Gå til innhold

Medisin på reisen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonyme Pillomania

Noen som vet hvilke medisner man kan ta med ut av landet lovlig?

Litt usikker på den Sobrilen og Imovanen..

Til min store forskrekkelse fant jeg ut at 14 dager i ulandet innebærer ca 130 nødvendige tabeletter i kofferten min.

Finnes det reisedosetter? Eller må man ta med ukesdosett og esker/brett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231620-medisin-p%C3%A5-reisen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Jeg har reist til utlandet mange ganger og hatt med meg medisiner. Når man tar med seg medisiner til utlandet MÅ medisinen ligge i orginal embalasje med klistremerket fra apoteket (ditt navn og legens navn på) være på esken.

Noen medisiner trenger man i tillegg et medisinpass til. Dette får du på apoteket. Du tar med deg resept til apoteket og får dem til å lage medisinpass til deg som du må oppbevare sammen med medisinen din under hele reisen.

Så lenge du bare har med deg medisiner for de dagene du skal være borte og har orginal embalasje og medisinpass med deg er det fult lovlig å ha med seg medisiner man trenger til utlandet.

Du trenger "medisinpass" fra apoteket for Sobrilen og evt. andre A og B preparater.

Imovane er et unntak fra regelen og den trenger du ikke "medisinpass" på.

Vær oppmerksom på at du bare har lov til å ha med deg et antall tabeletter som tilsvarer 30 dagers bruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...