Gå til innhold

Min sønn er visstnok langt bak de andre motorisk... (Langt)

Anbefalte innlegg

Gjest efoll

Dette hørtes veldig rart ut, spesielt lærerens reaksjon da dere ville koble inn fagfolk. Hadde ikke læreren noen egne forslag på hvordan gutten burde følges opp?

Flott at du tok kontakt med fagfolk selv, da! Så kan problemene til gutten din enten løses/avkreftes/avhjelpes...! Lykke til!

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg lest alle trådene her men :

Ta kontakt med helsesøster /skolehelsetjenesten og få time til fysioteraput . H*n kan si akkurat hvordan det er , ev sette inn treningstiltak hvis det er behov for dette , ev avkrefte hele greia . En vinn/vinn situajon .

Gjest ikke akkurat nå

Vi opplevde noe lignende med vår sønn da han gikk i barnehagen. Avdelingsleder ytret stor bekymring for hans motoriske evner. Riktignok er han en forsiktig type, men jeg kunne ikke med min beste vilje se at det var så galt som avdelingsleder skulle ha det til. Det var bare negativt på alle områder.

Vi ba om at han ble observert av en spesialpedagog tilknyttet barnehagen, og ba også om en vurdering hos fysioterapeut. Avdelingsleder var overrasket over at vi ønsket dette, men det ble selvsagt sånn.

Etter grundige vurderinger både hos spes.ped og fysioterapeut, kunne de konstatere at det ikke var noen spesielle avvik på utviklingen. Han lå litt etter på noen grovmotoriske ting, men ikke mer enn at det absolutt var innenfor normalen. Vi har hatt litt ekstra fokus på endel nyttige aktiviteter og leker i ettertid, og det har hjulpet masse.

Jeg er veldig glad for at vi krevde - og fikk - videre vurdering og evt oppfølging fra fagfolk. Dermed kunne vi slippe å bekymre oss unødig når det viste seg å ikke være noe galt, og vi kunne også satt igang ekstratiltak om det hadde vært nødvendig.

Jeg synes det er veldig merkelig og useriøst av lærer å fremsette såpass alvorlige bekymringer for dere uten å samtidig foreslå videre oppfølging.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...