Gå til innhold

Behandling for internettavhengighet

Anbefalte innlegg

Gjest i klisteret

Finnes det noe behandlingsopplegg for internettavhengighet? Det er så mye snakk om spilleavhengige som taper penger, men hva med oss som bare kaster bort livet på internett? Noen gode tips om hvordan man kan jobbe med seg selv for å komme ut av dette? Forslag til bøker f.eks.?

For meg har det ikke nyttet å skru av, jeg klarer ikke å konsentrere meg om andre ting, trangen til å være på internett og spille er altoverskyggende.

Jeg er normalt ikke en viljesvak person, jeg har klart å slutte å røyke etter 20 års avhengighet og jeg har klart å gå ned 20 kilo i vekt. Jeg klarer bare ikke å finne *nøkkelen* til å bli kvitt trangen til å være på nett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231502-behandling-for-internettavhengighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du nødt vil å være på nett for å gjøre jobben din?

Hvis ikke; hvorfor ikke si opp internettabb. hjemme - evt. lever pc'en din til oppbevaring hos noen andre?

Tror ikke trangen vil forsvinne fort, men etter en tid vil den garantert blekne. Poenget er kanskje å innse at du ikke kan styre ønsket ditt om å være på nettet, men at du kan styre i hvilken grad du gir etter for denne trangen.

Spiller du på nettet, eller chatter du, skriver innlegg her, surfer og slike ting?

Vet ikke om det er forskjell på avhengigheten avhengig av hva man bruker nettet til, men jeg får i alle fall tanker om at overdreven chatting og skriving i ulike fora er et tegn på at man trenger oppmerksomhet man ellers av ulike grunner ikke får. (Sånn har det vært for meg i perioder.)

Du skriver at du bare kaster bort livet på internett. Hva ville du helst gjøre i stedet? Kan du gjøre mer av det du heller vil - og så erstatte nettbruken med de andre aktivitetene?

Jeg tror det er vanskelig å kutte ut en atferd man er hekta på dersom man ikke samtidig erstatter den med noe mer positivt og givende.

Hva vil du? Hva liker du? Hva drømmer du om? Hva ønsker du deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...