...

Treåringen er ikke fylt 3 ennå da, så han kan kan vel kalles 2 1/2 en stund til.

Skrevet

Vesla er straks 7, og er ca. 113 cm og 17 kilo. Ho er lita.

Skrevet

Min 7 åring er 119 og veier 20,4 kg. Og minsten er 2 år og 9 måneder, hun er 81 ca. og veier 10.5 kg.

Klesstørrelsen for 6 åringer er 116 cm. og for 2 åringer er det vel 92 cm. så jeg synes dine høres ut til å være "helt rett" størrelse :-))

Så lenge de er friske, raske og vokser, - og endog rekker ned til bakken så synes jeg de er akkurat passe.

Gjest wexter
Skrevet

En ble målt som 2 åring til 90 cm. Hun er 3 år nå og er 99 cm. To ble målt til 91 cm da de var 2,5 år

I første klasse var en 117 cm og en 121 cm.

Gjest girasol
Skrevet

Knærten min er 2 år og 3 mnd.og han veier 13 kg.og er 86 cm.høy! Ikke spesiellt stor altså, men ligger innenfor normalen. Og det er det som er viktigst! Så det virker som om ihvertfal minsteungen din - som er den jeg kan sammenligne med ;-) - er helt normal!

Hilsen

Skrevet

Hei!

Min 3 åring ble målt i går, og er 95 cm og ca 13kg, han er ikke så stor, men innenfor normalen!! (2,5 år ca 92 cm og 12kg)

Min 7 åring er 125 cm og ca 23 kg. (6 år ca 122 cm og 22kg) Hun har alltid vært lang.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...