Gå til innhold

Kan psykiske lidelser gi ADHD-symptomer?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolar søker råd

Jeg er ekstremt vimsete for tiden. hver gang jeg går ut av huset så er det ett eller annet jeg har glemt. enten lommebok, inngangskort, hjelm til sykkelen, bøker, skrivebok og blyanter.

Jeg har et utrolig kort oppmerksomhetsspenn. Glemmer hele tiden hva jeg skulle si, eller hva jeg skulle gjøre.

Folk tror jeg er tunghørt eller har lærevansker, da jeg ikke klarer å få med meg hva de forsøker å forklare meg.

jeg blir ofte "gira" sammen med andre, og kan prate som en foss og ikke klare å stoppe, noe som er fryktelig slitsomt.

Jeg klarer ikke helt å roe meg og gjøre tusen ting på en gang.

nevropsykologisk senter konkluderte ikke med noe ADHD, bare at konsentrasjonen og stresstoleransen var svært lav.

Så kan psykiske lidelser, som feks depresjon og manier gi tilsvarende symptomer som de som har ADHD

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/231691-kan-psykiske-lidelser-gi-adhd-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hebbla debbla

jeg har også, iallfall før, eller i perioder, det veldig likt som deg, med at jeg blir gira når jeg er sammen med andre og prater som en foss, og ekstremt vimsete og distre, glemmer nøkler og alt mulig slik.

Men noe ADHD fins nok ikke i meg...

Men da jeg var lita var det en lege som trodde jeg var "hyperaktiv" (det var vel før det fantes noe adhd-diagnoe), fordi jeg løp fra rom til rom istedet for å gå.

Men mamma visste det ikke stemte, siden jeg ikke hadde konsentrasjonsproblemer når jeg lekte:)

Men den dag i dag går jeg i et mye raskere tempo enn andre, løper ofte istedet fo å gå fordi det er kjedlig å gå... selv da jeg var 8 år bemerket pappa at jeg gikk så fort, og han var voksen mann på 186 cm!:)

Onsdag1365380628

jeg har også, iallfall før, eller i perioder, det veldig likt som deg, med at jeg blir gira når jeg er sammen med andre og prater som en foss, og ekstremt vimsete og distre, glemmer nøkler og alt mulig slik.

Men da jeg var lita var det en lege som trodde jeg var "hyperaktiv" (det var vel før det fantes noe adhd-diagnoe), fordi jeg løp fra rom til rom istedet for å gå.

Men mamma visste det ikke stemte, siden jeg ikke hadde konsentrasjonsproblemer når jeg lekte:)

Men den dag i dag går jeg i et mye raskere tempo enn andre, løper ofte istedet fo å gå fordi det er kjedlig å gå... selv da jeg var 8 år bemerket pappa at jeg gikk så fort, og han var voksen mann på 186 cm!:)

ADHD er ikke noe man får-men det er medfødt. I noen tilfeller, slik som hos meg ble det ikke oppdaget før jeg var voksen.Da hadde jeg hatt flere tøffe år med depresjoner, angst og tilslutt diagnosen Biopolar.Listen over prøvde medisiner var lang, men jeg kom ikke helt i mål med noe. ADHD-tanken var tilstede, og etter å ha drøftet det med psykolog ble jeg satt på Ritalin og fikk diagnosen. Lever nå tilnærmet normalt liv, men veien dit har vært lang, og ikke minst skoletiden kunne vært mye annerledes hvis man allerede da hadde sett at noe var som det ikke skulle.

Gjest Calóni

Jeg løp fra første stund jeg også. Og "snubla i en blyantstrek", som pappa sa. Husker da jeg var rundt 4 år, så hadde jeg fått så mange bemerkninger på atjeg alltid løp, så jeg fant ut at jeg skulle prøve å gå. Jeg kom halvveis over stuegulvet, og husker jeg tenkte at gud så treigt det her går! Og så begynte jeg å løpe igjen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...