Gå til innhold

Jeg glemmer det jeg skal si, og mister ordene stadig vekk, vil det gå over?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp ordene forsvinner for meg

jeg synes dette begynner å bli ekkelt. De siste månedene har jeg opplevd noe som jeg nesten vil karakterisere som afasi. Jeg har alltid vært veldig sterk verbalt, husket navn og steder og uttrykk. Når famler jeg når jeg skal finne frem ordene. Stotrer gjør jeg også.

Jeg har nylig fått diagnosen bipolar og går nå på lamictal 100mg, Cipralex15 mg,Rivotril 1 mg.

Er dette en følge av depresjonen som fortsatt henger igjen? Føler meg ikke så deprimert lenger etter at jeg begynte med medisinene, men er svært sliten av studiene og det jeg holder på med.

Har problemer også med å formuelre noe skriftlig.

Vil dette gå over, eller har jeg fått en permanent skade i språksenteret?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er redd dette er en bivirkning av en av medisinene eller kombinasjonen av dem.

Begynte du med alle samtidig, eller kan du knytte "afasien" til oppstart av et enkelt medikament?

Jeg er redd dette er en bivirkning av en av medisinene eller kombinasjonen av dem.

Begynte du med alle samtidig, eller kan du knytte "afasien" til oppstart av et enkelt medikament?

Det er vanskelig å knytte det opp mot ett enkelt medikament. Jeg har gått på Cipralex lenge uten å merke noe til det. Men så rett før jeg skulle begynne på Lamictal så merket jeg det. Da hadde jeg også hatt en depressiv reaksjon i forkant. Og nå etter å ha gått på Lamictal i snart to måneder, mister jeg ordene og snakker tull for det meste.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er vanskelig å knytte det opp mot ett enkelt medikament. Jeg har gått på Cipralex lenge uten å merke noe til det. Men så rett før jeg skulle begynne på Lamictal så merket jeg det. Da hadde jeg også hatt en depressiv reaksjon i forkant. Og nå etter å ha gått på Lamictal i snart to måneder, mister jeg ordene og snakker tull for det meste.

Jeg har hørt om enkelte sjeldne tilfeller på Cipralex. Sannsynligvis er dette en bivirkning av Lamictal, men tillegget av Cipralex og Rivotril gjør det ikke bedre.

Dette er en sak du ikke skal vente med mener jeg. Har du mulighet for å komme til en spesialist, helst en superspesialist?

Jeg har hørt om enkelte sjeldne tilfeller på Cipralex. Sannsynligvis er dette en bivirkning av Lamictal, men tillegget av Cipralex og Rivotril gjør det ikke bedre.

Dette er en sak du ikke skal vente med mener jeg. Har du mulighet for å komme til en spesialist, helst en superspesialist?

superspesialist!!!!

Jeg har fastlegen. DPS'en jeg ha fått tildelt fire timer til har ikke det medisinske ansvaret for meg.

Hvor finner jeg en superspesialist? Og hvilken utdannelse har en superspesialist?

Gjest Rosalind

superspesialist!!!!

Jeg har fastlegen. DPS'en jeg ha fått tildelt fire timer til har ikke det medisinske ansvaret for meg.

Hvor finner jeg en superspesialist? Og hvilken utdannelse har en superspesialist?

Dere er nå morsomme da.

En superspesialist er en flink psykiater.

:o)

Annonse

Onsdag1365380628

Dere er nå morsomme da.

En superspesialist er en flink psykiater.

:o)

Jeg bruker Rivotril og kjenner meg igjen i det med talevansker. Har aldri hatt det tidligere men nå er det rett som det er at ordene blir borte og ender i bare tull. Så det er kanskje Rivotrilen som er årsaken?

Jeg bruker Rivotril og kjenner meg igjen i det med talevansker. Har aldri hatt det tidligere men nå er det rett som det er at ordene blir borte og ender i bare tull. Så det er kanskje Rivotrilen som er årsaken?

Jeg har gått på Rivotril i snart to år, så det er vel kanskje rart at taleproblemene skulle dukke opp de siste månedene.

Personlig tror jeg heller at det kan skyldes at jeg fortsatt blir trøtt av Lamictal, at den roer hjernen. Jeg har vært rimelig hyper før. Og at konsekvensen av at hjernen blir roligere gjør også at at man tenker og prater langsommere.

Men jeg er ikke NHD, bare tenker litt høyt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...