Gå til innhold

Adecco - diskriminerer!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, Adecco har egentlig aldri vært min favoritt av rekrutteringsbyråer, så dette overrasker meg faktisk ikke.

Jeg har blir møtt av to noe eksentriske ansatte i høye stillinger der. De mente det var tull å få barn når man var voksen (over 30) og enda verre at fedre tok pappapermisjon.

Høh...de går glipp av mange gode kandidater og det er til pass for dem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231630-adecco-diskriminerer/#findComment-1758896
Del på andre sider

Gjest printa

Hørte på radioen i dag tidlig at Adecco belønnet ansatte som sto på litt ekstra med mange flasker vin. Dette ble de også sterkt kritisert for.

Det hadde ikke forundret meg. At de diskriminerer foreldre med syke barn, er nok for meg.

Barn er normalt mer syk i småbarnsalder pga. barkterier som de utsettes for. Spesielt når barn begynner i barnehage, vet vi at de normalt vil ha en periode med forkjølelse, feber og gjennomgå ulike barnesykdommer. Normalt er det mor som er hjemme med syke barn, og en sånn registrering vil da ramme kvinnene i flertall.

Verst vil det da bli for de kvinnene som er alene med barna sine. Disse er nødt til å være hjemme med syke barn, i lange perioder.

Diskusjonen "kvinner diskrimineres i arbeidslivet" har fått ny glød. Og for meg, er dette enda et perspektiv, som undestøtter det som vi innerstinne vet, men som ingen tør å si høyt:

"Kvinner med små barn, er ikke ønsket i arbeidslivet"

Jeg er flau på vegne av Adecco.!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231630-adecco-diskriminerer/#findComment-1759795
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...