Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lilleturbo blir 3 år i helga, og jeg har tenkt å bake traktorkake (har kjøpt traktorform) til han. Jeg har sett bilder av kaker som er pyntet med grønn, svart og gul krem - men hvordan lager jeg denne kremen? Hvor kjøper jeg rette fargene osv? (Spesielt den svarte - hvordan fikser jeg den?)

Hjeeeeelp, alle snille, kakebakende mødre (eller fedre) her på forumet!

Fortsetter under...

Gjest glaice

Vet ikke hvor du bor...men Panduro hobby har også slike farger i sine butikker. (de har jo noen butikker rundt om i landet)

Vet også at i Jernia-butikker her vi bor, så selger de disse Cacasfargene.

Når du skal ha svart farge, vet jeg de anbefaler å lage sjokoladesmørkrem først, ellers må du bruke ekstremt mye svart farge.

http://www.cacas.no/

Eneste mulighet tror jeg, i allefall ingen forretninger rundt meg som selger det.

Som de andre sier: Cacas er tingen, og de selger konditorfargen deres i flere store Jerniabutikker (sikkert andre steder og). Den består av bare naturlige ingredienser og er helt trygg. Jeg har ikke prøvd svart, men laget en gang en kaninkake som skulle ha værhår. Blandet da med hell in sukkerkulør - du vet sånn du bruker i sauser for å få dem mørke. Det funka fint, men ble ikke helt svart.

Ser du allerede har fått tips om Cacas farger.

Her er to tips til: Krem som skal farges svart, bør være brun (sjokoladekrem) i utgangspunktet. Og kan du vurdere en rød traktor istedenfor en grønn? Grønn Cacas-farge smaker pyton.

Takker så mye!!

Men hvordan lager man resten av kremen? Regner med at det er smørkrem av en eller annen variant. Oppskrift?

Annonse

Vet ikke hvor du bor...men Panduro hobby har også slike farger i sine butikker. (de har jo noen butikker rundt om i landet)

Vet også at i Jernia-butikker her vi bor, så selger de disse Cacasfargene.

Når du skal ha svart farge, vet jeg de anbefaler å lage sjokoladesmørkrem først, ellers må du bruke ekstremt mye svart farge.

Takker for tipset - lurt med sjokoladekrem til hjulene :-)

Har du oppskrift til krem til de andre fargene? En eller annen form for smørkrem, regner jeg med?

Som de andre sier: Cacas er tingen, og de selger konditorfargen deres i flere store Jerniabutikker (sikkert andre steder og). Den består av bare naturlige ingredienser og er helt trygg. Jeg har ikke prøvd svart, men laget en gang en kaninkake som skulle ha værhår. Blandet da med hell in sukkerkulør - du vet sånn du bruker i sauser for å få dem mørke. Det funka fint, men ble ikke helt svart.

Den kom til meg;o)

http://www.cacas.no/

Eneste mulighet tror jeg, i allefall ingen forretninger rundt meg som selger det.

Takker så mye! Innbiller meg at jeg muligens har sett cacasprodukter på en hobbyforretning? Skal sjekke! (Jeg fpr neppe tilsendt fargene i tide til bursdagen, dersom jeg bestiller på nettet)

Takker så mye!!

Men hvordan lager man resten av kremen? Regner med at det er smørkrem av en eller annen variant. Oppskrift?

Hvit smørkrem:

50 g myk margarin

50 g mykt Flott matfett

300 g siktet melis

1 1/2 ts siktet vaniljesukker

2-3 ss melk

Denne blir helt hvit, og er lett å farge i den fargen du vil ha, men bruker du smør istedenfor margarin og matfett, smaker den bedre.

Hvit smørkrem:

50 g myk margarin

50 g mykt Flott matfett

300 g siktet melis

2-3 ss melk

Denne blir helt hvit, og er lett å farge i den fargen du vil ha, men bruker du smør istedenfor margarin og matfett, smaker den bedre.

Superdupert! Flott matfett - selges det "overalt"? (har aldri sett det - men har heller ikke sett etter det :-)

Annonse

Takker så mye! Innbiller meg at jeg muligens har sett cacasprodukter på en hobbyforretning? Skal sjekke! (Jeg fpr neppe tilsendt fargene i tide til bursdagen, dersom jeg bestiller på nettet)

Cacas har forhandlere over hele landet. Kanskje finner du en i nærheten av deg som du kan kjøpe av, det hender de har utstyr hjemme hos seg.

Kontakt Cacas her for å finne nærmeste forhandler:

http://www.cacas.no/kontakt_oss/index_kontakt.htm

Gjest Shira12

Hvit smørkrem:

50 g myk margarin

50 g mykt Flott matfett

300 g siktet melis

2-3 ss melk

Jeg skal lage smørkrem som skal bli blå i dag.

Og, vel, kremt det har seg slik at jeg tror jeg har tatt meg vann over hode, for jeg er ingen kakebaker... :o)

Kan jeg bruke din oppskrift, men bare bruke smør i?

Eller bør jeg bruke fett for og få det skikkelig blått?

Har kjøpt cacas blåfarge.

Jeg skal lage smørkrem som skal bli blå i dag.

Og, vel, kremt det har seg slik at jeg tror jeg har tatt meg vann over hode, for jeg er ingen kakebaker... :o)

Kan jeg bruke din oppskrift, men bare bruke smør i?

Eller bør jeg bruke fett for og få det skikkelig blått?

Har kjøpt cacas blåfarge.

Hmmm... jeg er sannelig ikke sikker. Jeg har nemlig sluttet å bruke blått, for det viser seg at det er ingen som spiser det. Med blå felter på kaken, skjærer alle omhyggelig rundt dem.

Men jeg tror kanskje blått er en farge som bør baseres på hvit krem, ellers kan det bli grønnskjær i den.

Gjest Shira12

Hmmm... jeg er sannelig ikke sikker. Jeg har nemlig sluttet å bruke blått, for det viser seg at det er ingen som spiser det. Med blå felter på kaken, skjærer alle omhyggelig rundt dem.

Men jeg tror kanskje blått er en farge som bør baseres på hvit krem, ellers kan det bli grønnskjær i den.

Vel enten må de spise blått. eller ingen ting, for hele kaka skal bli blå :o) Er ikke mer avansert her hos meg enn 1 farge skjønner du.

Kanskje jeg kan leige inn deg som kakebaker neste gang? Du høres flink ut :o)

Vel enten må de spise blått. eller ingen ting, for hele kaka skal bli blå :o) Er ikke mer avansert her hos meg enn 1 farge skjønner du.

Kanskje jeg kan leige inn deg som kakebaker neste gang? Du høres flink ut :o)

Takk! Kakene mine smaker nok bedre enn de ser ut. Men det hadde jo vært verre om det var omvendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...