Gå til innhold

Er det mulig? .... Vedr. kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Gjest sansara

Som den samvittighetsfulle jenta jeg er, ringer jeg trygdekontoret for å melde fra at poden skal begynne i barnehage første mandag etter fellesferien som er 31.juli.

Tenkte det var greit å få meldt fra, siden det er lett å glemme det siden.

Fikk til svar at om han hadde begynt dagen etter, ville vi fått kontantstøtte til og med september, men siden han begynner 31.juli får vi kun til og med juli.

Ergo 6600,- kroner tapt på den ene dagen.

Er det mulig?

Kan jeg ringe barnehagen og si at jeg ønsker offisiell barnehagestart fra 01.august?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231558-er-det-mulig-vedr-kontantst%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sansara

Det stemte ikke tidligere. Da fikk du til og med mnd. det var barnehagestart. Dvs. t.o.m. juli. Om han begynner 1. august får du t.o.m. august.

Så jeg hadde uansett spurt om barnehagestart 1. August.

Tror kanskje jeg ber om 1.august.

Når jeg var inne og leste på trygdeetaten sine sider, leser jeg at jeg uansett ville mistet kontantstøtten etter august, pga. hans alder. Fyller 3 år i september og da får du til og med måneden før.

Ergo, bare 3300,- tapt i ytterste konsekvens... :o)

Annonse

Gjest Persille

Tror kanskje jeg ber om 1.august.

Når jeg var inne og leste på trygdeetaten sine sider, leser jeg at jeg uansett ville mistet kontantstøtten etter august, pga. hans alder. Fyller 3 år i september og da får du til og med måneden før.

Ergo, bare 3300,- tapt i ytterste konsekvens... :o)

Barnehagen derimot får støtte for hele juli uansett hvilken dato barnet begynner - så jeg skjønner godt om de ikke vil la deg bytte.

For deg er det 3000 kroner, for dem er det nesten 10.000 (om den er kommunal)...

Til og med september?? Sikker på at vedkommende ikke mende TIL september, da?

Da jeg hadde ettåring som begynte i barnehage ca 2. el 3. august, fikk vi kontantstøtte for august bare, og ikke september.

Reglene kan jo ha blitt endret siden da, men mer naturlig at man sier at man får kontantstøtte til og med den måneden barnet begynner i bhg. Litt rart å gi støtte også for måneden deretter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...